Gammel Gnaven Juntaleder Udtaler...


Nicolaj Fage-Lorenzen

Recommended Posts

Vedtage at Ludwig hedder Ludwig, Luddies, Luds, etc....

 

Jeg er måske bare gammel og mega nederen, men jeg synes simpelthen at Ludere er et helt out, blæst, skidt, etc. øgenavn til trommer...

 

Synes at trenden er blevet lidt, at det hedder de så nu...

 

Hilsen den helt utroligt gamle og gnavne juntafar:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det har jeg godt nok aldrig hørt dem omtalt som, men jeg synes da det er meget sjovt.

 

Her. Om det er sjovt, skal jeg ikke kunne sige. Jeg synes det ikke.

 

Hvad er problemet i det?

 

At ordet luder af mange af os opfattes som et meget nedsættende ord. Og det er vel ikke meningen i forbindelse med Ludwig-trommer. Ludwig-trommer er jo godt nok hunkønsvæsner, men de går ikke i seng med mænd for penge. Det næste er vel, at der tales om en Hortromme. :dialaugh_trans: Nej det var heller ikke morsomt.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Arh. Det må sq være enhver mands ret at kaste øge/kælenavne om sig som det lyster. Måske lige dette navn gør dig fortørnet. Nogen bliver måske mopsede over at den gode Kaptajn kalder Paiste for Weber tilbehør, men hvis vi skal til at regulere den slags syntes jeg sq ikke det er sjovt længere!

 

Så kære Juntaleder, ryst den sure sovs od af snaden, stop den med ny fniseurt og lad os børn lege...

 

Ærbødigst, din hengivne understrøm

 

Nimbas

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Vedtage at Ludwig hedder Ludwig, Luddies, Luds, etc....

 

Jeg er måske bare gammel og mega nederen, men jeg synes simpelthen at Ludere er et helt out, blæst, skidt, etc. øgenavn til trommer...

 

Synes at trenden er blevet lidt, at det hedder de så nu...

 

Hilsen den helt utroligt gamle og gnavne juntafar:-)

Tja....betegnelsen "Ludere" kan vel i visse henseender være korrekt nok. Særlig i betragtning af at både ludere og Ludwig trommer kan købes for dyre. Dvs i de tilfælde hvor det man betaler for...ikke står mål med det man får. Fx er et vintage Ludwig ikke tre gange så godt som et vintage Premier....men det sælges sådan.

Ps. Kun min mening....

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja....betegnelsen "Ludere" kan vel i visse henseender være korrekt nok. Særlig i betragtning af at både ludere og Ludwig trommer kan købes for dyre. Dvs i de tilfælde hvor det man betaler for...ikke står mål med det man får. Fx er et vintage Ludwig ikke tre gange så godt som et vintage Premier....men det sælges sådan.

Ps. Kun min mening....

 

 

Halleluja!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Arh. Det må sq være enhver mands ret at kaste øge/kælenavne om sig som det lyster.

 

Så kære Juntaleder, ryst den sure sovs od af snaden, stop den med ny fniseurt og lad os børn lege...

 

Ærbødigst, din hengivne understrøm

 

Nimbas

 

Nej. ikke hvis det gør den man omtaler ked af det.

 

Lige som det så er enhver mands ret at påtale, når han ikke finder det morsomt, uden at skulle kaldes "sur".

 

At kalde Paiste for Webertilbehør er heller ikke sjovt. Men det er noget andet, da Weber-tilbehør ikke er et skældsord af værste skuffe.

 

Ærbødigst

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor har i ellers set det? Jeg læser mange tråde herinde og jeg har aldrig lagt mærke til det, så hvis problemet er at Christian går og siger det burde man vel rette henvendelse til ham - ikke at det angår nogen hvordan han benævner ting.

 

Jeg synes egentlig at folk må kalde ting lige hvad de har lyst til, men kunne mærke en helt irrationel irritation da jeg gik ind på linket. Så ja, er enig i at det er underligt, men af principielle årsager vil jeg ikke støtte op om at det bliver stoppet. Synes simpelthen ikke at det rager andre hvilken slang man går og fyrer af.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Nej. ikke hvis det gør den man omtaler ked af det.

 

Lige som det så er enhver mands ret at påtale, når han ikke finder det morsomt, uden at skulle kaldes "sur".

 

At kalde Paiste for Webertilbehør er heller ikke sjovt. Men det er noget andet, da Weber-tilbehør ikke er et skældsord af værste skuffe.

 

Ærbødigst

Erik

 

Så hvis trommen bliver ked af det er det ikke ok? :dialaugh_trans:

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Jeg synes egentlig at folk må kalde ting lige hvad de har lyst til..................... Synes simpelthen ikke at det rager andre hvilken slang man går og fyrer af.

 

 

Det bragte nu heller ikke mig i affekt, da jeg læste det.

 

Men jeg er ikke enig med dig i, at man bare kan fyre alt muligt slang af, uden at tage hensyn til andres følelser. Så jo, det rager bestemt andre.

 

mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor har i ellers set det? Jeg læser mange tråde herinde og jeg har aldrig lagt mærke til det, så hvis problemet er at Christian går og siger det burde man vel rette henvendelse til ham - ikke at det angår nogen hvordan han benævner ting.

 

Jeg synes egentlig at folk må kalde ting lige hvad de har lyst til, men kunne mærke en helt irrationel irritation da jeg gik ind på linket. Så ja, er enig i at det er underligt, men af principielle årsager vil jeg ikke støtte op om at det bliver stoppet. Synes simpelthen ikke at det rager andre hvilken slang man går og fyrer af.

Mit indlæg var ikke rettet mod Christian specielt, men mere mod "trenden" som sådan...

 

I princippet kan folk kalde deres egne og andres gryder, hvad de lyster... Jeg registrerer blot at jeg bliver lidt forstemt, når jeg læser/hører betegnelsen 'ludere', der bare klinger lidt skævt...

 

Jeg diskuterer gerne ordvalg og trends, da jeg nok er lidt af en sprog- og ordnørd:-)

 

"Hans Christian.... Jeg går op og lægger mig!!"

Link til kommentar
Del på andre sites

I princippet kan folk kalde deres egne og andres gryder, hvad de lyster... Jeg registrerer blot at jeg bliver lidt forstemt, når jeg læser/hører betegnelsen 'ludere', der bare klinger lidt skævt...

 

Jeg diskuterer gerne ordvalg og trends, da jeg nok er lidt af en sprog- og ordnørd:-)

 

Enig :tu:

 

Bortset fra, at det måske er bedst at nøjes med at omtale sine egne trommer. :oops:

 

"Hans Christian.... Jeg går op og lægger mig!!"

 

Lægger du så alligevel ikke serveren ned?

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig :tu:

 

Bortset fra, at det måske er bedst at nøjes med at omtale sine egne trommer. :oops:

 

 

 

Lægger du så alligevel ikke serveren ned?

Har lige lagt mig selv ned først..... Men gør som Chuck Norris, der aldrig sover, men blot hviler med lukkede øjne, så I passer bare på!

 

Chuck Norris er verdens farligste hacker... Han lægger servere ned, blot ved at sige "PINGGGG!!!"

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil indrømme og sådanne ting heller ikke kan få mig op af stolen! :whiteflag:

Så længe at der ikke ligger noget negativt i det (og det går jeg ud fra at der ikke gør her, da Christian jo gerne vil have trommen), kan folk for min skyld kalde ting det de vil.

 

Så må det være op til folk selv om de synes, at det passer ind i sammenhængen!

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Og lige til emnet;

 

Jeg synes også det klinger lidt irriterende i mine ører, når man kalder Ludwig trommer for 'Ludere', og det er klart ordvalget. Men jeg bider det i mig, for det er ikke op til mig at bestemme, hvad andre skal kalde trommemærker, hvis intentionen bag ikke er ondsindet. Hvis man har en hadekampagne mod et mærke, og kalder dem 'ludere' af den grund, så synes jeg klart det er tåbeligt og burde stoppe. Men altså.... Mon ikke vi alle overlever, at Ludwig har et lidt halvfesent (og ikke skiiide originalt) øgenavn (:

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej. ikke hvis det gør den man omtaler ked af det.

 

Lige som det så er enhver mands ret at påtale, når han ikke finder det morsomt, uden at skulle kaldes "sur".

 

At kalde Paiste for Webertilbehør er heller ikke sjovt. Men det er noget andet, da Weber-tilbehør ikke er et skældsord af værste skuffe.

 

Ærbødigst

Erik

 

Jeg er ikke enig, Erik.

 

Trommer er døde objekter og derfor ikke i stand til at blive kede af det. Gør man det mod en person og fortsætter trods indikationer om utilfredshed herom, er der tale om mobning og det er naturligvis ikke i orden!

 

Jeg har ikke kaldt Legolas sur, blot brugt en metafor for at drage parallel til hans egne ord; gammel, gnaven og nederen. Ingen af disse ord kan i øvrigt, retfærdigt, hæftes på manden!

 

Webertilbehør er da en møgfed sammenligning... Jeg er selv flittig bruger af Paiste, men har aldrig kunne se det Überfede i en Webergrill.

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu