Fede Jam-Steder I Kbh


Hasselhoff

Recommended Posts

Hey fellow drummers

 

Jeg er lige flyttet fra Odense til Kbh for at udvide den musikalske horisont. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at få anbefalet nogle fede jam steder. Alt (læs: alle genrer) har interesse.

 

På forhånd tak

 

/Azur

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil klart anbefale Play-it (https://www.facebook.com/playitstengade?fref=ts) der kører hver tirsdag aften på Spillestedet Stengade (http://www.stengade.dk/) som for øvrigt er et super fedt spillested.

 

Typisk er der 2-3 bands der spiller ca 30min hver og derefter åben scene, og for begge dele er genrer fuldstændig åben.

 

Scenen er har fuld udstyret baggear af rigtig rigtig god kvalitet, plus du får mange af de samme kvaliteter mht lys og lyd som fra Stengades "normale" koncerter.

 

Derudover plejer der at være god og hyggelig stemning med møbler og levende lys.

 

C u there

Link til kommentar
Del på andre sites

Mandag: Jazz jam på Blågårds Apotek v. Simon Thorsen og diverse trioer

 

Tirsdag: Crooner jam på Kassen på Nørrebrogade 18. (Pause lige for tiden. Vender sandsynligs tilbage op til jul). Søren Baun er fast host, og jeg har været med fast på trommer i hver anden uge. Har kørt i vinters/foråret og igen fra aug-efterårsferien. Kommer sandsynligvis tilbage op til jul og igen til forået.

 

Onsdag: Pop/rock jam på Drop In + Jazz jam på Christianias Jazzklub, Børneteatret (jammen starter ca kl 24, efter den regulære koncert).

 

Torsdag: Pop/rock jam på Den Glade Gris + Blues Jam på Mojo + Rock jam på Drop in (ved ikke om det er hver uge - Tjek Droppens facebook side)

 

Fredag: Jazz jam på Børneteatret (jammen starter ca kl 24, efter den regulære koncert).

 

Søndag: Jazz jam på La Fontaine + Blues jam på Børneteatret

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan forgår sådant noget og hvad skal der til for at få lov til at spille med? (og her mener jeg ikke jazz jam'sne :) )

 

 

Tager jeg bare min guitar med og tropper op eller?

 

Du møder bare op, instrumenterne er der men du må gerne tage din egen guitar med hvis du hellere vil spille på den.

1 sæt spiller dem der har jam'sne og så er der frit slag i de resterende sæt, du henvender dig bare til ham der styrer jammen og så bliver du kaldt op.

Det er skide hyggeligt og man behøver ikke være en helvedes haj for at komme til, man møder også en masse andre musikere som man kan snakke røverhistorier med, kom glad kom glad, det kan kun anbefales.

Man må også godt bare komme og lytte samt suge erfaring eller suge sig i hegnet :P

 

 

Gryden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Faktisk vil jeg anbefale at man ikke tager sine egne instrumenter med, specielt guitar - Da det tager tid at sætte den til og justere. Så bliver der mindre tid til de andre der vil Jamme med. På Drop-Inn har guitaristerne et pænt standard set-up med fedt gear. Selvom, det selvfølgelig altid er lidt et handicap ikke at spille på sit eget gear, handler det jo for det meste om at have en sjov aften :-)

 

Kh Klemme

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå nej, var i bund og grund ikke klar over, at band var villig til at dele deres instrumenter .. men cool lyder det. En gammel nisse som jeg har ikke stået på en scene i snart 20 år, det ku' sq da være hyggeligt lige at gi' den gas en enkelt gang.

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes faktisk det er ret hyggeligt at andre lige kommer op og spiller på ens trommesæt. Så hører man egentlig hvordan det i bund og grund lyder, og så kan man lige få en god snak om det bagefter.

 

Du skal hvert fald være Velkommen på Drop-Inn. Jeg er der ikke hver gang, men er relativt tit vært dernede.

 

Der er også en Rock-Jam dernede om Torsdagen, og jeg er faktisk ret sikkert på at det også er hver uge den nu kører. Jeg ved ikke hvorfor den hedder Rock-Jam som sådan, det kommer meget an på hvem, der har stillet hold til på aftenen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Dejligt med så mange svar. Og mange tak!

Regner stærkt med at tage en tur forbi Droppen næste onsdag (ligger syg her til aften). Nogen der vil med?

 

/Azur

 

Det skal jeg ikke kunne afvise! Så kan vi kramme! Og vi kan evt. aftale at mødes INDEN vi har drukket - så kan vi overskue at finde rundt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nope - troede moll var den anden kasper og havde skrevet en hilsen på græsende til homoerotisk, og besluttede at editerer:)

 

Du må godt skrive homoerotisk til mig. Så kan man jo håbe at vi også får hilst onsdag.. <3

 

 

(ps. Gunnar, hvorfor har vi ikke et hjerte i vores "smiley-vokabularium"?!)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu