Eq Af Digital Mixer


RJDRUMMER

Recommended Posts

Hej alle trommeslagere! :-)

 

Jeg har gået og tænkt over at købe nogle mikrofoner og en ny mixer til mine trommer så jeg kunne optage. Jeg har allerede valgt mikrofonerne men er i tvivl om hvilken mixer det skal være. Jeg har allerede en Yamaha mg82cx med fire mikrofon indgange men der er bare ikke nok kanaler så jeg har kiggede på en Presonus studiolive 16.0.2. Her kommer bare problemet for mig. Hvordan "eqer" jeg så denne digitale mixer. Jeg kan godt på min Yamaha mixer men jeg har ikke forstået princippet ved denne digital mixerpulten her. Hvis i kunne hjælpe mig ville det være super. PS. jeg skal bruge minimum bruge 9 mikrofoner til mine trommer og over i mixerpulten.

 

Tusinde tak for hjælpen på forhånd, hvis i kan vise jeres metode med billeder eller videoer kunne det bare være fedt :tu:

 

(Kom endelig også med forslag til andre mixere som i har haft gode oplevelser med eller bare hvis i ved at det her er bare "shittet" ;-) )

Link til kommentar
Del på andre sites

Har en presonius 16.0.2 og er super glad for den. Du kan lave low mid og High direkte. Med du skulle overveje at koble en laptop til så kan du fjern styre den mellem. Publikum hvis i spiller live det virker ret overbevisende

Link til kommentar
Del på andre sites

@hlyl. Er det kun min Presonus 16.0.4. der kan lave 31 bånds EQ direkte fra mixeren til main out ?

 

 

Nope. Du har ganske ret..

 

Jeg har bare aldrig brugt funktionen via mixeren - og desuden troede jeg at den grafiske eq havde samme routing muligheder... Jeg bruger selv 24.4.10 og 16.4.6 mixerne..

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har ret i at den kan lave full eq på output, men jeg mener at det er low, mid, high på de enkelte in-put kanaler.

Jeg var ikke sikker på at han blot ville bruge sin presonus til at mic'e sine trommer.

/Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu