Charlotte Dam

Trommeslager I Et Cirkus

Recommended Posts

Forstår ikke lige helt hvad du mener?

Men forstår det sådan her, om det er okay at spille i et cirkus. For mig kommer det an på hvilke niveau de andre musikere har. Jeg ser ikke "ned" på slagere som spiller i cirkus.

Med chance for at jeg har misforstået spørgsmålet.

Det er da mega sejt på prof niveau ihvertfald. Man skal ud over at spille fedt, også kunne markere det artisteri der sker i manégen, og få det med i musikken på en pæn måde. Der skal da solidt håndværk og god almen musikforståelse til her. Der er måske også lige en spølkum nodelæsning indblandet når nu ét cirkusnummer som man har øvet rigtigt dejligt meget på. Bliver erstattet i sidste øjeblik med et eller andet rumænsk helvede der implicerer både balkan rytmer og andet snavs.

Så er søvn nok heller ikke lige noget man får alt for meget af under transporten fra sted til sted, i et eller andet køretøj af ældre dato, hvor alting knirker, og toilettet stadig ikke virker.

Det er sgu da ultra cool at være cirkus slager. Bøsser, børn og puddelhunde er for længst sorteret fra her. Kun hardcore slagerne der kan håndværket og samtidig tåle mosten er tilbage. :tu: Thumbs up herfra.

Og så må det vist også i forbavsende grad være køjetid. :zzz:

Jeg har selv arbejdet som trommeslager i to danske cirkus. Det er en livstil og fantastisk fedt - men også hårdt arbejde til tider. Det er en god idé at være i form mht. pressehvirvler inden sæsonen starter :)