Rathje Drums "new Vintage"


henrikrathje

Recommended Posts

joo... men ville jo gerne afsløre hele sættet på én gang.. det er ret meget give-away og "steal my thunder" hvis jeg viser den frem nu jo...jeg kan muligvis ta et par billeder af nogle detaljer som I så må gætte på hvordan ser ud i fuld figur ;-)

 

ja det var nok lidt åndsvagt at lave denne tråd, når jeg ikke rigtigt kan vise ret mange billeder før det er færdigt.. hmm..

Link til kommentar
Del på andre sites

OK OK!!

 

Med fare for at afsløre for meget, så er her et sneakpeak af snaren... i får ikke mere lige nu.. der skal sgu være lidt spænding tilbage!

 

sneakpeak1.jpg

 

det bliver SÅ smukt det sæt.. i al beskedenhed!

 

Og bare for at forvirre jer, så er reiferne ikke de samme som på toms :dev:

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, nu skal du jo sgu til at arbejde hurtigt på at få sættet færdigt Henrik, så masserne ikke bliver rasende over at skulle vente på billeder - det er ved at være hårdt ;)

 

jeg arbejder så hurtigt jeg kan

 

men mangler stadig et par smådimser som )&¤#)#¤"!! skulle komme NU (rykker dem om lidt!) fra USA... argghhh!

Link til kommentar
Del på andre sites

iøvrigt var tanken at jeg skal ud til Peter Sloth i hans studie og lave fotos, så de bliver lækre som sættet fortjener..

 

kompromis kan være at jeg tar ET i stuen som jeg poster, og så tar jeg ud til Peter og får lavet nogle fede nogle..

 

skal så siges at når det er "færdigt" næste weekend, så er det ikke nødvendigvis "færdigt" til salg.. da jeg eksperimenterer med kanterne... og det kan godt ta noget tid.. det skal være som jeg har drømt det.. og det er ikke sikkert jeg rammer rigtigt første gang :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

iøvrigt var tanken at jeg skal ud til Peter Sloth i hans studie og lave fotos, så de bliver lækre som sættet fortjener..

 

kompromis kan være at jeg tar ET i stuen som jeg poster, og så tar jeg ud til Peter og får lavet nogle fede nogle..

 

skal så siges at når det er "færdigt" næste weekend, så er det ikke nødvendigvis "færdigt" til salg.. da jeg eksperimenterer med kanterne... og det kan godt ta noget tid.. det skal være som jeg har drømt det.. og det er ikke sikkert jeg rammer rigtigt første gang :argh:

Fuck kanterne, bare host op med nogle billeder. (Du kan altid sætte triggere på hvis du ikke kan lave kanterne som du vil) ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Patent.. Narrhh... Tror jeg ikk man får meget ud af

 

Det er jo kun en hobby for mig.. Og kunsten ligger mere i kombinationen mellem kedel og kanter.. Der kan jeg mærke erfaringen bære frugt

 

Har lige slået de første slag på lilletrommen .. WAYWWEEE!!

 

I kan glæde jer.. Har den totale optur

Link til kommentar
Del på andre sites

OK OK!!

 

Med fare for at afsløre for meget, så er her et sneakpeak af snaren... i får ikke mere lige nu.. der skal sgu være lidt spænding tilbage!

 

sneakpeak1.jpg

 

det bliver SÅ smukt det sæt.. i al beskedenhed!

 

Og bare for at forvirre jer, så er reiferne ikke de samme som på toms :dev:

 

Skulle det være custom, det der??? Der står da REMO og ikke Rahtje Custom Heads på det skind... Hvis det skal være ægte, rigtig, genuin, sand, certificeret custom, så bikser man sgu selv lige noget mylar sammen, ikke da!!! Tsk-tsk-tsk... I københavnere bruger sgu da også ordet custom lige lemfældigt nok... :ph34r:;-):D

Redigeret af legolas
Link til kommentar
Del på andre sites

det forventer jeg heller ikke... håber bare I tilgiver mig hemmeligheds kræmmeriet.. cluet er jo designet og trævalget, og viser jeg bare en smule mere, så er næsten alt jo afsløret... lidt kedeligt så..

 

så derfor... sorry... har lidt tidsmangel i hverdagene, så der sker mest i weekenden.. men næste weekend er helt fucked, så aner ikk hvor meget jeg når der... arggg..

Link til kommentar
Del på andre sites

OK.. lige kort: Havde snare med i øver i går til rock..

 

den lyder ..

 

 

 

 

wait for it..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SINDSYGT SINDSYGT GODT !!! :bah:

ja det er u-dansk at rose egen avl, men for FANDEN jeg er stolt!..og trist.. for hvis resten af sættet nærmer sig den lyd, så aner jeg ikke hvordan jeg kan bære at sælge det. :-/

 

varm, masser af bund, alligevel bid i toppen, men altid behagelig.. blender FANTASTISK med musikken... det er mit primære mål!.. den skal lyde godt når musikken spiller, i mixet... hvis de lyder godt alene er det super!.. men det er 1000 x vigtigere at de lyder godt i mixet.. og damnnnn det gør den.. spillede på den i 3 timer med STOR glæde...matchede mit Rogers perfekt.. dvs. Rogers lød lidt "slidt" sammenlignet med lilletrommen ;-)

 

kanterne skal lige poleres lidt op og en minimal justering af snare bed, men kantprofilen er lige i øjet.. fedt!

 

den kan stemmes fra meget højt til meget lavt uden at miste sin tone eller bid.. men med bid mener jeg gennemtrængning, ikke irriterende overtoner.

 

med et enkelt stykke moongel og emperor på slagsiden har du den perfekte old school rock, blues, soul lyd.. uden dæmpning eller med ambassador har du den lidt mere moderne, 70'er all round lyd.. stemt helt op, så er jeg sikker på jazzeren bliver lykkelig.

 

store ord.. og seføli skal i ta dem med et gran salt, for det er jo bare mine ører, og jeg er næppe 100% objektiv..

 

fuck jeg er glaaaaad!

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu