No More Gas....so It Seems!


Recommended Posts

Hej Erik,

 

Ja, det er rigtigt nok en Beverley. Den er i alu og vistnok 14x5,5, da Cosmic'en er 14x5, som en LM400. Jeg byttede mig til den ved Bent Lurifax, og den er efterfølgende blevet researchet til at være en Cosmic Deluxe fra årene '64-'69. Den var min første Beverley og den er en drøm af en snare. Den gjorde, at jeg har anskaffet de to andre. Og jeg har ikke behov for at spendere de ekstra penge på en Ludwig, da jeg chrom er bedre og lyden stort set identisk... Nogle mener bedre (kan ikke huske hvem red.)

 

Her er et nærbillede fra researchen.

 

IMG_3696.jpg

 

Fandt lige den gamle research-tråd.... http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=56967&hl=beverley

Redigeret af legolas
Link til kommentar
Del på andre sites

Som lovet et par billeder af reolen, der har kureret min GAS.

 

Det er en IVAR med 50 cm-hylder, i tre fag...

 

33000A2B-2230-43EE-A1F4-2082E214ECB9-12829-00000302962856BB.jpg

 

Og specielt til Charlotte... Et lille skud af selve reolen. Den fås ikke mere klassisk. Mage til præcisionsboring skal man da lede længe efter. :-)

 

3C15C2C2-5AF0-4F97-9168-25A8410D4CCD-12829-000003027E843450.jpg

 

 

Godt håndværk Juntafar!!! :tu:;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror ikke at man slipper af med GAS før man kaster håndklædet i ringen og ikke spiller på sit instrument længere. Måske oplever du at din GAS ligger latent i din rygmarv og/eller at du er i stand til at holde det nede. Det dukker op igen en dag uden at du synderligt bemærker det. Pludselig har du købt en koklokke og givet den et lag custom lak, fordi at den ikke skal ligne de andre og det er der du ser det igen. GAS!!!

Lige nu kan du betragte din smukke samling med stolthed og imponade og sige ..."Jeg har hvad jeg behøver"...! og det er godt, men lur mig om ikke det dukker op igen.

 

Jeg vil også ha et kælderrum der er sat i orden, med en Ivar reol. Forhåbentlig er jeg snart færdig med at renoverer den gamle rønne så der bliver tid til mig og mit!?

 

Ærbødigst

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmm! Jeg kan se din pointe, Nimbas... Men jeg ser GAS som en lidt anden størrelse end at købe en koklokke på et tidspunkt... Jeg ser GAS som den drift, der får en til at handle og købe i en lind strøm for at tilfredsstille en indre uro eller overbevisning om, at man bliver gladere, når man får et nyt køb ind på matriklen... Jeg er nået til et punkt, hvor jeg synes jeg har "covered all bases" og ikke længere kan se huller, der skal fyldes af en ny snare, et bækken eller et sæt i urdumørlæsket bantaguptamumbatræ... Jeg kan, oprigtigt talt, ikke finde noget, jeg kan fortælle mig selv, jeg har lyst til at eje... Ikke engang et Ludwig:-)

Tak for alle jeres gode inputs...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm. Jeg forstår dig. Lollikken var også bare ment som et blegt symptom.

Jeg tror at man kan slutte det sådan at hvis man kan bruge de sidste 2000 kroner, på opsparingen, på noget ikke trommerelateret, uden at tænke at de jo også kunne bruges på en fed lilletromme eller lignende. Så er bjørnen i hi, men ikke længere væk end at den bare sover...

 

Nimbas

Redigeret af Nimbas
Link til kommentar
Del på andre sites

Hhmmm....

Denne tråd har overhovedet ikke hjulpet min GAS, jeg har ikke købt noget "nyt" grej siden April, men så læste jeg din tråd kære Nicolaj og så måtte jeg lige en tur på Ebay hvor jeg fik købt to gamle Zilco bækkener, så tak for det, så har jeg lidt at kigge frem til :cigar:

 

Gryden.

Link til kommentar
Del på andre sites

33000A2B-2230-43EE-A1F4-2082E214ECB9-12829-00000302962856BB.jpg

Når man ser et sådant billede, kan man da næsten kun gå GAS-grassat. Hvodden fanden når man at spille på alt det grej + en snare + 2 komplette sæt + div- bækkener +...+?? (se indlæg #23)

 

Det er jo ikke til at komme til for bare udstyr. Får det dårligt...blir nødt til at købe et eller andet tromme-relateret NU!! :angry:

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Når man ser et sådant billede, kan man da næsten kun gå GAS-grassat. Hvodden fanden når man at spille på alt det grej + en snare + 2 komplette sæt + div- bækkener +...+?? (se indlæg #23)

 

Det er jo ikke til at komme til for bare udstyr. Får det dårligt...blir nødt til at købe et eller andet tromme-relateret NU!! :angry:

 

Rundstyk', det var ikk' med vanilje!!! Det var de andre, der sagde jeg skulle vise billedet... Det var det altså! Jeg følte mig helt presset til det..

Ville aldrig gøre nogen dårlig med vilje! På TS-ære! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Når man ser et sådant billede, kan man da næsten kun gå GAS-grassat. Hvodden fanden når man at spille på alt det grej + en snare + 2 komplette sæt + div- bækkener +...+?? (se indlæg #23)

 

Det er jo ikke til at komme til for bare udstyr. Får det dårligt...blir nødt til at købe et eller andet tromme-relateret NU!! :angry:

 

Du siger bare til Søren - jeg kan hjælpe dig!! Har både et helt sæt, et lækkert china og en dejlig lilletromme.. Jeg vil GERNE hjælpe!! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Rundstyk', det var ikk' med vanilje!!! Det var de andre, der sagde jeg skulle vise billedet... Det var det altså! Jeg følte mig helt presset til det..

Ville aldrig gøre nogen dårlig med vilje! På TS-ære! ;-)

Nu' det for sent!

 

Blev NØDT til at købe denne:

 

Drumger 12x6 Messing-snare (med lidt fedt-fingre).

 

Og det' din skyld, Lego!! :oops:^_^

20121123_181138.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad hedder det når man ikke ar GAS Men har trabg til at bygge en masse trommer som man ikke har brug for men man bare MÅ Bygge.. Mest for at se om man kan.. Og hvis man kan: om de lyder så godt som beregnet!

 

Er det stadig GAS?

 

Ps: har et Premier APK af de gode gamle 80'er modeller til salg.. 10,12,13,16,22..

Ha!.. Jeg har ikk GAS!.. Jeg er parat til at sælge noget!!

Og hvis det sælges så har jeg max ..4.. Hmm.. 6... Naa.. 7-8 sæt.. Det er da et minimum

Ja ok og så en 10-15-18 snares eller deromkring..

 

Hmm... Hvor meget må man beholde hvis man ikke vil kaldes GAS MAND!?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad hedder det når man ikke ar GAS Men har trabg til at bygge en masse trommer som man ikke har brug for men man bare MÅ Bygge.. Mest for at se om man kan.. Og hvis man kan: om de lyder så godt som beregnet!

 

Er det stadig GAS?

 

Ps: har et Premier APK af de gode gamle 80'er modeller til salg.. 10,12,13,16,22..

Ha!.. Jeg har ikk GAS!.. Jeg er parat til at sælge noget!!

Og hvis det sælges så har jeg max ..4.. Hmm.. 6... Naa.. 7-8 sæt.. Det er da et minimum

Ja ok og så en 10-15-18 snares eller deromkring..

 

Hmm... Hvor meget må man beholde hvis man ikke vil kaldes GAS MAND!?

 

Du må da beholde det hele, for det er jo fra din GAS-periode. Men du må ikke købe noget nyt.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu