Klisterrester Efter Gaffatape


Gandrum

Recommended Posts

Hej TS'er

 

Hvordan fjerner man effektivt klisterrester efter gaffatape på en koklokke?

 

Det skal selvfølgelig gøres således, at koklokkens overflade ikke bliver ridset eller bliver mat i finishen af skrappe kemikalier

 

På forhånd tak :-)

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Gandrum

Jeg har selv haft stor success med at fjerne gaffa rester fra mit rack med noget så simplet som mad-olie.

Køb en dunk med majs-olie (det er vist det biligste) og læg ko-klokken i bad. Du skal fjerne det værste tape men olien opløser limen efter flere timer.

Jeg ved ikke om det er en rust-fri klokke eller hvad, men det kan måske være en ide med en kortvarig behandling med cilit-bang (orange tud) og koldt vand bagefter for at få chromen til at skinne igen.

Der er flere indlæg om dette så søg i forummet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er den lakeret eller naturel?

 

Jeg har brugt cellulosefortynder.. Det skal man altid lige teste på er usynligt sted først.. For er lakken af dårlig kval så kan den ta skade

 

Men det er skide godt til det.. Det er jo også det man fjerner astfalt rester på biler med eller antirust rester og lign., og billak tåler det fint. Man skal bare gi det noget voks bagefter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er den lakeret eller naturel?

 

Jeg har brugt cellulosefortynder.. Det skal man altid lige teste på er usynligt sted først.. For er lakken af dårlig kval så kan den ta skade

 

Men det er skide godt til det.. Det er jo også det man fjerner astfalt rester på biler med eller antirust rester og lign., og billak tåler det fint. Man skal bare gi det noget voks bagefter.

 

 

Det er en ganske almindelig sortlakeret LP kokokke af ældre dato.

 

Kan godt frygte, at lakeringen bliver mat eller evt. går af ved behandling med cellulosefortynder....

Link til kommentar
Del på andre sites

..så prøv med de mest skånsomme midler såsom petroleum-terpentin og rensebenzin først,de er ikke så kraftige som fortynder og den slags..men ja..prøv først forsigtigt et sted hvor det ikke gør så meget hvis malingen skaller..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu