Zigaboo Modeliste


Per

Recommended Posts

Virkelig fede klip! Han groover ok ham Zigaboo, og han ser desuden virkelig rolig ud mens han spiller.

 

 

mvh Johan

rimelig ok. Fyre som Stanton Moore, Dennis Chambers og Carter Beauford skylder ham alt.M

Her er en transkription af Cissy Strut fra de gamle Meters. Must for enhver funk/R&B-trommeslager:

http://www.drummagazine.com/lessons/post/zigaboo-modelistersquos-new-orleans-funk-workout/

Redigeret af Peterb
Link til kommentar
Del på andre sites

Det var da en stenet transskription. Nummeret består af to totaktersgrooves, og så har han skrevet hele svineriet ud fra start til slut.

 

Men ja, det er et af de fedeste trommegrooves, jeg kender. Jeg var faktisk ikke klar over, at han spillede det med begge hænder på hihatten. Jeg ville tro, det var med een hånd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var da en stenet transskription. Nummeret består af to totaktersgrooves, og så har han skrevet hele svineriet ud fra start til slut.

 

Men ja, det er et af de fedeste trommegrooves, jeg kender. Jeg var faktisk ikke klar over, at han spillede det med begge hænder på hihatten. Jeg ville tro, det var med een hånd.

Du har vist ikke hørt ordenligt efter: Ingen totaktersgrooves i dette nummer, og omkvædet har nogle fede variationer, om end ikke andet. Her snakker jeg selvfølgelig om originalen

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu