Taye Specialty 14X6" Alu Med Vintage Hoops


Gæst jon petersen

Recommended Posts

Gæst jon petersen

image-F61E_50B75E18.jpg

 

 

Jeg byttede mig til den - OK, jeg måtte lægge lidt oveni - fordi jeg synes den så ud som noget HELT særligt, som jeg ikke tit vil få lejlighed til at prøve...klik på de små for store udgaver, og igen for mega-udgaver.

 

 

thumb-B66D_50B75E18.jpg

 

6 mm alu kedel, ikke så tung som jeg havde troet - lige under 3½ kg uden skind, claws og reifer, men de er nu ikke tunge. Omkring 5 kg ialt?

 

Tingen er vel støbt, og kanter nok drejet bagefter, så de er bare perfekte:

 

thumb-AF99_50B75E18.jpg

 

thumb-2160_50B75E18.jpg

 

Smukt og enkelt.

 

thumb-A74A_50B75F7B.jpg

 

image-C094_50B75F7B.jpg

 

Fed seiding...

 

Jeg satte et Renaissance Emperor på, da jeg havde lyst til at prøve den i lidt dyb stemning - det lidt lyse klarer min Premier 14x4" perfekt uden at blive hård.

 

DUF! Selv med mine tynde stikker leverede den et hug i mellemgulvet, værre end en stortromme....hold da op!

 

 

Om jeg ender med at holde så meget af den, at jeg har råd til at beholde den, må de næste uger vise. Så må der sælges noget andet....

 

Her lidt mere om den:

 

http://www.attackdru...num-snare-drums

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Kimmo, hvad kostede den dér?

 

Ja, den skal også prøves med metalreifer. Støbte passer på en eller anden måde godt til også, ikke?

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Det lyder sandsynligt - det sagde den tidligere ejer, at han mente den havde kostet.

 

Taye er åbenbart billigt i Danmark - og har måske svært ved at bryde gennem "de stores" mur? 4Sound har godtnok haft nogle slagtilbud på Taye....

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder sandsynligt - det sagde den tidligere ejer, at han mente den havde kostet.

 

Taye er åbenbart billigt i Danmark - og har måske svært ved at bryde gennem "de stores" mur? 4Sound har godtnok haft nogle slagtilbud på Taye....

 

Jon

 

Mener at de havde købt et restlager et sted. Og derfor kunne sælge så billigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jo, og det var/er nok min største betænkelighed.

 

Jeg ELSKER mine støbte Premierreifer (fra slut-tresserne og frem til ca. 1990) netop fordi de er så lave.

 

Jeg kunne ikke finde ud af en Rogers DynaSonic, fordi den havde meget høje reifekanter.

 

 

Men - enten er det min positive indstilling til den her, eller også er jeg blevet bedre teknisk - eller også er de ikke helt så høje, og måske det betyder noget at de er af træ.

 

I hvert fald synes jeg ikke det var så slemt i dag....den Premier 14x4", som jeg lige har bygget med ST Vintagehoops (lidt Slingerland-agtide) har lidt af det samme, så måske jeg også er blevet gradvist tilvænnet?

 

 

For ellers har du helt ret!

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Tak!

 

Jeg kan godt lide at tage billeder....og trommer en pis-se-taknemmelige. De ligger stille, når man har rettet kameraet ind, er ikke for store og ikke for små....

 

Jo, den lyder absolut fint. Jeg har ikke leget SÅ meget med den, men den duer både dybt og lidt mere almindeligt stemt. Og straineren er bare super smooth i sin justering....

 

Men poweren er det mest iøjne - nå nej, iørefaldende. Ellers lyder den som så mange andre snares, måske lidt mere neutral end tyndere kedler, der farver lyden mere?

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med den, Jon :-)

 

Jeg har en magen til og ja, den lyder godt. Tror jeg gav 2999kr i 4sound?

 

Ja jeg mener oss det var deromkring 3-4 kilo ca! Jeg kiggede ikk så meget på prisen da jeg bare var ude og kigge.. efter messing faktisk.. men så faldt jeg lige over den Taye med de alt for fede reifer.. blev nødt til at se om de var irriterende at spillede i forhold til kantslag, men det fungerede faktisk utroligt fedt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu