Bækkenreparation - Hvor?


Rasmus Espersen

Recommended Posts

Hej!

 

Det frygtelige er hændt mig, at der er kommet en revne i mit 20" ridebækken - det eneste jeg bruger ud over hihat.

Revnen er inde i bækkenet langs en åre.

Jeg har læst mig til, at der skal bores et hul i begge ender af revnen, og så skal der ellers files til langs revnen, så der ikke er noget, der skraber imod noget.

Problemet er, at jeg ikke har værktøj eller værksted til at udføre sådan en operation - oveni er det et bækken, som jeg er meget glad for, så jeg har heller ikke nosser til det.

 

Hvor eller hvem skal jeg gå til for at få det spilleklart igen?

Jeg var forbi DrumCity i går, men de kan først hjælpe mig på lørdag. Så jeg står altså med en uge, jeg ligeså godt kan vie til trommeslagerens eksperter.

Kan I anbefale mig andre steder?

Eller er der nogen af jer, som har god erfaring med denne type operation? Og som vil udføre den?

Man skal have styr på skidtet for at få lov.

 

Det skal være i Århus - jeg vil ikke sende bækkenet, det er skrøbeligt nok i forvejen, så skal PostDanmark ikke have fingre i det også.

 

Mvh.

Rasmus Espersen

Link til kommentar
Del på andre sites

På hjemmesiden har jeg bare kun kunnet finde, at han laver afklipning af bækken. Og det er jo ikke lige just, hvad jeg skal bruge.

Men han gør måske også andet?

 

Det går jeg da ud fra ja, men er ikke sikker. Det kan dog aldrig skade at give ham et kald.

 

Vh Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

Metalværkstedet på Godsbanen (Huset) har ihvertfald det nødvendige værktøj, og der er dygtige folk, der kan hjælpe dig, hvis du selv får mod på at prøve. Så svært er det heller ikke.

 

Åbningstider:

 

Man 10 - 17

Tirs 14 - 21

Ons 10 - 17

Tors 14 - 21

 

Det er ikke det første bækken, der er repareret eller modificeret der.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg snakket med Jes. Han reparerer desværre kun bækkener med skader i kanten, så det dur ikke.

 

Erik, supergod idé med Godsbanen! Jeg tør ikke selv denne gang, men det kunne meget vel være noget, jeg vil benytte mig af i fremtiden (til nittehuller etc.).

 

Rene, jeg skal nok være opmærksom på varmen. Er kulde egentlig ikke også et problem? Hvis jeg transporterer bækkenet i denne kulde, skal det vel lige ramme stuetemperatur igen, før der må bores?

Link til kommentar
Del på andre sites

Rene, jeg skal nok være opmærksom på varmen. Er kulde egentlig ikke også et problem? Hvis jeg transporterer bækkenet i denne kulde, skal det vel lige ramme stuetemperatur igen, før der må bores?

 

Ro på nu! Så små temperaturforskelle betyder nok intet. Hvis du selv borer på Godsbanen, så har de alt i kølemidler - altså vædske, du hælder ned om boret. De forlanger faktisk, at du anvender det - af hensyn til deres bor. Hvis du bagefter filer revnen ren med en nøglefil (lille smal fil) er det meget begrænset, hvor stor varme, der opstår. Du tager den blot med ro.

 

Jeg vil gerne hjælpe dig - har faktisk selv et bækken, der skal have samme tur - men har realistisk set ikke tid til at komme på Godsbanen før i januar.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil gerne hjælpe dig - har faktisk selv et bækken, der skal have samme tur - men har realistisk set ikke tid til at komme på Godsbanen før i januar.

Mange tak, men det bliver desværre for sent. Jeg hopper bare i DrumCity på lørdag og får dem til det.

Men det kunne være, at jeg skulle prøve Godsbanen til boring af nittehuller eller til at gøre et bækken mindre engang.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu