Hjælp Til Lilletromme!


Filip

Recommended Posts

Kære trommeslagere!

 

Jeg har arvet en lilletromme som trænger til en kærlig hånd.

 

Er der nogle af jer der kan fortælle mig hvilken model der er tale om ud fra dette mindre gode foto?

 

 

Derudover vil jeg meget gerne have hjælpe til hvilke skruer, reifer, seiding-mekanisme mm. jeg skal have fat i for at få trommen spilleklar =)

 

På forhånd tak!

IMG_1629.JPG

Redigeret af Filip
Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ku' jeg så godt tænke mig at få opklaret, hvorfor Filip's tromme har 2 huller til dæmperen - og samtidig keystone-badge.....

På billederne nedenunder ser det ud til, der kun er 1 hul til dæmperen på den med keystone-badge. Hvorimod der er 2 huller på B/O-badge trommen.

 

Måske var der ikke altid den særlige dæmper på keystone-badgen??

 

Eller måske er Filip's tromme slet ikke fra 60'erne...keystone-badgen er noget større end på mit billede - som er en tromme fra 60'erne.

 

Derudover må trommen vel også have et produktions-nummer - fx. LM402, eller lignende?

 

Ved godt det er nørdet - men det SKAL det osse være!!

Ludwig6staal60sSORT-large.jpg

lud120.jpg

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Modern Drums har både reifer, skruer og butt-ends:

 

http://shop.moderndr...romme-dele-259/

 

Men der står ikke noget om, hvilke stemmeskruer, der passer til Ludwig. Det er vel ikke kun et spørgsmål om længden - men også om gevindet passer??

 

Ja, der er flere ting som skal gå op : / Jeg må vidst hellere ringe til en af butikkerne. Ang. reifer så gætter jeg på at der skal være 10 huller til stemmeskruer.

http://www.vintagedr...ead.php?t=34544 Her står lidt om længden, det var det første der kom op på google.

 

Det ser ud til at være med moroe badge, så det er en nyere model. Dog stadig dejlig tromme, har selv en 5" og SS 6.5". :)

 

Mvh. Jens

 

=) Thanks!

Redigeret af Filip
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ludwig bruger "almindelige" 7/32" stemmeskruer - dem, de har som "Standard" hos SC, Modern Drums og ST.

 

Længden finder du ved at lægge et skind på trommen, lægge reifen på og måle afstanden mellem reife og gevind - og lægge 8-10 mm til.

 

Husk, at du derved får længden UDEN hovede - hovedet er ca. 10 mm. Du må sikre dig om de opgiver længden med eller uden hovede.

 

Husk i det mindste at gemme de originale reifer, selvom de er lidt rustne. Skal du en gang sælge den, er den nok mere værd med dem end med nye Gibraltar-reifer. Og sæt lige en magnet på de gamle - er de ikke magnetiske, et de messing og lyder fedt.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det er en ret fed snare du der har arvet.

 

Tag den med ud til Peter eller Johan i Slaagtøjcentret på Frederiksberg, de er Ludwig-"eksperter" og har stensikkert delene. Og som Jon siger, så tjek lige om det er messingreifer, for så ville de sq være lidt synd "bare" at smide standard-stålreifer på.

 

Er ret sikker på, at det er en nyere Supra fra Monroe, da badget ser ud til at være større end de gamle Keystone-badges og er gyldent med hvid skrift.

Det gør, så vidt jeg er orienteret, ikke lyden dårligere, men nogen foretrækker de ældre (1960-80) fordi de har ry for at have bedre kvalitet hardware.

 

Alt i alt, til lykke med din "nye" snare.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Ludwig bruger "almindelige" 7/32" stemmeskruer - dem, de har som "Standard" hos SC, Modern Drums og ST.

 

Længden finder du ved at lægge et skind på trommen, lægge reifen på og måle afstanden mellem reife og gevind - og lægge 8-10 mm til.

 

Husk, at du derved får længden UDEN hovede - hovedet er ca. 10 mm. Du må sikre dig om de opgiver længden med eller uden hovede.

 

Husk i det mindste at gemme de originale reifer, selvom de er lidt rustne. Skal du en gang sælge den, er den nok mere værd med dem end med nye Gibraltar-reifer. Og sæt lige en magnet på de gamle - er de ikke magnetiske, et de messing og lyder fedt.

 

 

Venligst

 

Jon

 

 

Smukt! Tusinde tak : ]

 

Jeg glæder mig til at lytte til den. Jeg smider nogle bedre billeder her i tråden når jeg får den hjem og når jeg får købt reservedelene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det er en ret fed snare du der har arvet.

 

Tag den med ud til Peter eller Johan i Slaagtøjcentret på Frederiksberg, de er Ludwig-"eksperter" og har stensikkert delene. Og som Jon siger, så tjek lige om det er messingreifer, for så ville de sq være lidt synd "bare" at smide standard-stålreifer på.

 

Er ret sikker på, at det er en nyere Supra fra Monroe, da badget ser ud til at være større end de gamle Keystone-badges og er gyldent med hvid skrift.

Det gør, så vidt jeg er orienteret, ikke lyden dårligere, men nogen foretrækker de ældre (1960-80) fordi de har ry for at have bedre kvalitet hardware.

 

Alt i alt, til lykke med din "nye" snare.

 

Tak !

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der nogle af jer der ved om denne strainer vil passe på trommen? Jeg kan ikke se nogle oplysninger om afstanden mellem hullerne på den. Jeg er interesseret i denne type strainer da jeg i nogle numre skal slå seidingen til i en fart. Hvis i kender andre af denne type som ville passe på supra må i gerne sige til = )

 

http://shop.moderndr...throw-off-1135/

 

 

Jeg syntes umiddelbart den ser for kort ud til at passe med hullerne på supraen som vist er 62 mm

Redigeret af Filip
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det er en ret fed snare du der har arvet.

 

Tag den med ud til Peter eller Johan i Slaagtøjcentret på Frederiksberg, de er Ludwig-"eksperter" og har stensikkert delene. Og som Jon siger, så tjek lige om det er messingreifer, for så ville de sq være lidt synd "bare" at smide standard-stålreifer på.

 

Er ret sikker på, at det er en nyere Supra fra Monroe, da badget ser ud til at være større end de gamle Keystone-badges og er gyldent med hvid skrift.

Det gør, så vidt jeg er orienteret, ikke lyden dårligere, men nogen foretrækker de ældre (1960-80) fordi de har ry for at have bedre kvalitet hardware.

 

Alt i alt, til lykke med din "nye" snare.

 

De var magnetiske og vældig rustne : ) Bestiller nye fra st drums

 

Og som du og andre skarpe slagere herinde kunne se på lang afstand var det ganske rigtigt en Monroe model

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes godtnok det ville være synd at sætte en anden strainer end en original Ludwig på..

 

Ja, det kan jeg godt sætte mig ind i. Men jeg syntes næsten det er mere synd, at jeg sætter en original strainer på og jeg så kun kan bruge den til nogle af vores numre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der nogle af jer der ved om denne strainer vil passe på trommen? Jeg kan ikke se nogle oplysninger om afstanden mellem hullerne på den. Jeg er interesseret i denne type strainer da jeg i nogle numre skal slå seidingen til i en fart. Hvis i kender andre af denne type som ville passe på supra må i gerne sige til = )

 

http://shop.moderndr...throw-off-1135/

Link til kommentar
Del på andre sites

Den passer med 99.95% sandsynlighed ikke. Hulafstanden er nok for kort, måske endda hullerne sidder ved siden af hinanden i stedet for oven over hinanden. Det er synd ikke at sætte noget originalt på denne tromme, synes jeg. Og skiftehastigheden er vel ikke så forskellig, hvis du blot vænner dig til betjeningen?

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu