Problemer Td-30


The Drummer

Recommended Posts

Hey Jungs!

 

Har et Td-30 modul jeg konfigurer med DDT truss triggers, og et PDP akustisk sæt.

 

Jeg har først modtaget TD-30 modulet her i november månede, og har det allerede med på job, men er ikke helt inde i alle funktioner/menuer endnu! Hele sættet står pakket ned med resten af orkesterets grej, og det er kun på job, og under lydprøve at det bliver pillet frem, og der er tid til at rode med det.

 

Problemet: Jeg har fundet en fed akustisklyd til lilletrommen, som dækker mine behov, ligger godt i mixet og lyder godt, MEN når jeg f.eks laver 16' dele eller andet som kræver mange slag på én gang, så er det ligesom om at modulet "skærer" fra, og dæmper de slag jeg laver i ét og samme, hvorimod når jeg spiller single shots eller andet, har jeg den naturlige lydstyrke (smæk) som passer til den styrke jeg spiller med.

Jeg spiller med akustisk i andre bandsammenhænge, så sammenligner utrolig meget hele tiden. Altså TD-30 kontra akustisk.

 

Altså - når jeg laver mage slag og spiller de mange slag med samme fysiske styrke som enkelte slag, ja så er det som om den laver en form for reducering/gate/peak eller andet!.... Ved ikke lige hvad jeg skal kalde det?

 

Forstår I?

 

Nogle der har stødt på samme problem, evt. med TD-20?

 

- The Drummer

Link til kommentar
Del på andre sites

Det du skal se på, er nok den anslags envelope den bruger.. Der er mange slags:liniære, exponentielle osv osv... De gemmer sig i trigger indstillingerne for hvert enkelt pad

Ved ikk præcist i td30 hvor det er dog :-/

 

Kurven kombineret med threshold og sensitivity indstiller hvordan lyden "opfører sig"

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu