Håndled Og Fingre


Tobynygaard

Recommended Posts

Hvilke øvelser kan hjælpe mig med at få separeret mine håndleds og fingreslag? Jeg er rimelig god til at bruge fingrerne, og til at bruge reboundet, men jeg har svært ved at spille med håndled alene. Dette bliver et problem når jeg skal spille hurtigere enkelt slag på gulvtammen, hvor der ikke er så meget rebound. Hvad kan hjælpe mig her? Jeg har hørt at, det er godt at øve på en pude, eller bare ting uden rebound. Er dette en mulighed?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvilke øvelser kan hjælpe mig med at få separeret mine håndleds og fingreslag? Jeg er rimelig god til at bruge fingrerne, og til at bruge reboundet, men jeg har svært ved at spille med håndled alene. Dette bliver et problem når jeg skal spille hurtigere enkelt slag på gulvtammen, hvor der ikke er så meget rebound. Hvad kan hjælpe mig her? Jeg har hørt at, det er godt at øve på en pude, eller bare ting uden rebound. Er dette en mulighed?

 

Du har nærmest allerede selv fortalt hvad der skal gøres.

For at udvikle håndleddet, kan du spille på en pude uden rebound.

 

Hvis du vil separere håndled og fingre, så prøv at holde stramt med lange-, ring- og lille-fingeren, samtidigt med at du slapper af i tommel og pege. (Tony Williams holdt næsten på den måde) På den måde kan stikken ikke bevæge sig inden i hånden, og du tvinges til at bruge håndleddet. Øvelsen kan laves både med og uden pude.

 

Omvendt hvis du kun vil bruge fingrene, så forsøg at låse håndleddet, samtidigt med at du holder stramt med tommel og pegefinger, og dribler stikken på trommen/øvepladen med de tre sidste fingre.

 

Alle øvelserne føles unaturlige - og er det sådan set også - da man jo som regel kombinerer alle kroppens dele når man bevæger sig. I begyndelsen vil du sikkert kun kunne spille meget langsomt. Men hvis du investerer tiden, vil det komme til at føles naturligt, og din fleksibilitet og kontrol vil blive kraftigt forøget.

 

Spild ikke tiden, spil hele tiden.

Peter S.

Redigeret af conguero
  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syns denne her er ganske god.

 

Han spiller skam meget hurtigere end jeg kan. Men hvor det dog guds jammerligt kedeligt at høre på.

 

Og hvorfor skriver han, at han spiller dobbelt så hurtigt som han gør?

Jeg checkede med min egen metronom. Når Marthyn skrev, at han spillede til et click på 250 BPM, så viste min metronom 125 BPM når den klikkede i samme tempo som hans!!

 

P.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg hopper lige med på den her vogn!

Jeg spiller traditional grip, og har svært ved at få integreret mit venstre håndled i mit spil. Når jeg forsøger mig med at øve på en pude eller min trommestol har jeg svært ved at finde ud af hvordan venstre håndled skal bruges, og af en eller anden grund mærker jeg det mest i min overarm. Så stopper jeg og tænker at jeg gør det helt forkert, og at det jo nok er smartest at finde ud af præcist hvordan det skal gøres, sådan at jeg ikke øver noget forkert fra starten af eller ødelægger et eller andet.

 

Anyone?

Link til kommentar
Del på andre sites

Peter kan sit shit. Go for it!

Takker for tilliden :-)

 

Ikke fordi jeg ikke stoler på dig, men hvad siger i andre til conguero´s forslag?

Læg venligst mærke til, at jeg ikke siger at du skal spille på den måde.

Det er en slags fitness øvelser, som gør dig i stand til at slå på forskellige måder.

 

For det, det i sidste ende handler om, er at blive bedre til at mærke stikken, og fornemme hvad den har brug for, for kunne bevæge sig bedre.

 

Og så glemte jeg at skrive, at når du træner håndled på pude, så skal du fokusere på at løfte stikken op med håndleddet - i modsætning til at fokusere på, at slå nedad og hurtigt.

 

Hygehejsa

Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu