Tru Tuner - 10 Fluer Med Ét Smæk


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Namm 2013 i Anaheim, Californien, starter først den 24. januar. Alligevel er der allerede nu begyndt at dukke nyheder op på nettet. En af dem er Amerikanske Tru Tuner, som må siges at være det første produkt af sin slags…


Hvis man forestiller sig muligheden for at løsne - eller stramme - alle stemmeskruerne på én side af trommen simultant, så har man faktisk ramt rimelig præcist hvad Tru Tuner kan.


Systemet fungerer ved at man monterer et antal "trommenøgler" svarende til det antal stemmeskruer der sidder på den pågældende tromme.


Ned over disse "trommenøgler" lægges så en speciel plade fyldt med små huller. Disse huller er placeret i cirkler som angiver diameteren (8"-16") og skrueafstanden på den tromme man ønsker at stemme.


Pointen med hele dette setup er nu, at man vha. et håndtag placeret i midten af pladen faktisk er i stand til at skrue samtlige trommeskruer af på rekordtid.


Det samme gælder når tromme skal samles igen. Faktisk reklamerer firmaet med, at man kan skifte et skind på ca. 1 minut - vel at mærke inkl. at få trommen til at stemme.


Selvom det hele både lyder og ser lidt "Georg Gerløs" agtigt ud, så ser det faktisk ud til at virke ret overbevisende. Bedøm selv - se videoen herunder.




For yderligere information, besøg Tru Tuner her.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var sgu lidt skeptisk i starten, men tricket med "the drum dial" til sidst er da rimelig overbevisende, hva? Der er jo kun enkelte stemmeskruer tilbage, som lige skal have et sidste tweak, før trommen stemmer nogenlunde 100%. Vildt!

 

Vh Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser rigtig smart ud - min eneste bekymring er risikoen for at skrue én eller flere skuer skævt i gevindet i de enkelte lugs og dermed beskadige gevindet. Men måske er det slet ikke et problem?

 

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser rigtig smart ud - min eneste bekymring er risikoen for at skrue én eller flere skuer skævt i gevindet i de enkelte lugs og dermed beskadige gevindet. Men måske er det slet ikke et problem?

 

Claus

 

Det tænker jeg også. Det ser sgu lidt voldsomt ud det hele.

 

Vh Rasmus

Redigeret af Hr.skind
Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser rigtig smart ud - min eneste bekymring er risikoen for at skrue én eller flere skuer skævt i gevindet i de enkelte lugs og dermed beskadige gevindet. Men måske er det slet ikke et problem?

 

Claus

..... jo,men jeg ville jo nok lige sørge for,at alle skruer havde fat i de første gevinder inde jeg tog fat på håndsvinget..lige som jeg gør på gammeldaws maner inden stemmenøglen eller skruemaskinen kommer på..der er jo ingen der siger vi skal gøre det på et minut,som det reklamerer med ,men unægtelig smart er det,at den næsten stemmer 100% ens på alle stemmeskruer :cigar: ..Preben
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Den minder mig lidt om Vakse Viggos "slå-et-søm-i-væggen"-maskine.

 

Den skal lige slås op på væggen før brug - med to søm....

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Den ser smart nok ud, det går ihvertfald hurtigt!

 

Jeg har selv investeret 50,- i en "bit" til skruemaskinen:

 

http://www.thomann.d...ill_bit_key.htm

 

Den sammen med min DrumDial er uundværlig, når der skal skiftes mere end 1 skind! Man skal bare være forsigtig med skruemaskinen :)

 

Ja, det bruger jeg også. Har så købt en af de små maskiner Bosch laver

 

Som denne, fundet på tilbud:

http://billigmaskiner.dk/bosch-skruemaskiner-7-2-v-306/bosch-skruemaskine-7-2-v-li-p710

 

Den er nem at have med i alu-kufferten (standard-udstyr for de fleste musikere jeg kender :-) ), og så tager det ingen tid, at skifte et skind.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger en lidt større Bosch, hvor jeg kan indstille momentet, så den selv slår fra.

 

Så starter jeg med at have den på 1 (ud af 25), derefter 4, og ca. 7 (afhængigt af hvor stramt skindet skal være). Til sidst justerer jeg manuelt med DrumDial :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu