Drum Shield


Thimm

Recommended Posts

Hej TS!

 

Kunne det tænkes at der var en venlig sjæl her på siden, der ligger inde med et drumshield, som jeg kan låne/leje, den 19/1. Vi skal spille i et rum der ikke er meget større end 2 offentlige toiletter.

Det var min første ide, mht dåmpning af trommerne. og faktisk også den eneste ;)

 

Hvis ikke der er nogle der har sådan et, er der så nogle andre ideer til hvordan vi får spillet det job, uden alle går derfra med høreskader..

 

Thimm

Link til kommentar
Del på andre sites

Less is moore!

 

Hvis rummet er så lille som du siger, ville jeg ikke begynde at slæbe alle mulige pladskrævende skærme osv. med.

Reducer dit set-up, og spil med Blaststicks, Hot Rods, whiskers etc.

En cajon er også rigtig god, når pladsen er virkelig snæver.

 

Mvh.

P.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hva' genre spiller I?

 

Gaffa på bækkenerne og karklude på trommerne. Og små tynde stikker.

Det kommer sikkert til at lyde forfærdentligt men høreskader kan sikkert undgås.

 

Ellers må I jo investere i et større antal ørepropper som folk kan iføre sig. Hvis I kender nogen som arbejder i industrien kan det være de kan skaffe nogen "billigt" hvis du forstår :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

Skal I spille under spisning? Det kan blive problematisk (sidst jeg prøvede det, endte det med at jeg sad og daskede til trommerne med fingrene, i protest over klager fra gæster - skod job...)

Er det efter mad og dessert, er det som regel optimalt bare at give gas, få gang i festen og "spille op til dans".

Lille stortromme og en varmt klingende lilletromme kan være en fordel...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad med bare at øve jer i, at spille lavt under spisningen. Det er efter min mening en egenskab man skal have, når man spiller til fester, hvor folk enten er hysteriske med lydstyrken eller bare er gamle (tit det samme :tu: ).

Jeg har fået en del ros af de bands jeg har spillet med, for netop at kunne spille efter forholdene. Det er også en meget god øvelse at spille stille, men med samme intensitet som når man giver gas. Det kan (næsten) godt lade sig gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

vi skal ikke spille under spisningen, må jo bare spille stille.havde troet vi skulle spille i den store sal. men ak nej!!! nu må ser hvordan det går. god ide med at spille med fingerne ;-) ellrs ruller jeg sq nogle stikker af cigaretpapir. ser sq ikke rigtig frem til sådan et job.. men thats life, og sikkert sundt at prøve at spille meget "kærligt"...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu