Sessions Fra Loftet


Peterb

Recommended Posts

Hej drenge. Jeg har indspillet et par livesessions med mit band på mit gamle loft. Da jeg også har mixet det, må i meget gerne også give lidt kritik på det punkt.

 

 

 

 

Vh Peter.

Redigeret af Peterb
Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa! Fedt projekt! Man får virkelig lyst til at være der - sammen med jer på loftet! Her er lidt konstruktiv feedback:

 

A Birthday Present:

 

1. Har du taget top af vokalen, eller er 421'eren så dunkel i sig selv? Jeg savner lidt sprødhed, og måske ville jeg også mixe den en anelse længere frem.

2. Har du et line-signal fra den akustiske guitar, som du kan blande ind i mixet? Den kunne godt mangle lidt nærvær.

3. Lyden er meget tør efter min smag. Det passer fint til stilen - men jeg ville i hvert fald give vokalen lidt mere klang.

4. Jeg synes stortrommen bliver en tand for nærværende. (tænk at det skulle komme fra en trommeslager :) )

 

Mississippi Waltz:

 

Virkelig, virkelig dejligt nummer! :-) Vokal, elguitar og klaver er magiske! Også lydmæssigt rigtig vellykket!

 

Et par småting:

1. Den akustiske guitar bliver en anelse mørk.

2. Til allersidst, hvor det hele får lov at klinge ud, er der noget der generer mig lidt. Det lyder som om der er en overhead eller ambience-mic, som pludselig bliver skruet op (eller en kompressor som releaser). Det er lidt en skam, synes jeg - men sikkert nemt at fikse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa! Fedt projekt! Man får virkelig lyst til at være der - sammen med jer på loftet! Her er lidt konstruktiv feedback:

 

A Birthday Present:

 

1. Har du taget top af vokalen, eller er 421'eren så dunkel i sig selv? Jeg savner lidt sprødhed, og måske ville jeg også mixe den en anelse længere frem.

2. Har du et line-signal fra den akustiske guitar, som du kan blande ind i mixet? Den kunne godt mangle lidt nærvær.

3. Lyden er meget tør efter min smag. Det passer fint til stilen - men jeg ville i hvert fald give vokalen lidt mere klang.

4. Jeg synes stortrommen bliver en tand for nærværende. (tænk at det skulle komme fra en trommeslager :) )

 

Mississippi Waltz:

 

Virkelig, virkelig dejligt nummer! :-) Vokal, elguitar og klaver er magiske! Også lydmæssigt rigtig vellykket!

 

Et par småting:

1. Den akustiske guitar bliver en anelse mørk.

2. Til allersidst, hvor det hele får lov at klinge ud, er der noget der generer mig lidt. Det lyder som om der er en overhead eller ambience-mic, som pludselig bliver skruet op (eller en kompressor som releaser). Det er lidt en skam, synes jeg - men sikkert nemt at fikse.

 

Tusind tak for responsen.

Birthday Present:

421'eren er som udgangspunkt ikke vanvittigt mørk, men proximity effekten tog lidt overhånd, det er jeg enig i, og resultatet er blevet mindre godt. Især på nogle af p'erne og f'erne. Han skulle have været lidt længere væk fra mikrofonen.

Jeg tænkte på at give vokalen en smule mere rumklang, men af en eller anden grund gjorde jeg det ikke.

Du tænker at give stortrommen en smule rumklang, eller mixe den lavere? Det vil jeg se på.

 

Mississippi Waltz:

Ser lige hvordan toppen lyder på den guitar. Har ikke rullet noget af den, skulle jeg mene, men mikrofonen er en smule mørk i lyden.

Til allersidst bliver der fadet noget lyd fra kameraet ind. Det skal kun være på videoen, ikke hvis vi udgiver dem som lydfiler til download.

 

Lydmæssigt er jeg også mere tilfreds med waltzen. Det skyldes også jeg optog den efter Birthday Present, så jeg fik rettet alle de ting jeg ville rette.

 

Tusind tak for responsen, og du gad bruge din tid!

 

Vh Peter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Stortrommen: Jeg tror jeg ville prøve at smide en compressor på den, så slagene bliver mere ens. Der er et par gange, hvor den "stikker lidt af"... Man kunne også overveje at prøve at finde det mellemtonepunch den har meget af på EQ'en, og så pille lidt af det ud, men det er sikker slet ikke nødvendigt når niveauet bliver mere konstant.

 

Han synger godt nok fedt! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu