Namm 2013: Booty Shakers


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Som tidligere skrevet er en del af kommende NAMM 2013 nyheder allerede nu igang med at blive afsløret hos enkelte producenter. Et nyt tilbehørsprodukt kommer fra en Amerikansk virksomhed kaldet TNR Products.


TNR Products laver to resonansfremmende tilbehørsprodukter: Booty Shakers og Little Booty Shakers.


Booty Shakers

De fleste kender til problematikken med gulvtommer der dør når man sætter dem på gulvet. Man kan få andre fødder der afhjælper problemet til dels, men nu har TNR Products altså en løsning der skulle give den fulde tone og bund tilbage i netop disse trommer.


Booty Shakers er nogle grå "skumfidus-fødder" med en indlagt stopplade. Meninger er så at de eksisterende gulvtomben/fødder sættes oveni disse skumfødder, hvorefter gulvtommernes fulde klangmæssige potentiale genskabes. Dette vil typisk opleves som en bredere klang med mere bund.


acc_190113_booty.jpg



Little Booty Shakers

Spiller du med din første tomtom på et lilletrommestativ (ved siden af stortrommen), så kender du sikkert også til manglen på tone og fylde efter montering af tommen på netop dette lilletrommestative.


Med Little Booty Shakers har TNR Products lavet en simpel løsning på dette problem. Nemlig en pakke med 3 små skum "L'er", der vha. to små velcro-strips på hver monteres ovenpå de eksisterende gummi-gribere. Herefter bliver tomtommen mere "svævende" i stativet, hvorved dens oprindelige tone og fylde skulle genskabes.


acc_190113_bootyjr.jpg



Demovideo

Du kan se en kort Booty Shaker demovideo herunder.




For yderligere info, besøg TNR Products via dette link.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det skal ikke tage selvbyggerne herinde mange splitsekunder at lave noget lige så virknibgsfuldt uden det virkeligt "TV-shop-cheap-looking-skumgummi" udseende!!! Det kan godt være at det virker, men hold kæft, hvor er de grimme!!!!!

 

Jeg ville aldrig besudle mine trommer med den slags elefantfødder, og jeg tror ikke på, at andre ville... Bare et gæt. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det skal ikke tage selvbyggerne herinde mange splitsekunder at lave noget lige så virknibgsfuldt uden det virkeligt "TV-shop-cheap-looking-skumgummi" udseende!!! Det kan godt være at det virker, men hold kæft, hvor er de grimme!!!!!

 

Jeg ville aldrig besudle mine trommer med den slags elefantfødder, og jeg tror ikke på, at andre ville... Bare et gæt. :-)

 

What he said..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg putter Pearls ret lækre Air Suspension-fødder på ALLE mine gulvtammer... De virker og er rigtigt flotte, synes jeg...

 

præcis!

 

Og de sidder fast, og giver ikke ustabilitet.. Eller bliver væk

 

skum på snare stativ er jo også en gammel ting.. Spiller man med tom der, så brug pearls topserie.. De har også fjedrene gummi dutter der

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi er jo mange trommefiduser som følger med i hvad der sker her på TS. og derfor forskellige meninger om mangt og meget. Men en ting håber jeg vi kan blive enige om, at det er skide fint at Gunnar finder alle disse sjove, smarte, grimme, flotte, dumme, skønne, nye, skøre og hvad det nu ellers er, ting som de fleste af os ellers ikke ser,---- Godt Gunnar.

 

Hilsen Finn.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg sætter stor pris på Gunnars research, som er grundig og sober... Jeg er glad for mine Pearlfødder og hvis jeg fik meget mere sustain i mine toms, ville de lydmænd jeg arbejder med, nok foreslå en slapklatz... Vi efterspørger sustain, men bruger Slapklatz! Vi vil have trommer med komplekse tonale egenskaber, vi vil have vintage, vi vil have moderne, vi vil alt muligt! Jeg er glad for de trommer jeg har og har valgt dem ud fra hvordan de lød på købstidspunktet...

Jeg er bare glad, spiller og elsker mit gear!!!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi er jo mange trommefiduser som følger med i hvad der sker her på TS. og derfor forskellige meninger om mangt og meget. Men en ting håber jeg vi kan blive enige om, at det er skide fint at Gunnar finder alle disse sjove, smarte, grimme, flotte, dumme, skønne, nye, skøre og hvad det nu ellers er, ting som de fleste af os ellers ikke ser,---- Godt Gunnar.

 

Hilsen Finn.

 

 

Hørt! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

På mine Hamma gulvtammer er der slet ikke gummifødder og jeg synes ikke jeg mangler hverken tone eller bund - har godtnok overvejet at købe nogle af Pearls for at se hvor meget det giver, men jeg ved ikke om jeg ville kunne styre dem så..

 

Har samme oplevelse med mine Beverley.. Jeg havde Ambassador på tammerne i første omgang, men tammerne lyder alt for fedt!! Der er ikke sindssygt meget sustain i trommerne, men de klinger på en helt speciel måde..

 

Tilbage til topoc: de ser sjove ud, de Booty shakers.. Da jeg læste overskriften forestillede jeg mig noget ala Buttkicker - så skuffelsen indtraf allerede i første sætning..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu