Stativkassen....et Nødvendigt Onde


molu

Recommended Posts

Vi hader alle at slæbe stativkasser ikke ?

 

men samtidig er den et nødvendigt onde for vores arbejde.

 

Personligt investerer jeg i lettere stativer og de tunge jeg har, korter jeg ned med

en rørbeskærer - det frigør lidt kg...

 

hvad gør du ?

 

:doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har lige bestilt et nyt sæt og har i første omgang også undladt at købe en stativkasse på trods af, at jeg har købt protechtor kasser til resten af sættet..

 

Jeg bruger en tennistaske til dem indtil videre.. Investerer dog i en kasse når jeg får råd...!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg holder mig også til enkeltbensstativer af samme årsag.

Den bedste investering, jeg har gjort i lang tid, er stadig, da jeg fik sat hjul på stativkassen - min ryg takker mig hver gang, jeg er ude at spille! :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Skal nok til at have noget nyt, da min gamle er ved at forlade denne verden. En gammel brun støvsugerkuffert i pap og træ, perfekt i størrelsen til et lille jazz setup. Har holdt i snart 10 år, men består nu af 93,2 % gaffatape. :doo: Har prøvet at finde en magen til, men det er ikke lykkedes....

Link til kommentar
Del på andre sites

Har en rigtig kraftig stativtaske, dog ikke en hardcase... vil hellere ha en som kan klemmes lidt sammen så den ikke fylder for meget, og så har den hjul - super lækkert!

 

Har også investeret i enkeltbens stativer... det fungere bedre for mig og mine søde bækkener, og så brokker min ryg sig heller ikke :gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger en skitaske, som jeg købte i netto for nogle måneder siden for 99,- kr.... Fyldt med stativer er den godt tung som et ondt år, men den ryger som regel op på en har vores flightcases, der har hjul på og bliver på den måde kørt rundt.. Men jeg skal da ærligt indrømmet, at det ikke er en optimal løsning...

Jeg har en trækasse, købt på et militær overskudslager for 12-13 år siden.... Oprindelig er den en kasse til et maskingevær til en tank, men jeg brugte den som stativ kasse en del år indtil jeg blev træt af, at skulle skille stativerne ad, hver gang den skulle pakkes og samle dem igen når jeg sku' bruge dem...

Link til kommentar
Del på andre sites

Kender jo alt for godt problemet. Men jeg synes nu at jeg fik det løst ret godt ved at købe en lille sammenklappelig aluminiums sækkevogn.

 

Denne ligges let op ad bagagerums-læssekanten, hvorefter stativkassen kan trækkes hen, for dernæst at glide ned af sækkevognen til den er på plads. Herefter er det jo bare at rulle afsted :gross:

 

Kort sagt: HJUL!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, stativkassen er ikke et nødvendigt onde, hvis man minimerer antallet af stativer og dropper de tunge dobbeltbenede. Jeg har få og lette stativer til jobs og de må godt få lidt skrammer, så jeg har droppet en fælles 'bæreenhed' til dem. Engang i mellem får mine medmusikanter endda lov at bære rundt på dem og pakke dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg indviede min nye stativtaske i weekenden. Godt nok er den tung når den er fyldt op, men til gengæld er den praktisk og passende i størrelsen. :gross:

 

(Det er en WHESSOE SUPPLIES der måler 95x20x20)

har købt 2 stk hos ham, det bliver sikkert også nødvendigt for dig, kan stadig ikke lyne mine lynlåse, da der ikke er plads nok i højden, men de er gode til prisen. :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg køre med en ortenlig Motherfucker af en sort Plastik Hardcase

den er virkelig god når vi er ude ... men det bedste er at den har hjul i den ene ende så man kan trække den..... MEN når man skal op af trapper..... UAGGG :gross: det er noget være..... ****....

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg køre med en ortenlig Motherfucker af en sort Plastik Hardcase

den er virkelig god når vi er ude ... men det bedste er at den har hjul i den ene ende så man kan trække den..... MEN når man skal op af trapper..... UAGGG :gross: det er noget være..... ****....

DERFOR er det fedt med 2 stk, så man har ligevægt, og derfor er jeg glad for tasker, da de fylder mindre, og er nemmere at håndtere. De kan også anbefales til mic stativer, der er de SUPER! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Når jeg har hele "svineriet" med ude, har jeg 3 stativer, der bærer 5 bækner og 2 hængetammer, v.hj.a. tamholdere (både til 2 og 3) og bækkearme (korte modeller).

Udover dette har jeg selvfølgelig lilletromme- og hi-hatstativ og en stortrommepedal + 3-delt tamholder til stortrommen.

Dette har jeg i en Ritter stativtaske, som jeg i en snæver vending godt kan bære selv, men det er selvfølgelig optimalt med en hjælper i den anden ende af tasken.

 

Jeg går og pusler med at montere 2 hjul på tasken, v.hj.a. en lille plade i bunden af tasken.

Men Gunnars idé med den lille sækkevogn er absolut også inde i billedet - skal jo tænke på quartettens høje gennemsnitsalder på næsten 50!!!! :(

 

 

EDIT: fandt sørme lige denne hersens på qxl. Den nappede jeg sgu! ;)

Redigeret af Olje
Link til kommentar
Del på andre sites

- og enkeltbenstativer! Man vælter dem alligevel ikke og de kan bærer de samme bækkener som de dobbeltbenede! Og man får 15 år længere i branchen! :tu:

 

Det er fandeme noget mærkeligt noget med de stativer.. :unsure:

 

Min hjerne fortæller mig at enkelt ben er ligeså gode som dobbelt ben.

 

men der er et eller andet der bare gør dem med dobbelt ben lidt mere lækre.. :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Har også en stativtaske, der tjener mig vel. Men med tæppe og stativer er den sgu også godt fyldt op. Skiller I HH stativ ad til hver transport? Jeg var for doven til det og lider nu med en 'skæv' top-pind (eller-hvad-det-hedder).

Overvejer Hardcase, så længe der er hjul på - dovenskaben længe leve!

Link til kommentar
Del på andre sites

Skiller I HH stativ ad til hver transport? Jeg var for doven til det og lider nu med en 'skæv' top-pind (eller-hvad-det-hedder).

Jeg har skåret ca. 10 cm. af toppen, så stativet (samlet) kan være i tasken, uden at toppen stikker ud. Fungerer fint. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en flightcase fra en guitar som ryger op på noget med hjul ( :tu: man skal bare lige være to om at løfte den derop :-) ) - eksempelvis en guitarforstærker

 

Det fungerer fint bortset fra, at den er så motherfucking tung og BD-pedalerne + min cable-hat, som jeg har i en solid sportstaseke - og så har jeg i øvrigt også cuttet toppen ar hi-hat-pinden, så den kan være der.

 

Mvh RBL

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu