Hr Snare Og Færdigt Setup...


Rabben

Recommended Posts

Mit setup er klar igen efter de r**huller brød ind i mine forældres bil og tog en snare og en tam. Jeg været lidt på indkøb og gravet i gemmerne... og jeg må sige at jeg er tilfreds med resultatet :cigar: .

 

Den dejlige snare bygget af medlem Henrikrathje. Den var med ude med bigbandet igår. Da jeg kom tilbage til øveren med gear, prøvede jeg lige at smide et par træreifer på og... det lyder sgu fedt! Jeg legede også lidt med stemning. Det er min første dybe snare, så jeg skal lige vænne mig til de mange muligheder for stemning. Den lyder godt når den er stemt højt - men jeg endte faktisk med at have den stemt mellem dybt!

 

Nå men nu kommer der lidt billeder fra i nat. Jeg beklager iPhone kvalitet! :oops:

 

 

Snare lige da der er komme træreifer på

IMG_0315_zpsa7c93f0f.jpg

 

 

Og sammen med sæt

IMG_0310_zps5e71bebb.jpg

IMG_0312_zps117ebc1a.jpg

 

 

... og til sidst billeder af hele sættet

IMG_0316_zpsa29a21f1.jpg

IMG_0317_zps2a21f308.jpg

 

Setup:

- Yamaha YD-205 i størrelser 13 - 16 - 20 (13 og 16 har ambassador bagskind og fiberskyn på slagside. Stortromme har ambassadøren i begge ender :angry:)

- 14x7,75" HR snare med træreifer (kedlen er vidst lavet af en pearl mlx tam)

- 24" Dream Contact small bell flatride

- 22" Dream Bliss crash/ride der plejer jeg at smide en kæde på. mhm dejlig trashy)

- 14" K hihat sat sammen af to toppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Ang stemning så er der rigtigt mange muligheder i den der

 

Prøv at lege med at stemme bundskindet enten ret højt eller lidt lavt.. Det øger mulighederne

 

Til bigband vil jeg tro bunden skal lidt op i stemningen.. Men det er den måske allerede.. Den har et fedt sweet spot i middel høj stemning..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ser godt ud og godt arbejde ar medlem h.r. (men er det ikke altid det?).

 

Har der været noget forsikring der har dækket dit tab?

 

Derudover kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide hvad træ-reiferne har gjort ved snarens lyd ift de originale

Link til kommentar
Del på andre sites

Ser godt ud og godt arbejde ar medlem h.r. (men er det ikke altid det?).

 

Har der været noget forsikring der har dækket dit tab?

 

Derudover kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide hvad træ-reiferne har gjort ved snarens lyd ift de originale

 

nej ingen forsikring :-/ det dækker vidst ikke når instrumenter ligger i kabinen (de trommer der ikk ku være bag i, kom op under sæderne).

 

angående lyd med træreifer. det er første gang jeg selv eksperimenterer med det. i det her tilfælde sys jeg den gav mere "klang" i lilletrommen... mere sustain, om du vil. kantslagne får også en fed lyd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu