Mikrofonholdere På Støbte Reifer?


Søren P

Recommended Posts

Hej trommeslagere!

 

Da jeg var ude at spille her den anden aften løb jeg ind i et problem, som jeg ikke lige havde forudset. Problemet var dog ikke så stort, men jeg vil alligevel høre, om andre har haft samme problem! Og jeg er endnu mere interesseret i, hvordan andre har løst det.

 

Mit problem består i, at de mikrofonholdere der skal monteres på reifen glider op og sidder lettere løst. Dog ikke så løst at de faldt af, men det var det jeg var bange for i løbet af aftenen. Hader at sidde og tænke over sådan noget, i stedet for at bruge energi på at spille ordentligt :hmm:

 

Det skal lige siges, at mikrofoner og holdere også er noget af det billigste der findes (supreme), men ikke desto mindre synes jeg de gør det ok. Bare ikke på støbte reifer, som jeg har på mit nye sæt. Derfor havde jeg ikke lige tænkt over, at de måske ikke sad så godt som de gør på pressede reifer.

 

Tidligere har jeg brugt audix d-vice, men der er ikke tilstrækkelig plads mellem lug og reifen til at det kan lade sig gøre.

 

Her er nogle billeder af, hvordan det så ud.

 

thumb-5665_511198CA.jpg

 

thumb-13D1_511198CA.jpg

 

Det der skete var, at når jeg skruede holderen fast, gled den opad, så den til sidst kun sad på det aller øverste af reifen, og derfor let kunne falde af pga. f.eks vibrationer.

 

Er der nogen der har nogle gode råd til, hvad jeg kan gøre for at stabilisere det lidt? Eller vil anbefale nogle gode holdere, hvor mikrofonerne passer på?

 

Alternativt må jeg bare få købt nogle nye mics - man må simpelthen ikke gå ned på gear :-)

 

/ Søren P

Redigeret af Søren P
Link til kommentar
Del på andre sites

Og klamper-løsningen kunne være at sætte holderen tæt på en lug, og så gi' den en strip eller ligende ned omkring luggen under. Kønt bli'r det ikke, men i et nødstilfælde.

Men hvis det er et problem på alle trommer, så er det meget uelegant

Link til kommentar
Del på andre sites

Jep - jeg bruger Audix. De kan så til gengæld ikke sættes på S-Hoops eller Vintage reifer. Men til støbte er der ingen problemer.

 

Dog tror jeg mere du skal kigge efter et alternativ til din universalholder, hvis ikke du vil skifte mikrofonerne også.

 

hvad så hvis det er vintage støbte reifer? :-)

Redigeret af Jens Madsen
Link til kommentar
Del på andre sites

Shit de trommer er mega flotte!!

 

Til det andet: Audix laver en anden type mikrofonholder, som er noget smartere end D-Vice holderen.. Jeg finder lige nogle billeder senere..

 

Tak :) ja meget lækre!

 

Jeg kom lige til at se på 4sounds hjemmeside, at det ikke er D-vice jeg har men dem der hedder d-clamp! Men jeg tror stadig ikke at jeg kan montere mikrofonerne på d-vice. Ellers havde det været en fin løsning!

Link til kommentar
Del på andre sites

Og klamper-løsningen kunne være at sætte holderen tæt på en lug, og så gi' den en strip eller ligende ned omkring luggen under. Kønt bli'r det ikke, men i et nødstilfælde.

Men hvis det er et problem på alle trommer, så er det meget uelegant

 

Ja, jeg vil helst være fri for lappe-løsninger. Der må være noget der virker! Der findes jo et hav af mic holdere... Skal bare finde den rigtige!

Det er kun et problem på toms, og dem har jeg 3 af, men spiller kun med to ad gangen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan ikke, ud fra billederne, se hvordan dine mikrofoner monteres - jeg bruger selv denne løsning til min SM57'er, og det fungerer virkelig godt. De er ikke gratis, men det virker:

http://www.4sound.dk...ders/mh-tt.html

 

Stougaard -

Jeg kan se ideen, og de virker sikkert rigtig godt og er solide, men jeg vil gerne være fri for at montere noget hvor man skal have stemmeskrue af for at få af :) Giver det mening? Altså søger jeg en clamp eller noget andet mane nemt kan hive af og på!

Link til kommentar
Del på andre sites

 

 

Stougaard -

Jeg kan se ideen, og de virker sikkert rigtig godt og er solide, men jeg vil gerne være fri for at montere noget hvor man skal have stemmeskrue af for at få af :) Giver det mening? Altså søger jeg en clamp eller noget andet mane nemt kan hive af og på!

 

Den er delt i 2, så der sidder et lille beslag tilbage når man har taget selve holderen af - det har jeg til at sidde fast på mine lilletrommer og så flytter jeg bare holderen fra den ene tromme til den anden. Selve beslaget fylder ikke meget og sidder ikke i vejen ifht. nedpakning osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den er delt i 2, så der sidder et lille beslag tilbage når man har taget selve holderen af - det har jeg til at sidde fast på mine lilletrommer og så flytter jeg bare holderen fra den ene tromme til den anden. Selve beslaget fylder ikke meget og sidder ikke i vejen ifht. nedpakning osv.

 

Det gør det selvfølgelig lidt bedre!

Måske det lige er nødvendigt at vise hvordan mikrofonerne ser ud, for at vi har en chance for at se hvad de eventuelt kan passe på!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har disse til mit sæt. Det smarte er, at spændekæben kan ændres fra reifekant til stativrørsprofil ret let ved at skrue slæden af og montere den modsat. De er ikke helt billige, men ret solide og universelle.

 

Shure 56D clamp

 

SHA56D.jpg

 

Den ser godt nok lidt klodset ud. Kommer mikrofonen ikke til at sidde langt inde over trommen? Eller kan man ændre længden på den der L-rod? Har du billeder af den, hvor den sidder monteret på din tromme med mikrofon?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes den clamp der sidder på Sennheiser E604 er rigtig fed. Den passer på støbte reifer. Desværre er den ret dyr i løssalg. Men Audio Technica laver en, der ligner den til forveksling, og som er meget billigere.

 

Sennheiser: http://www.thomann.de/dk/sennheiser_mzh604_rimklemme.htm

Audio Technica: http://www.thomann.d...ica_at_8665.htm

Redigeret af Drummer_Boy
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja de minder meget om. Minder også om dem der følger med et Shure PG-sæt. De er fine og funktionelle.

 

Problemet består så i, at de der billige supreme mics ikke kan monteres på, da de har en anden måde at sidde fast på clamps. Og jeg bruger ikke rims på mine tammer, så den er udeluket.

 

Måske jeg skule kigge efter nogle brugte e604'ere! Eller 904'ere! Nogen der kan anbefale det ene over det andet? Og hvorfor? Giver det mening at smide flere penge efter 904'ere i forhold til 604'ere?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har et sæt 604 og kan som sådan godt anbefale dem, men....

-Der er kun plads til små mics, eller hvad det nu hedder, så tænker det er begrænset, hvad man kan eksperimentere med.

- Audio technica holderen ser genial ud, da den er s-formet- bedre plads til kabel og xlr-stik og lidt større mics.

- Hvis du beslutter dig for et brugt sæt sennheiser med holdere, så kig efter dem der hedder blackfire (504)- samme mic som 604, men med s-formet holder a la A. T. - bare kortere, som på billedet her: http://www.thomann.de/dk/sennheiser_e604_evolution.htm

- men det er altså ikke den man får med.

- Jeg ved ikke hvordan lyden er i forhold til 904, så prøv A/B test. Måske kan det lokale PA firma være behjælpelig!

- God jagt!

Redigeret af rettmer
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu