Helvedes Rødt I Min Stue....


Gæst jon petersen

Recommended Posts

Gæst jon petersen

image-2F90_5114CEC8.jpg

 

 

1990 Premier Projector 22x16", 13x9 og 16x16" i "Inferno Red Lacquer".

 

Henrik skar 2 tommer af de to små toms på Renés fræser for et år siden, jeg limede forstærkningsringene i igen, satte kortere lugs på, lavede kanter - men først nu har jeg fået lyst til at spille på det. Det var det Ludwig, jeg lavede og solgte for Lurifax i julen, der gav mig lyst til at spille på rockstørrelser igen, efter et år på Bop-kittet.

 

Fruen synes at det står meget bedre til sofaen end mit Guld-Glitter, som jeg ellers havde forsøgt mig med - men dét gik ikke. Las Vegas duer ikke på Bøh-landet. Det gør Helvedes-Rødt:

 

image-9EB4_5114CEC8.jpg

 

Jeg er glad for lyden og for at min kone er glad.

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Funky day

Fedt fedt - nogen er heldige, :tu: skulle jeg overveje og få sprøjtet mit silver sparkle round badge Premier rødt - hmmmmmmmmm ?? :gross:

Fedt Jon .

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Carsten, du klarer dig vel nok - jeg kan da ikke forestille mig at din kæreste har noget problem med et trommesæt i stuen?

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Funky day

Ja - nogen steder står trommerne til pynt, og må ikke spilles på, men tror ikke konen er sådan her med de flotte kedler, men Jon har jo også ramt plet til inventaret kan vi alle se.

Fedt Jon.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Tak for de flotte kommentarer, allesammen.

 

Tak til Henrik og René for hjælpen med ombygningen. Det var de første kedler, jeg arbejde på med maskiner, det havde været et kæmpe job i hånden, fordi jeg af hensyn til symmetrien og for at undgå synlige skruehuller skal af begge ender af 12 og 13 - også altså også have samtlige 4 forstærkningskanter ude, før de blev limet i igen, og de nye kanter fræset.

 

Det blev pænt:

 

http://www.gratisimage.dk/image-1A78_4FAA5B6D.jpg

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Flot sæt! :tu: Sjovt som du er vild med Premier....Men vi har vel alle vores ynglinge. Godt ser det ihvertfald ud.

Det med Premier har jeg også gået langt uden om, men jeg "kom til" at købe et Genista og nu elsker jeg dem. Det holde sgu!
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg kan godt lide tynde kedler - og Premier kan jeg købe billigt i Storbrittanien, det her kostede 3000 inkl. Porto fra en forhandler. Samtidig er dele ret billige - og der er masser af dem. Jeg skulle have 12 lugs til de 2 toms efter de var skåret ned - det kostede under 400 med Porto.

 

Prøv det med et Ludwig....eller hvad du ellers har ef forslag.....

 

Og så synes jeg det er OK håndværk. For det meste.

 

 

Vane og viden betyder også noget......

 

 

 

Venligst jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Flot sæt! :tu: Sjovt som du er vild med Premier....Men vi har vel alle vores ynglinge. Godt ser det ihvertfald ud.

 

Det er da ikke så mærkeligt. Han får jo "Ludwig-Gretsch-Slingerland-kvalitet" til mellem 1/3 og 1/2 pris.

 

Jon: Som altid flot arbejde og gode billeder. Tillykke med det.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu