Erfaringer Med Hi-Hat..


Simon A

Recommended Posts

Hej gutter.. Jeg er ved at købe mig en ny Zildjian AC 14 Hi-hat .. Men jeg syntes at den til nogle ting ku være lidt for lys.. Hvad er jeres erfaringer med evt at tage en mørkere top som Zildjian K og sætte sammen??

 

Eller andre gode ideer.. ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har før haft succes med en standart Zildjian K 14" Hihat top og et Sabian AA Medium crash.

Det lød rigtig fedt - ikke for mørkt, som jeg synes min K hihat er til enkelte ting, og ikke alt for lys - men en god mellem ting, som virkelig lød fedt..

 

Dog spiller jeg ikke længere med det, men har gjort det fast i en længere periode :-)

 

Held og lykke med at vælge rigtigt!

 

EDIT: Du skriver at du er ved at købe en ny hat? Du kunne jo eventuelt købe en brugt AC hat, og så et 14" crash eller lign. så du har lidt at bytte rundt med - til samme penge? :-)

Redigeret af mumrik
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har med succes gjort det modsatte - kombineret en AC top med en A bund - mener det var en New Beat bund.

 

Og det er måske også nemmere at finde en ekstra bund brugt. Det er jo typisk toppen der går i stykker først...

 

/Mikkel

 

Jeg bruger lige præcis den kombination som Mikkel snakker om!!!!

Hatten har stadig et super fedt chick, og når man bruger den åbent larmer den ikke alt for meget!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Bland løs!

 

Det eneste jeg kan tilføje er, at det er helt uforudsigeligt, hvad der virker - og hvad der ikke gør.

 

Så bækkerne skal hjem på stativet og prøves sammen.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for svarene.. Det med at købe brugte bækkener.. Kan man ikke hurtigt komme galt afsted hvis den har været tabt eller noget.. eller den er måske tæt på at revne.. ?

hvis du køber brugt her inde på trommeslageren, er du ret sikker på at alt er som der blir sagt i salgs annoncen :). for det meste er der også billeder med, så man kan se om bækkenet er ved at være træt...

 

iøvrigt har man da også hørt om folk der har været uheldige med helt nye bækkener så det er som sådan ikke en garanti ;).

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis der ikk er revner eller store hakker så er der normalt ingen problemer i det

 

Bækkener flækker normalt kun af 2 grunde:

1) fejl i bækkenet fra fabrikken

2) forkert/voldsomt brug af bækkenet

 

Hvis du har ordentlig teknik og spiller med bækkener der matcher din spillestil så bør du ikke flække bækkener mere end 2-3 gange i dit liv..

 

Jeg har lavet en undersøgelse herinde af det.. Kan godt nok ikk lige finde den, men den er ganske informativ med statistik osv.. Den er et sted herinde!

 

Jeg ville ikke være nervøs, bare stil dine spørgsmål til sælger inden du køber.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Så må jeg ha verdens værste teknik, for jeg har da smadret på den pæne side af 100 bækkener i mit liv ;)

 

At sidde og tjatte til tønderne sucks :( Gi´ mormor høreværn på, og så fyr den af! :tu:

 

 

Tingene hænger sammen.....

 

Der er nok ikke andet at sige end at Zildjian, Sabian, Meinl og de andre synes at du er en fin fyr.

 

 

Det er helt op til dig, om du vil fortsætte ellers ændre kurs.

 

Hvis du vil forsvare din stil, er det helt OK med mig. Stil er fint.

 

Hvis du på den anden side vil sænke paraderne, droppe attituden og lære noget om hvordan du spiller lavere uden at miste intensitet og iøvrigt spare en masse gryn på bækkener, som kan bruges langt sjovere - så er der masser af kvalificerede folk herinde til at rådgive dig.

 

Også folk, der ikke har spillet suppe-steg-og-is i 15 år, og ikke kunne drømme om det .

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Det har skam ikke noget at gøre med at jeg ikke vil sænke paraderne eller noget... Jeg har bare nu engang spillet sådan i over 20 år, og har det fint med det. Jeg ved godt at der er mange der synes det er forfærdeligt at slå hårdt, men so be it... At spille med høj energi, og styrke, er bare en grundlæggende del af hvordan jeg spiller. Men al respekt til folk der spiller på en anden måde end mig, jeg er bare ikke sådan.

Anyway... Tilbage til tråden.

 

Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er nok fordi du bruger Ahead trommestikker. Og slår hårdt.

 

Jeg har ikke brugt Ahead stikker i ret mange år ;)

Jeg ødelagde lige så mange bækkener da jeg spillede med helt almindelige træ stikker.

Men ødelægger slet ikke så mange bækkener nu, som jeg gjorde da jeg var yngre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu