Hvad Spiller Du På?


Simon A

Recommended Posts

Mange gode bud.

Jeg synes, du skal putte dine nuværende bækkener i en taske og gå ind i en velassorteret trommebutik og prøve dig frem.

Du ved, hvordan dine nuværende bækkener virker, og hvad du synes de mangler, så det er smart at have dem med som reference.

Tag en ven med eller snak med en sælger, du stoler på. Man skal helst også høre bækkener lidt på afstand, for at bedømme lyden.

På den måde kan du hurtigt sporer dig ind på, hvor du skal hen. I stedet for at købe og sælge i blinde indtil det helt rigtige dukker op.

Der er en grund til, at der er så mange vidt forskellige svar: Vi har heldigvis forskellig smag. Stol på dine egne ører :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Også en varm anbefaling af Istanbul Agop Traditional serien herfra, måske primært i de tynde udgaver.

 

Mange hilsner

Claus

Netop, Claus.

Istanbul Agop Traditional Medium og Thin Crash virker for mig - bejlede tidligere altid til Paiste 2002, men synes faktisk, disse gør det lige så godt!

 

image-6C37_5155B5EB.jpg

 

Ku' egentlig godt tænke mig at prøve en matchende Istanbul ride-bækken, hvis en sådan findes?!

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan varmt anbefale Anatolian Diamond Trinity. Jeg har det med at slå hårdt, og de holder altså bare. Lydmæssigt er de meget åbne, og skær lækkert igennem. Ville nok ikke karakterisere dem som decideret mørke (ret mig bare hvis jeg tager fejl) men de har i hvert fald masser af klang! :D

Du kan se mit setup i min signatur.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kom også fra elektrisk, og har selv lige købt et Gretsch Renown Maple sæt, hvor jeg har sat Istanbul Alchemy bækkener til.

 

Synes de passer godt sammen, og deres lyd er perfekt for mig! :-) Så Istanbul Alchemy vil jeg anbefale, uden meget erfaring :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 uger senere...

Som en af de første skriver.. Forsøg dig frem!!

 

Jeg ville også se på Paiste Signature Fast Crash 17-19".. Fedeste allround crash ever..

 

Men ud over dem.. Prøve prøve.. Og vær nu ikk så kedelig og tro at alt skal være samme mærke eller serie.. Det begrænser dig ALT for meget!

Jeg har vist .. Lad mig se.. 8 mærker i skøn forening... Og.. Hmm.. Gir op.. MANGE serier.. Blander dem vildt.. Fungerer genialt..

 

Se dig ikke blind på de dyreste skiver.. Check også feks Zultan Z, Zultan Yin, Turkish Classic, Dream Bliss, K zildjian... Sabian Hhx, Paiste Signature, Paiste Twenty.. Paiste 2002 (stadig nogle af de bedste rock skiver)..

 

Prrøøøøøv dig frem.. Der er ingen genveje.. Alle ører er forskellige :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu