Plexiglas Bur..


Simon A

Recommended Posts

Hej.. Tænker på at lave mig en plexiglas skærm af 3 stykker som så kan stå lidt foran og lidt ned af siderne på mit sæt. Så vil jeg have noget lydabsoberende bag mig.. Formålet er at dæmpe lyden ude i rummet når vi spiller live..

 

Nogle gode erfaringer eller forslag?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

På efterskolen, hvor jeg arbejder, lavede vi også plexiglasbure til trommerne, og de virker rigtig godt. Vi havde nogle plexi-plader liggende, så eneste udgift var sådan set hængslerne til at sætte pladerne sammen med.

 

Eneste ulempe, som også er ret markant, er vægten på pladerne. De er sgu tunge at flytte rundt på, og så virker de også lidt skrøbelige mht ridser osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft et, og hadede det som pesten. Aldrig har mine trommer lydt dårligere...

 

Men resten af bandet var svært begejstrede. Guitaristen foreslog tilmed at man kunne sætte et par persienner på, så man lige kunne rulle ned, hvis man heller ikke gad se på trommeslageren...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft et, og hadede det som pesten. Aldrig har mine trommer lydt dårligere...

 

Men resten af bandet var svært begejstrede. Guitaristen foreslog tilmed at man kunne sætte et par persienner på, så man lige kunne rulle ned, hvis man heller ikke gad se på trommeslageren...

 

Selvfølgelig var det guitaristen...

:D

Link til kommentar
Del på andre sites

nu er det vigtigste jo ikke lydoplevelsen for trommeslageren i forhold til publikum. Hvis lyden bliver bedre i salen (hvilket den gør), så er det en god investering i mine øjne. Og det behøver ikke være et "bur", det ville virke lidt underligt til en live-koncert, men bare plader foran og i siderne, der ikke er overdrevet høje. Lydteknikerne bliver sikkert glade ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft et, og hadede det som pesten. Aldrig har mine trommer lydt dårligere...

 

Men resten af bandet var svært begejstrede. Guitaristen foreslog tilmed at man kunne sætte et par persienner på, så man lige kunne rulle ned, hvis man heller ikke gad se på trommeslageren...

 

:dialaugh_trans: :dialaugh_trans: :rock:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Har selv undersøgt muligheden dor at lave det, det kan ikke betale sig. da plexiglas pladerne er pænt dyre. Så skal man have noget liggende, eller nogle gode forbindelser i byggemarkedt...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu