Trommespor Til En Af Mgk Sangene


Recommended Posts

Ja, men jeg tror ikke jeg kommer ind. Jeg spillede rigtig fint i mine to numre og da jeg skulle spille over et forespillet groove (en frase på klaver var det) men resten gik elendigt, jeg klarede ikke en eneste takt af noderne, de var også alt for svære, jeg kunne ikke synge noget som helst og klappeøvelserne var alt alt for svære at huske.

 

Jeg tror jeg søger på kons næste år da man slipper for alt det teori og node lort der! Der skal man vist kun spille 2 numre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Øhh... Du mener at du på konservatoriet vil blive sat på en nemmere prøve en til mgk.. Den opfattelse tror jeg nu nok du skal revurdere. Tænker mgk som opvarmning til kons.. Ikke den anden vej rundt:)

 

Fra mgk hjemmeside;

 

Musikalsk Grundkursus - forkortet MGK - er et intensivt 3-årigt eller 4-årigt kursus med et konservatorieforberedende indhold og niveau.

 

MGK har to sideordnede formål:

- at uddanne musikere, som kan stimulere det lokale musikmiljø

- at forberede til optagelsesprøve på en videregående musikuddannelse.

 

Kan godt forstå du er ærgelig! Men du kommer nok ikke uden om teorien og generel musik kundskab hvis du vil på kons:)

 

Go tur videre med dit spil:)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kommer til at spille primaviste, eftersang og klap til kons prøven, uden tvivl. Teori er hammer vigtigt!

Hvis man vil MGK og kons er teori, noder og hørelære en uundgåelig del af hverdagen, så i stedet for at springe den del over, er du nødt til at få styr på det.

 

 

Op på hesten, det skal nok ske!

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kommer til at spille primaviste, eftersang og klap til kons prøven, uden tvivl. Teori er hammer vigtigt!

Hvis man vil MGK og kons er teori, noder og hørelære en uundgåelig del af hverdagen, så i stedet for at springe den del over, er du nødt til at få styr på det.

 

 

Op på hesten, det skal nok ske!

 

I København består den første prøve faktisk i "blot" at spille to numre - intet andet. Prøverne i anden runde er en fremlæggelse/samtale, hvor man i bund og grund snakker musikalitet og kunstnerisk integritet. Ingen teori, nodelæsning, klappeøvelser eller noget i den stil.

 

Dermed ikke sagt, at det er en nemmere prøve. Naturligvis er det ikke det. Fokus er blot et andet end til en MGK-prøve.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

I København består den første prøve faktisk i "blot" at spille to numre - intet andet. Prøverne i anden runde er en fremlæggelse/samtale, hvor man i bund og grund snakker musikalitet og kunstnerisk integritet. Ingen teori, nodelæsning, klappeøvelser eller noget i den stil.

 

Dermed ikke sagt, at det er en nemmere prøve. Naturligvis er det ikke det. Fokus er blot et andet end til en MGK-prøve.

 

 

Arh okay. Havde bare en kammerat der var igennem hele smøren på bas forrige år. De laver om på det hele tiden :-)

 

Men lige meget hvad, er det noget man kommer til at gøre når man så kommer ind.

Link til kommentar
Del på andre sites

Overvejer selv at søge ind om et par, og er klart mest "bange" for sang-delen..

- Hvad går den ud på?

 

Det samme gælder prima-vista noderne? Er det en march-solo eller hvordan?`Kan ikke lige gennemskue det..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu