Hjælp Til Dw!


kasperneubert

Recommended Posts

Hej allesammen:-)

 

Jeg er efterhånden tæt på at købe et trommesæt ved DW.

Den lyd jeg er på udkig efter er; varm tone, bund og fylde.

 

Jeg har fundet frem til følgende:

 

Collectors SSC

 

10x8 vlt-shell

12x9 vlt-shell

14x14 x-shell

16x16 x-shell

(alle hængetammer)

24x18 (bd) vlx-shell

 

Jeg har dog to spærgsmål som presser sig på!

1-Hvad er forskellen på vlx og vlx+?

2-Skal jeg have reinforcement rings?

 

(Farven bliver nok en custom lakering - Piano Black Glass Glitter)

 

Kom endelig med andre indvendinger og argumentation dertil!:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Fine trommer..der er en video med John Good på youtube hvor de demoer de forskellige kedler

 

Eneste spørgsmål: hvis du er så meget efter varme, så burde du måske se på kedler med mahogni eller poppel i mixet, da de tilføjer netop fylde og varme..

 

Tror nu ikk du bliver ked af de DW..

Jeg ville fog seriøst se på Pearl MMP ( tidligere MMX)..

 

Eller endda Reference som har mere varme og fylde.. Reference er et genialt concept som for mig lyder som et bedre match til din lyd.. Og de er ikke dyrere end custom DW.

 

Det eneste jeg altid siger er dog: hør sættet først!.. Det er lidt underligt at sige at man har fået sit eget custom sæt, men man aner ikk hvordan det lyder?.. Det skal jo være er sæt der lyder som DU vil ha det til.. Og så skal man sgu høre det/teste det.. Ved godt det er besværligt men det er den bedste måde.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle:-) Jeg har set SSC videoen på dw.com. Den er i øvrigt rigtig god!;-)

Den hjalp mig til at vurderer min nuværende valgte kedelkonstruktion.

Men muligheden VLX+ er føjet til deres sortiment efter SSC-videoens produktion:-/ så VLX+ bliver ikke nævnt i videoen...

Kan nogen fortælle om denne mulighed?

Har jeg ret, hvis jeg helder mest til gerne at ville have reinforcement, fordi lidt mere nøjagtighed og præcision i anslaget vil være godt til at adskille dybt-stemte trommer fra hinanden?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg læste engang et interview med nogle af spidserne inden for trommebygning. De sagde sjovt nok, at de fleste trommeslagere køber fortrinsvis med øjnene....og ikke med ørene ;-)

 

Det tror jeg er ganske korrekt når det gælder unge slagere. Sådan valgte jeg også selv mit første sæt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Overvej, om ikke din stortromme skal være 24x14 i stedet. Af tre grunde:

 

1. Lyden. 24x14 er en fantastisk størrelse! Der er bare mere smæk og bund i den, synes jeg. Jeg har lige prøvet en DW 24x14 i Aage i København, og det er en af de fedeste stortrommer jeg nogensinde har hørt!

 

2. Gensalgsværdi. Jeg tror trenden med de dybe stortrommer er på vej ud igen - så hvis du en gang skulle få lyst til at sælge, er det sikkert nemmere med en 24x14.

 

3. Transport. En 24x18 er enorm. I praksis får du svært ved at få den ind i rigtig mange biler.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg er en fedterøv - og synes at prisen for et sæt, som du skitserer, er fuldstændigt gak.

 

Især, når man tænker på at du ikke engang kan høre det før du betaler det....

 

 

Men det er jo dine penge, og det må da være fedt at have så mange penge at bruge på ét sæt på én gang.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved ikke om du er en fedterøv. Dv har jo altid være meget dyre. Det er der ikke noget nyt i. Danmark er desværre så lille at det ofte ikke er muligt at høre et evt nyt sæt. Jeg har prøvet at købe et sæt på bestilling uden mulighed for at lytte. Det gør jeg ikke igen:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

Jeg har haft et DW collectors (med forstærkningsringe) og de lød fantastisk, men som foreslået længere oppe i artiklen skulle du tage at prøve Pearl MMX som også er tynde ahornkedler med forstærkningsringe. De lyder i min verden lige så godt, men er MEGET nemmere at have med at gøre (stemning).

 

Hilsen allan

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Kasper

 

Med fare for at lyde som en skamløs reklame for mig selv og 4Sound... ;-)

 

Du er meget velkommen til at kigge forbi 4Sound i Aarhus, Aalborg, Odense eller KBH. Vi er alle fire DW centre og har derfor både en del trommer i butikkerne og den fornødne viden til at guide dig til det rigtige køb.

I Aarhus har jeg f.eks. både Performance, Collectors og Jazz sæt hjemme, du kan prøve. Jeg har arbejdet med DW i mange år, så jeg ved en masse om hvordan de lyder og hvordan de er at arbejde med. Kig forbi eller ring på mit arbejdsnr. 86754017

Mvh

Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Kasper!

 

Jeg har selv - 2 mdr siden, modtaget mit DW Setup.

 

Jeg tog til Frankfurt messen sidste år, får at prøve de forskellige kedler der var fra DW.

Jeg snakkede med John Good og han gjorde mig meget klogere på det hele.

 

Jeg endte med at bestille et setup som følgende:

DW Collectors maple SSC.

20*18" BD VLX +

16*14" floor tom VLX

14*12" floor tom X

10*8" racktom VLT

med Reinforcement hoops

 

Ingen snare.

 

Jeg prøvede også deres Performance, men der er forskel.

Heldigvis da.

Jeg har meget let ved at stemme disse trommer, og ja nok lyder de umiddelbart ligeså godt som evt. billigere trommer, men hvis du sammenligner dem i en "4sound" butik sæt vs. sæt. er det jo også lidt nostalgisk - der skal sættes mikrofoner på et i studie, og så hører man en kæmpe forskel.

 

Hvis du er i nærheden af Holsted en dag, så er du meget velkommen til at komme forbi at prøve det.

 

Du vil ikke fortryde dit køb.

 

Her er et DW Collectors, som SSC - med Reinforcement hoops

Jeg forelskede mig helt i denne video.

 

 

Heldigvis kan sådan noget som trommelyd aldrig diskuteres. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gerne!

 

Har læst en anden sag ang. DW herinde, hvor at der er en der skriver at hans Mapex sæt til halv pris af et DW sæt, lyder ligeså godt som et DW sæt til det dobbelte.

Det er fordi at personen altid har spillet Mapex, og derfor går der lidt nostalgi i det.

 

Fordi så er det som det plejer at være. :-)

Ligesom nogen har det med Pearl, DW, Tama, Gretsch.

 

Hvis du kan følge mig?

Link til kommentar
Del på andre sites

J det er så din fortolkning. Det kan også være det bunder i erfaringer, og DW står tit for skud. Ikke fordi de er dårlige trommer, men fordi de er dyre. Sådan er det jo bare. Butikkerne bruger jo ofte selv sammenligner, så det er der jo ikke noget nyt i...

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Et godt eksempel er den gode Gregg Bissonette, som spiller på Mapex Saturn Pro og Orion. Fine trommesæt til billig penge - det lyder pisse godt!

 

Manden bag bestemmer lyden 80%. Selvom jeg selv er lidt et mærkedyr, og bliver lidt glad ved at se et DW, Yamaha, Pearl eller Rathje Drums - så har jeg også måtte sande at et Gretsch Renown sparkede mine gamle DW'er af scenen..

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu