Min Lilletromme Synger Med?!


Simon A

Recommended Posts

Hej.. Jeg rer løbet ind i et problem.. Jeg har ikke den store erfaring med at stemme trommer.. Men når jeg slår på min 8" og 10" tam synger seidingen med.. Jeg har også prøvet at stemme den til at ligge lige mellem de to tammer men der går ikke ret lang tid før det er tilbage igen..

 

hva gør jeg?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Enten lever du med det - eller gør noget ved det...

 

Du har fat i noget af det rigtige, når du forsøger at finde området mellem 8 & 10". Det lyder som om, at du har behov for at gøre området bredere - gøre forskellen på de to små lidt større, så det er lettere at finde området.

 

Men i et vist omfang må man leve med det - bassisten skal nok finde en tone der passer lige med i bundskindet....

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

hurtigt trick:

  1. slå på lilletrommen, hører du buzz?.. hvis ja, så slå igen, mens du med den ene finger holder på skindet nær stemmeskruen på en af de 2 toms.. gør det for hver skrue på de 2 toms.. du vil nok finde 2-3 skruer hvor buzz næsten forsvinder når du holder fingeren der.. stem den/disse skruer 1/4 omgang op eller ned.. så brude det være 90% bedre.
     
  2. er der kun buzz på lilletrommen når du slår på toms?.. igen holder du på skindet på de ANDRE toms men du slår på en af de 2 toms.. veksler rundt så du prøver alle skruer af.. 1-2 vil sikkert reducere snare buzz betragteligt.. er det ikke nok, så hold på skinder ud for hver lug på lilletrommen.. normalt er det de skruer der sidder tættest på "problem barnet" der er skyld i det.
     
  3. et andet trick: stem de 2 skruer på hver side af seidingen på seiding skindet på lilletrommen, ½ omgang lavere end den andre.. reducerer bux meget! og giver ofte en bedre og mere rund snare lyd..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu