Nu Med Gretsch!


MathiasK93

Recommended Posts

Gæst jon petersen

- til et økseskaft, sagde manden.

 

Hårdt og elatisk træ af valnøddefamilien.

 

Det lyder som om det er ret ideelt til trommer.

 

 

Pænt er det også.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Hårdt og elatisk træ af valnøddefamilien.

 

Det lyder som om det er ret ideelt til trommer.

 

Det er nemlig rigtigt! Jeg undrer mig også over, at man ikke ser mere af det. Efter min mening - og efter en del timers spil allerede - så lyder det helt fantastisk!

Godt nok er det optaget med studiemikrofoner osv. men her er da en idé om lyden:

Hvis i spoler til 5:22 er det optaget med en stortromme mikrofon og to overheads. Derefter spiller han igen, med fuld mikrofon set-up.

Redigeret af MathiasK93
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Det her har intet med dit sæt at gøre - men ih hvor jeg altså har det svært med "optage-lyd" på trommer.

 

Hér er for eksempel lavet en lilletrommelyd, jeg synes rigtigt skidt om - og en meget anonym, plastik-skinds-agtig tomlyd. Og han spiller jo pænt og fint, fyren, så det er ikke ham....

 

Jeg går og roder med at optage trommer selv, og synes det er hundesvært. Hundesvært at lave noget, der bare lyder rimeligt, og indtil videre helt umuligt at nærme mig noget, der lyder som jeg forestiller mig det skal gøre....

 

Goddamn!

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Det her har intet med dit sæt at gøre - men ih hvor jeg altså har det svært med "optage-lyd" på trommer.

 

Hér er for eksempel lavet en lilletrommelyd, jeg synes rigtigt skidt om - og en meget anonym, plastik-skinds-agtig tomlyd. Og han spiller jo pænt og fint, fyren, så det er ikke ham....

 

Jeg går og roder med at optage trommer selv, og synes det er hundesvært. Hundesvært at lave noget, der bare lyder rimeligt, og indtil videre helt umuligt at nærme mig noget, der lyder som jeg forestiller mig det skal gøre....

 

Goddamn!

 

 

Jon

det synes jeg du har ret i. Af samme grund valgte jeg også at nævne, at det var optaget med promikrofoner. Men som sagt, så er det kun for at give en idé om lyd :-)

- jeg håber du får hittet ud af trommeoptagelserne!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan se at du bruger en Tama Starphonic Bubinga snare..

Sådan en har jeg overvejet flere gange..Hvad synes du om den, ris/ros?

Intet dårligt at sige om den! Den er fantastisk flot, og utroligt vellydene. Kvalitet hele vejen igennem. Deres Quick Release lugs er nemme at arbejde med, og gøre skift af skind så meget hurtigere! Trommen har et fedt crack og utroligt lækkert rim-shot. Og så er der jo bubingaens varme, der altid er en fornøjelse at høre på :-)

Værd at prøve af!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Det har en utroligt fed lyd! Lige nu er det stemt ret lavt og uden nogen dæmpning, så det har en ret fed skramlet men stadig rund bluesrock lyd! <-- bedre kunne jeg ikke lige forklare det :D

 

Tillykke med det forholdsvis nye sæt! :D Den måde du beskriver lyden på, er præcist sådan jeg vil beskrive lyden på mit nye Renown Maple! Hvordan har du stemt dit sæt, så du synes det har den optimale lyd? :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med det forholdsvis nye sæt! :D Den måde du beskriver lyden på, er præcist sådan jeg vil beskrive lyden på mit nye Renown Maple! Hvordan har du stemt dit sæt, så du synes det har den optimale lyd? :D

Som sagt er sættet stemt lavt. Stortrommens slagside er stemt efter metoden der før er beskrevet her på forumet, hvor skruerne kl. 3 og 9 er skruet løst. Frontsiden er stemt en smule højere. Tammernes slagside er stemt næsten så dybt muligt, uden at det blever helt slasket og bundsiden en tand højere, for at undgå alt for lang sustain. Dermed ikke sagt at der ikke er klang!

Bedre kan jeg ikke beskrive det :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu