Renovering Igangsat!


Lasse Wiinberg

Recommended Posts

Hey!

 

Nu er jeg endelig kommet godt i gang med at renovere nogle gamle trommer jeg har haft til at stå nogle år.

Har pillet plastik coatingen af, fjernet lim resterne og bejdset dem!

 

Ved i om man på nogle måde kan gøre hardware en sort, hvor det også holder?

 

Her er lidt billeder af processen. ;)

 

Screen_Shot_2013_03_11_at_14_28_08.pngScreen_Shot_2013_03_11_at_14_29_03.pngScreen_Shot_2013_03_11_at_14_29_37.pngScreen_Shot_2013_03_11_at_14_30_20.pngIMG_4914.jpgIMG_4919.jpgIMG_4921.jpgIMG_4925.jpgIMG_4931.jpg

 

Og nu hænger der så et trommesæt på terrassen

Link til kommentar
Del på andre sites

man kan male hardware, men det holder ikke så fantastisk.. med mindre du matterer kromen først.. feks med ståluld.. men det vil jo ødelægge kromen, så der er ingen vej tilbage!

 

lugs er dog minimalt udsat så mat eller halvmat sort spray til metal holder faktisk ok!.. på reifer vil jeg foreslå at købe sorte reifer.. koster ikke en mmilliard og holder langt bedre.. men du kan seføli bare prøve at spraye dem og se om det går.. worst case må du købe nogle..

 

har vist faktisk er par sorte reifer liggende du kan få billigt.. skal baaaare lige finde dem.. somewhere..

Link til kommentar
Del på andre sites

Så kom jeg lidt længere idag!

 

Har lakeret 12'eren og 13'eren!

 

Jeg må igen give jer ret i at det er en skidt ide med sort hardware!

Det ser pisse godt med krom!

 

Men siden kanterne og indersiderne ikke er blevet så pæne, tænker jeg at male indersiderne og kanterne, sort eller guld farvet :)

 

(Og så er det desværre gamle skind jeg har på, har ikke pengene til nogle nye lige nu desværre)

IMG_4939.jpg

IMG_4941.jpg

DSC_0122.jpgDSC_0124.jpg

Redigeret af wiindrummer
Link til kommentar
Del på andre sites

HVIS du vil male indersiden så brug en spray og mal i meget tynde lag.. Og kun 1-2 lag.. Eller vil lyden ændre sig som stougård siger.. Noget af varmen forsvinder

 

Men hvis du synes de skal ha lidt mere smæk i lyden så kan det faktisk hjælpe med 1-2 lag spraylak.. Ikke med pensel!

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Skal - skal ikke?

 

Med fare for at få at vide, at hvis ikke jeg kan sige noget positivt, så kan jeg holde min mund:

 

Det er rigtigt fedt, at du giver dig tid til sådan en omgang. Det er altid smaddersjovt og spændende at se, hvad der kommer ud af det. Velkommen i frem-med-træstrukturen-klubben.

 

Der er en ting, jeg, såvidt det fremgår af billederne, synes, du kan gøre mere ud af næste gang: Slibningen af kedlerne inden bejdsning. Billedet, jeg har kopieret ind i dette oplæg synes at vise, at der er mange "ringe" eller "riller" rundt om kedlen altså på tværs af årernes retning. Dette er helt normalt på kedler, der har været coatede, da fabrikkerne selvfølgelig ikke bruger tid på træfinish på et trommesæt, hvor finishen allegevel ikke kan ses. Sådan nogen grovheder i overfladen kan - og bør efter min mening - fjernes med sandpapir, tålmodighed og knofedt inden bejdsning, fordi det giver et endnu flottere årespil i den færdige kedel.

 

Nå men nok om det! Tillykke med sættet, og tillykke med glæden ved at have gjort det selv. Den glæde er uvurderlig.

 

Det er disse spor på tværs af åretegningen, jeg "brokker mig over".

 

IMG_4925.jpg

 

 

Mvh

Erik

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja der skal helt sikkert noget coated på Stougaard! ;)

 

Og Henrik, det er også fra Gretsch jeg fik ideen med at male dem indvendigt!

tror jeg prøver med det sprøjte halløj!

 

Tak for tippet Erik!!

Det kan godt være de skulle have haft en tur med med fin sandpapir inden :(

Det ser dog ikke så gal' ud "i virkeligheden" som på billedet ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for tippet Erik!!

Det kan godt være de skulle have haft en tur med med fin sandpapir inden :(

Det ser dog ikke så gal' ud "i virkeligheden" som på billedet ;)

 

Det var netop ment som et tip. En konstruktiv kritik - ikke en nedgørelse.

 

Har du slet ikke slebet, inden du bejdsede?

 

Jeg ved godt, at gode nærbilleder ofte fremhæver den slags "småskavanker" ret nådesløst. Jeg er sikker på, at det ligner en million på bare en meters afstand.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var netop ment som et tip. En konstruktiv kritik - ikke en nedgørelse.

 

Har du slet ikke slebet, inden du bejdsede?

 

 

Konstruktiv kritik er altid godt!

 

Jo jeg har brugt 2 - 3 timer på at fjerne lim på hver af kedlerne, og så en god gang G 220 sandparpir efter.

Men det er nok ikke godt nok ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er jeg snart færdig med dem!

de har fået 3 gange lak, også har jeg malet dem sort indvendigt.

Så skal jeg have bestilt lidt ny hardware til dem, og naturligvis også nogle nye skind.

 

Regner med at købe disse ting:

 

http://www.thomann.d...rum_rosette.htm

http://www.thomann.d...pearl_th88s.htm

http://www.thomann.d...n_stand_tom.htm --- (3 stk. til gulvtam)

http://www.thomann.d...ombeine_air.htm

 

Remo 22" Powerstroke Pro Coated

Remo Emperor Coated Skindpakke 3 (front)

Remo Emperor Clear Skindpakke 3 (resonant)

Remo 22" Emperor coated stortrommeskind ELLER! Remo 22" Powerstroke 3 Fiberskyn til (resonant)

 

 

 

IMG_4954.jpgDSC_0130.jpgDSC_0133.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Fordelen ved Ambassador er at man altid bare kan lægge et stykke tape på..

Hvis man tilgengæld har Emperors på kan man ikke umiddelbart "fjerne" dæmpningen igen.

 

Mvh

 

Man bruger ikke tape! Tape er grimt! Man finder den kombination af skind, der passer til kedlerne og ens lydideal. :dev:

 

Hatten af for folk der tør prøve noget usædvanligt og - forhåbentligt - beskrive resultaterne.

 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

Nu spiller jeg selvfølgelig også på ret store trommer. Men jeg kørte engang med Emperor coated, over Emperor clear på mine Hamma og hvis man godt kan lige en rimeligt død lyd, så kan det altså sagtens lyde fint - det gjorde for mig at jeg kunne stemme mine trommer ret højt uden at få uendelige mængder sustain. Jeg vil tusinde gange hellere smide et Emperor på end et Ambassador med tape. Nu har jeg så fået en større kærlighed til masser af sustain, så nu er der Ambassador nederst igen..

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Om man så putter 2 kg melklister på.. Fint med mig

 

De skal bare lyde godt!

 

Men jeg siger ikk emperor lyder dårligt!.. Giver bare en ret død lyd på toms.. På gulvtoms er det skam meget brugbart!!

 

Ville bare høre hvilken lyd du går efter

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Klart.. Bruger dem selv indimellem på 14-18 gulvtoms.. Især på en 18" gt kan det give en tand mere konkret tone hvilket ellers KAN være et problem..

 

Når man snakker radikale skind skift (feks amb til emp i bunden) så foreslår jeg at købe et enkelt feks til din 12-13" tom og teste det der.

 

Bare inden man bruger 1000 kr på noget som måske ikke virker alligevel

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig med Henrik om, det er lige meget om man har tape, viskestyk, moongel eller noget andet sjovt på sine skind, så længe det lyder fedt :)

 

Tror sku clear emperor vil lyde fedt til bunden af kedlerne.

Det kan jo ikke gå værre end at jeg køber nogle ambas.... Eller diplomat istedetfor :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Virkelig lækker farve på det billede, hvor de står ved siden af dit Acryl-sæt. Ved ikke om det er lakken, der har ændret den fra en rødlig til en mere brunlig farve, men bestemt fedt!

 

Mht. Emperor i bunden, så har jeg brugt det på tammer som skulle stemmes meget højt, for at fjerne den klang der nogle gange er svær at styre - men jeg bruger som standard selv Coated Emperor i top og Ambas. i bund :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu