Vintage Trommer


Tobynygaard

Recommended Posts

Hejsa!

 

Efter at have hørt Morten Hellborn spille live, er jeg blevet totalt forelsket i hans trommelyd. Efter at have skrevet lidt med ham, fandt jeg ud af, at det er et slingerland sæt fra 73-76, som han spiller på. Jeg har tidligere fået af vide at ældre trommer lyder fantastisk, så har efter koncerten tænkt lidt over det. Er vintage trommer nogen man skal overveje, når man skal købe nyt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Der er mange gode trommeslagere, der spiller på Slingerland. Der er faktisk et par sæt til salg herinde til rimelige (læs: billige) priser.

 

Se under trommer sælges.

 

 

Jon

 

PS. Der er ikke nogen af Slingerland-sættene, som er mine....

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er noget man skal overveje... De har ofte en noget anden, saftigere, blødere lyd.. Men er lige så ofte også noget sværere at stemme rent.. Og tom ophæng og st.tr ben er ikke så stabile som de nye

 

Kan du leve med det og er du glad for lyden, så skal de klart overvejes..

 

Har selv 4 vintage sæt som jeg holder meget af.. Men få en kender med på råd inden du køber.. Ikke alt der ligner guld er guld ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du kommer til Nordsjælland i nærmeste fremtid, skal du være velkommen til at prøve mit Slingerland, som jeg har til salg. Men som Henrik siger så tag en kender med på råd. Du skal ihvertfald prøve det sæt du evt. vil købe først da der kan være stor forskel fra sæt til sæt.

 

Bedste hilsner

 

Tobias

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa!

 

Efter at have hørt Morten Hellborn spille live, er jeg blevet totalt forelsket i hans trommelyd. Efter at have skrevet lidt med ham, fandt jeg ud af, at det er et slingerland sæt fra 73-76, som han spiller på. Jeg har tidligere fået af vide at ældre trommer lyder fantastisk, så har efter koncerten tænkt lidt over det. Er vintage trommer nogen man skal overveje, når man skal købe nyt?

 

Hvis det var til det Guitar event på Posten med Søren og Mika, så fortalte Morten mig at storetromme var en ludwig stainless steel....

Link til kommentar
Del på andre sites

Og et Ludwig Stainless Steel er der sørme også til salg herinde ;)

 

Det er en smagssag med vintage kontra moderne. Jeg elsker gamle trommer, jeg synes deres lyd, netop som Henrik skriver, er mere saftig - når det kommer til mine trætrommer, altså mine Hamma EMI. Mine Ludwig er ikke som sådan saftige, de er bare kontante og lækre.

 

For mig handler det også lidt om sjæl, jeg synes det er fedt at spille på noget der er spillet på af mange andre mennesker, som har en historie. Og så var designet (med få moderne undtagelser som f.eks. C&C, DRS og Rathje Drums) bare mere lækkert og elegant dengang.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal ikke købe et gammelt sæt bare for at gøre det. Du skal købe det sæt du synes lyder godt, og fordi en bestemt slager lyder godt på det, er der faktisk ikke sikkert du gør det...

 

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der er mange steder folk der godt vil hjælpe..

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu