Tid Til Evans - Dobbeltlags.


Drummer

Recommended Posts

Har ikke den store erfaring med forskellige skindmærker eller typer, trods mange år bag tønderne. Nu er det tid til at prøve Evans som slagskind på stortrommerne..

 

Mit spørgsmål:

 

Hvilke af Evans skind, er dobbeltlags?? Hvad hedder de??

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg ville aldrig vælge dobbeltlag til bd... med mindre du selvf. altid har brugt dobbeltlag til bd og det er den lyd du søger..

 

min erfaring er bare et du for mest ud af din stortromme med et kraftigt 1-lags. f.eks. remo 3 powerstroke. med dæmperfilm. det batter!! :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg ville aldrig vælge dobbeltlag til bd... med mindre du selvf. altid har brugt dobbeltlag til bd og det er den lyd du søger..

 

min erfaring er bare et du for mest ud af din stortromme med et kraftigt 1-lags. f.eks. remo 3 powerstroke. med dæmperfilm. det batter!! :huh:

Jeg beder ikke om andres mening, men om hjælp :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Han giver sin erfaring, så kan du jo vælge at bruge det eller lade være :huh:

Du har jo selv bedt folk om at svare.

Det fremgår da ret tydeligt i mit indlæg jeg nu vil prøve EVANS DOBBELTLAGSskind af... Så nytter det jo ikke noget få meninger om alt muligt andet.

 

Achermann>>> Tak! Ser også ud som om EQ3 og G2 er inden for den kategori...

 

Jeg har i forvejen Muffle-ring i mine stortrommer, så der er vel ikke den store grund til at købe modellerne med indbygget dæmpering??

Link til kommentar
Del på andre sites

er andres mening ik det samme som råd og vejledning... :huh::tu::)

 

så må du sq skrive i dit indlæg at du ik vil ha folk til at komme med interesserede inputs... råd og vejledning.

 

vi er her for at hjælpe hinanden. synes sq det var en mærkelig tone at lægge for dagen! :unsure: :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det fremgår da ret tydeligt i mit indlæg jeg nu vil prøve EVANS DOBBELTLAGSskind af... Så nytter det jo ikke noget få meninger om alt muligt andet.

 

Achermann>>> Tak! Ser også ud som om EQ3 og G2 er inden for den kategori...

 

Jeg har i forvejen Muffle-ring i mine stortrommer, så der er vel ikke den store grund til at købe modellerne med indbygget dæmpering??

Ja, jeg glemte vist EQ3... G2 skindet ville jeg ikke anbefale til stortrommen, det er noget federe til tammer.

 

Jeg ville foreslå, at du køber et EQ3 og så tager de muffls ud af dine trommer. Det er i hvert fald det, jeg foretrækker.

 

Husk, at frontskindet også har meget med lyden at gøre!

Link til kommentar
Del på andre sites

eq3 er enkeltlags så vidt jeg ved.

Ja, men kun som frontskind.. Evans's hjemmeside skriver følgende:

"Controlled low-end rumble and focused attack characterize the EQ3 bass head. A two-ply (6.5mil each) with an internal overtone control ring and an EQ muffle ring, it'll hold up under heavy hitting."

Link til kommentar
Del på andre sites

er andres mening ik det samme som råd og vejledning... :huh::(:dev:

 

så må du sq skrive i dit indlæg at du ik vil ha folk til at komme med interesserede inputs... råd og vejledning.

 

vi er her for at hjælpe hinanden. synes sq det var en mærkelig tone at lægge for dagen! :unsure: :bah:

Så må jeg jo skære det ud i pap!! Jeg skriver tydeligt, at jeg HAR besluttet mig for at prøve EVANS DOBBELTLAGSskind.. Derfor beder jeg om hjælp til at få navnene på de skind.. Så er det da ikke mærkeligt, jeg er ligeglad med om folk er til enkeltlags eller citronmåner :huh: for den sags skyld, men lad nu det ligge for jeg har næsten fået svar på det jeg søgte.

 

 

Jeg har i øvrigt EQ3 som frontskind.. Tjekkede lige priser i dag... Nogen der ved om EQ2- og 3 i princippet bare er G2 med dæmperinge?? Forstår ikke hvorfor de er så meget dyrere end G2?? ER det bedre kvalitet eller bare G2 i forklædning, som jeg kunne mistænke det?? :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg glemte vist EQ3... G2 skindet ville jeg ikke anbefale til stortrommen, det er noget federe til tammer.

 

Jeg ville foreslå, at du køber et EQ3 og så tager de muffls ud af dine trommer. Det er i hvert fald det, jeg foretrækker.

 

Husk, at frontskindet også har meget med lyden at gøre!

Præcis!

G2 er ganske enkelt tam-skind...

lyder ikke godt på en stortromme..

 

The Tormentor

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu