Nye Custom Iems


trommeslager

Recommended Posts

Hej folkens.

Ja, ikke for at blære mig... :-)

Men har længe ønsket mig nogle custom-made in-ear monitors (CIEMs), men da jeg er på SU er det jo lidt et optimistisk ønske.

Faldt så over et svensk firma som laver dem til overraskende SU-venlige priser (fra ca. 1.000 kr!) og som har fået rigtig gode reviews...

(beklager kvaliteten, det er taget med en iPhone):

NFJuKTp.jpg

Har nu de her banditter undervejs fra Sverige... eller dvs de er lige blevet lavet i dag, så har dem nok engang først i næste uge.

Det er iøvrigt et specielt design, jeg får. Lidt ala marine pearl trommefinish...

Glæder mig helt vildt til at få dem :-)

Poster lidt indtryk når de når frem... håber selvfølgelig de lever op til de gode reviews (det er BA2-modellen, jeg har bestilt).

Mvh Martin

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, jeg har ikke prøvet dem inden køb. Det er jo lidt svært med custom-made in-ear telefoner :-)

Så jeg har læst en masse rundt omkring på nettet om dem, herunder selvfølgelig en del reviews.

Blandt andet på head-fi.org, en nørde-hjemmeside om høretelefoner og relaterede ting...

 

Valgte BA2-modellen, da det (på baggrund af min research) virkede til at det var the sweet spot ifht. pris vs. kvalitet og fordi lyd-signaturen virkede mest appelerende på mig. Overvejede hybrid-modellen HY2 til samme pris. Den har angiveligt lidt mere fokus på bas.

Fik en del rådgivning af Phill fra Cosmic Ears med mails frem og tilbage, som selvfølgelig også var medvirkende til mit valg.

 

Mht. prisen, så har jeg faktisk ikke betalt endnu, men det kommer til at koste 150 pund for selve høretelefonerne og 25 pund i fragt. Dertil de 26 kroner for at sende aftrykkene til Sverige. Selve aftrykkene fik jeg lavet af en audiolog jeg kender, gratis. Der findes også et DIY-kit, som vist koster en 50'er, det har jeg ikke det store kendskab til.

Så 1.550 kroner ender det i. Ifølge de garvede nørder på head-fi et røverkøb i forhold til hvad sådan nogle normalt koster.

 

Er bestemt også selv spændt på lyden! Jo lidt et sats sådan at investere uden at vide præcis hvad man får, men sådan er det jo med custom made ting.. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, jeg har ikke prøvet dem inden køb. Det er jo lidt svært med custom-made in-ear telefoner :-)

Så jeg har læst en masse rundt omkring på nettet om dem, herunder selvfølgelig en del reviews.

Blandt andet på head-fi.org, en nørde-hjemmeside om høretelefoner og relaterede ting...

 

Valgte BA2-modellen, da det (på baggrund af min research) virkede til at det var the sweet spot ifht. pris vs. kvalitet og fordi lyd-signaturen virkede mest appelerende på mig. Overvejede hybrid-modellen HY2 til samme pris. Den har angiveligt lidt mere fokus på bas.

Fik en del rådgivning af Phill fra Cosmic Ears med mails frem og tilbage, som selvfølgelig også var medvirkende til mit valg.

 

Mht. prisen, så har jeg faktisk ikke betalt endnu, men det kommer til at koste 150 pund for selve høretelefonerne og 25 pund i fragt. Dertil de 26 kroner for at sende aftrykkene til Sverige. Selve aftrykkene fik jeg lavet af en audiolog jeg kender, gratis. Der findes også et DIY-kit, som vist koster en 50'er, det har jeg ikke det store kendskab til.

Så 1.550 kroner ender det i. Ifølge de garvede nørder på head-fi et røverkøb i forhold til hvad sådan nogle normalt koster.

 

Er bestemt også selv spændt på lyden! Jo lidt et sats sådan at investere uden at vide præcis hvad man får, men sådan er det jo med custom made ting.. :-)

 

Mit spørgsmål gik selvfølgelig på om du KUNNE prøve en demo-model for at tjekke lyden inden køb..

Men det lader det ikke til. Spændende må man sige. Glæder mig til at høre mere..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det forlyder at firmaet har planer om at man kan prøve nogle universal-fit før køb.

Jeg har tidligere brugt mine Rexton formstøbte ørepropper med Sennheiser CX-400II (mener jeg de hed) enhederne og der er altså kæmpe forskel på lyden med custom fit vs. universal-fit.

(Iøvrigt en kombination, der -selvom det sælges og anbefales af Rexton-, IKKE kan anbefales.)

Så selvom man kan prøve de pågældende drivere (som højttalerne i høretelefoner kaldes), vil det stadig være et "leap of faith" at bestille CIEMs... Så man må undersøge sagerne på forhånd :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Så kom de... endelig! :-)

De ovenfor viste havde en eller anden mikroskopisk fejl der gjorde at Phill (min kontakt ved firmaet) valgte at lave dem helt forfra.

Så det forsinkede det hele. Men på den anden side rart at de er grundige.

Første indtryk:

Det første jeg bemærkede da jeg pakkede dem ud, var hvor utroligt flot en finish det er... billedet yder dem SLET ikke retfærdighed (ligesom når man ser et billede af en sparkle/pearl trommefinish vs udseendet i virkeligheden).

Det næste påfaldende var hvor hårde de er i forhold til mine Rexton. Lurede på om de mon ville være ubehagelige i ørerne, men de var faktisk mindst ligeså behagelige som mine formstøbte ørepropper.

Tredje ting var den vanvittige lydisolation de giver. Har nogle Sennheiser HD280 og som nævnt nogle Rexton (med 15 db filtre i) og de her dæmper rigtig, rigtig meget mere. Har så også valgt den største "shell" netop fordi jeg gerne vil have meget isolation. Men hvis man ikke ønsker dette, bør man nok vælge en mindre størrelse.

Sådan nogle øretelefoner skal egentlig spilles til ("burn in") før man kan sige noget om lyden, men indtil videre er jeg ret forbløffet over den store rumfornemmelse (soundstage) og detaljerigdom i lydbilledet. Man kan virkelig høre de små simrende lyde fra trommeskinnende efter det egentlige slag og forskellen i lydniveau mellem bækkenslag... svært at beskrive lyd men musikken for en anden dynamik og realisme med de her dutter i ørerne :-) Til gengæld er de lidt tamme mht. bas, hvilket formodentlig skulle bedres når de bliver spillet til.

Vender tilbage med yderligere lytteindtryk og billeder, når jeg har fået dem spillet til :P

God aften!

-Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 måneder senere...
  • 1 year senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu