Trommer Fra Ds Og Pj - Ca. 1975 - 1985


4300dk

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

 

 

Jeg har lige skrevet med Klaus Menzer, og hans blå pj sæt er på "værft" i Drumstick.

 

Yes..

Som skrevet tidligere.:

"Den Blå BD".

Der var lidt forvirring om trommen (sættet) og jeg var derfor lidt for hurtig med af afvise den som en PJ.

Men det er det.

Jeg har vist fotoet til Peter(SC) der bekræfter at det er en PJ BD.

I tirsdag var jeg på visit i DS hvor Søren viste mig det afslebne sæt.

vh

Erik

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ska i drumstick imorgen.. Ka lige kigge lidt :-)

 

Henrik

 

Vedr. Klaus Menzer´s sæt så har jeg tidligere skrevet.:

"Den Blå BD".

Der var lidt forvirring om trommen (sættet) og jeg var derfor lidt for hurtig med af afvise den som en PJ.

Men det er det.

Jeg har vist fotoet til Peter(SC) der bekræfter at det er en PJ BD.

I tirsdag var jeg på visit i DS hvor Søren viste mig det afslebne sæt.

vh

Erik

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Yes..

Som skrevet tidligere.:

"Den Blå BD".

Der var lidt forvirring om trommen (sættet) og jeg var derfor lidt for hurtig med af afvise den som en PJ.

Men det er det.

Jeg har vist fotoet til Peter(SC) der bekræfter at det er en PJ BD.

I tirsdag var jeg på visit i DS hvor Søren viste mig det afslebne sæt.

vh

Erik

 

Jeg er muligvis blevet blind, men hvor har du skrevet det tidligere?

 

I øvrigt husker jeg, at de havde en 14x5 håndhamret messing lilletromme med dw lugs og Badget: PJ percussion, i Dalum ungdomsskole, da jeg i sin tid arbejdede der. Jeg kan jo lige undersøge, om den stadig er i live. Hvis det har interesse?

Link til kommentar
Del på andre sites

 

 

Jeg er muligvis blevet blind, men hvor har du skrevet det tidligere?

 

I øvrigt husker jeg, at de havde en 14x5 håndhamret messing lilletromme med dw lugs og Badget: PJ percussion, i Dalum ungdomsskole, da jeg i sin tid arbejdede der. Jeg kan jo lige undersøge, om den stadig er i live. Hvis det har interesse?

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Hej Lars

Det har absolut interesse!

Så hvis du ved lejlighed vil tage et "helbredstjek" på skolens mulige PJ trommer, vil det være fint.

Og lever de fortsat, så er et par gode fotos velkomne.

vh

Erik

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Erik: har du fotos af alle de PJ som Peter har stående i butikken?.. Sidst jeg kiggede rundt var der da lidt af hvert..

 

Har også set sådan en hamret messing lilletromme derinde engang

 

Og så tror jeg han lavede en i træ engang som kan justeres i højden?.. Mener det er en PJ som vist aldrig blev solgt.. Så den derinde for et års tid siden

Link til kommentar
Del på andre sites

Erik: har du fotos af alle de PJ som Peter har stående i butikken?.. Sidst jeg kiggede rundt var der da lidt af hvert..

 

Har også set sådan en hamret messing lilletromme derinde engang

 

Og så tror jeg han lavede en i træ engang som kan justeres i højden?.. Mener det er en PJ som vist aldrig blev solgt.. Så den derinde for et års tid siden

 

Hej Henrik

Ja - jeg har stort set informationer på alt hvad der er i "SC/PJ og i DS gemmer".

En del af grejet har jeg har/haft hjemme til fotografering.

Jeg har jævnligt kontakt til Peter og Søren.

 

Det jeg er på jagt efter, er hvad der måtte være rundt omkring i gemmerne.

Som nævnt tidligere så er der et større antal PJ lilletrommer i omløb. Desuden et antal "Dresden" lilletrommer, hvoraf nogle er modificeret ag PJ.

 

NB:

Det drejer sig om DS og PJ trommer der efterhånden har 25 - 35 år på bagen.

 

vh

Erik

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 

 

Hej Lars

Det har absolut interesse!

Så hvis du ved lejlighed vil tage et "helbredstjek" på skolens mulige PJ trommer, vil det være fint.

Og lever de fortsat, så er et par gode fotos velkomne.

vh

Erik

 

Æv æv æv og tre gange æv! Jeg har netop snakket med lederen, og trommen er blevet nakket :-( OG det er IKKE mig der har taget den!

Link til kommentar
Del på andre sites

Æv æv æv og tre gange æv! Jeg har netop snakket med lederen, og trommen er blevet nakket :-( OG det er IKKE mig der har taget den!

 

Hej Lars

"Sådan er de ledere".

Men tak for forsøget!

vh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Drumstick (DS) PVC - Simon Koppels "luksus sæt".

Tidligere i denne tråd viste "Dr. Mains" sit PVC-sæt i sit naturlige antræk.

Dette sæt er udstyret med primitive hardware fra det lokale byggemarked. Men som absolut fungerer efter hensigten!

 

Jeg synes lige, at trommefolket skal se "luksus" udgaven af et DS PVC sæt.

Det er "betrukket" og der er kommet rigtige hardware på kedlerne. Desuden er der også monteret bundskind.

Trommerne ejes af Drumstick.

 

Jeg kan oplyse, at sættet der et rigtigt "Street sæt" har en ret god lyd.

 

Jeg har kendskab til, at omkring 14-15 af disse sæt fortsat eksisterer. Dog i forskellige udformninger.

 

Yderligere info om DS og PJ trommer, vil senere på året fremgå af www.dansketrommer.dk - under "Andre danske trommer".

 

Jeg modtager fortsat gerne oplysninger om DS og PJ trommer!

Vh

Erik

 

S011-XX-small.jpg

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Erik,

 

Jeg husker en PJ lilletromme fra min tid på klejtrup musikefterskole. Den var 14x5 og i blue sparkel, en wrap. Ydermere havde den nogle flotte tubelugs som jeg ikke har set på andre trommer. Kontakt evt. Skolen, eller find Mikkel Kiilerich på deres hjemmeside og skriv til ham. Den lød forresten rigtig dårligt, men det var vist ikke kedlens skyld, mere sending og skind.

 

Mvh. Jens hartmann Schmidt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

PJ stortromme af format!

Jeg synes at trommefolket skal have fornøjelsen af, at se denne PJ koncert stortromme 36" x 18".

Både tromme og stativ er produceret af PJ.

Der er kun produceret denne ene.

 

DSC_0084.jpg

 

 

Fortsat god sommer!

Erik

4300DK

www.dansketrommer.dk

www.facebook.com/DanskeTrommer

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Hej JBJ
Fin PJ lilletromme.
Jeg er glad for, at du tilføjer den i samlingen.

 

Den er fra begyndelsen/midt af 1980 erne.

De første trommer PJ producerede var med DW lugs - senere med egne PJ tube lugs.

 

Kedlen.
Tidligste kedler er KELLER med forstærkede kanter - senere blev det kedler fra JASPER uden forstærkning.

 

Spørgsmål.
Hvilken type kedel er din?

 

JBJ

Jeg vil være glad hvis du vil sende mig et par gode fotos af din PJ tromme fra forskellige vinkler. (send til: efa@email.dk).
Også gerne målene på trommen.

 

Obs!
Som tidligere nævnt i tråden er det min plan, at beskrive PJ og DS trommer på www.dansketrommer.dk - under "Andre danske trommer"

 

vh
Erik

4300DK

Besøg:
www.dansketrommer.dk
www.facebook.com/DanskeTrommer

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej JBJ

Fin PJ lilletromme.

Jeg er glad for, at du tilføjer den i samlingen.

- :-) Tak

 

Den er fra begyndelsen/midt af 1980 erne.

De første trommer PJ producerede var med DW lugs - senere med egne PJ tube lugs.

- kan godt være, at jeg købte den tidligere - måske var det i 85!

Kedlen.

Tidligste kedler er KELLER med forstærkede kanter - senere blev det kedler fra JASPER uden forstærkning.

- den er med forstærkede kanter, så det må være en KELLER

Spørgsmål.

Hvilken type kedel er din?

:-) Keller

 

JBJ

Jeg vil være glad hvis du vil sende mig et par gode fotos af din PJ tromme fra forskellige vinkler. (send til: efa@email.dk).

Også gerne målene på trommen.

Jeg får taget nogle billeder og måler den - mener det er 14x5...

 

Obs!

Som tidligere nævnt i tråden er det min plan, at beskrive PJ og DS trommer på www.dansketrommer.dk - under "Andre danske trommer"

- god idé

 

vh

Erik

4300DK

 

Besøg:

www.dansketrommer.dk

www.facebook.com/DanskeTrommer

 

Venlig hilsen

Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

DS & PJ (trommer.

Der er på TS under "salg trommer" i øjeblikket en DS (Simon Koppel) lilletromme til salg.

 

Jeg er stødt på denne tromme tidligere. Men i tråden nævner Esben, at han også har en af Simons lilletromme!

 

Som flere af jeg ved er jeg i fuld gang med at indsamle oplysninger om de to værksteder/butikkers trommeproduktion.

Og efterhånden har jeg også samlet en del.
Om materialet bliver udgivet både på tryk og elektronisk eller kun elektronisk ved jeg endnu ikke.
Sidstnævnte bliver i så fald på www.dansketrommer.dk under "Andre danske trommer".

 

Mange af jer har givet mig input eller henvisninger og jeg har også kontakt til både Simon Koppel og Søren Juul (DS) samt Peter Kragh (PJ/SC).

 

MEN jeg ville være glad for hvis man ejer en af disse trommer (eller tilbehør), at man uopfordret sender mig nogle info og gode fotos via: efa@email.dk

 

Medlem Hartmann gav mig i juni oplysninger om en PJ lilletromme som var på en efterskole han havde været på.

Jeg har modtaget fotos m.v. fra skolen.

Tak for det!

 

vh

Erik

 

Besøg:

www.dansketrommer.dk

www.facebook.com/DanskeTrommer

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu