Nye Bækkener


Baxis Drummer

Recommended Posts

Hej TS'ere

 

Jeg spiller for det meste pop/rock og en smule blues og swing/jazz.

Jeg står skal og skal have helt nye bækkener til hele sættet. Jeg har solgt de gamle lidt middelmådige begynder bækkener, og vil have noget der er rimelig allround, ikke alt for "lys" i lyden.

 

Jeg skal bruge 4 bækkener: 14" hi-hat, 16" crash, 17"/18" crash og 20"/21" ride. Budgettet er omkring de 5-6000 kr.

 

Jeg har kigget på disse serier:

Sabian AAX stage

Zildjian A costum

Paiste 2002

Anatolian Ultimate

 

Jeg har en smule svært ved at vælge mellem dem, kan nogle af Jer evt. komme med nogle af jeres råd/vejledning eller erfaringer omkring serierne?

 

Et sidste spørgmål.

Jeg kan se nogle af serierne kommer i bækkenpakker, er det værd at købe?

 

På forhånd tak :-)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Af de du nævner, ville jeg varmest anbefale AAX Stage (evt. HHX). Min erfaring med disse er, at de lydmæssigt åbner væsentligt hurtigere og lettere end f.eks. Zildjian AC eller Anatolian Ultimate. Dette vil være gavnligt for dig når nu du spiller både Pop, Rock og swing/jazz specielt til Swing og Jazz, er det en fordel.

Paiste 2002 er ikke udelukket, men de lyder væsentligt anderledes end de tre andre du nævner, som lydmæssigt ikke er superlangt fra hinanden. Men det må være en smagssag hvilken klang man foretrækker

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er også fortaler for AAX/HHX serierne. De er bare super fede. Men for at du bliver tilfreds så må du nok ud og prøve dem fær du beslutter dig. Mht. til køb af bækkenerne, så se om du kan finde dem du leder efter brugt! Der er MANGE penge at spare ved at købe brugt, og ofte kan du finde hvad du søger herinde til en fin fin pris, hvis du er tålmodig nok!

 

Mvh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg må foreslå en anden serie, så syntes jeg du skal prøve at kigge på Istanbul Agop Traditional serien.

Utrolig alsidige, og smukt klingende bækkender.

 

Jeg har selv et Thin Crash 18", og det er det bedste crash jeg

nogensinde har haft, eller prøvet!

 

Held og lykke med det!

 

Søren :)

 

Jeg kan kun støtte op om det - ja, jeg ved godt at jeg altid siger det, men Istanbul Traditional er helt klart de bækkener jeg ville købe hvis jeg skulle bruge noget der er anvendeligt til mange forskellige ting - de lyder fantastisk godt, er ikke specielt dyre og der er mange muligheder ifht. størrelser, tykkelser osv. Lækre, lækre bækkener!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Hvis du er til de lidt mørkere bækkener, så hold dig fra 2002.

 

Og du skal ikke være bange for at blande fra forskellige mærker og serier.

 

 

Du må ud og prøve! Og hver gang, du finder noget du virkelig kan lide, så tage det med til det næste prøvested. Derved sikrer du, at det du får lyder godt sammen.

 

Køber du brugt, er der håb om at du kan få prisen igen ved gensalg. Herinde kan du trygt stole på, at de oplysninger, du får om udstyr er korrekte og fuldstændige.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres svar :-)

 

Jeg er faldet pladask for en sabian HHX evolution hi hat 14". Den er for fed og virker til at være rimelig allround.

 

Mit spørgsmål er nu, kan den begå sig sammen med sabian AAX crashes og ride, da jeg også synes de er fede. Dog virker de en smule "lysere"??

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres svar :-)

 

Jeg er faldet pladask for en sabian HHX stage hi hat 14". Den er for fed og virker til at være rimelig allround.

 

Mit spørgsmål er nu, kan den begå sig sammen med sabian AAX crashes og ride, da jeg også synes de er fede. Dog virker de en smule "lysere"??

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu