Ludwig Vistalite Amber


snippergyppen

Recommended Posts

Ja, jeg laver lige en ny tråd med sættet, den anden kom til at handle om meget andet end det.

Ja overskriften siger det hele, 10 års ventetid på det og så kom det, som med de to andre sæt er det 24,13,14,16,18 og i fin stand taget alderen i betragtning, nye skind som er clear CS i toppen og clear amb. i bunden, BD er også Clear CS men med et PS 3 på fronten, mangler lige et logo, men det skal nok komme.

Tammerne lyder næsten som SS'erne lidt mere mellemtone men med masser af sug i, de er stemt lidt lavere end mine to andre sæt er, da det blev for meget af det gode, men stadigvæk højt i bunden og lidt lavere i toppen.

BD er sku en sjov fætter meget anderledes end de to andre men stadigvæk fed og med masser af bund men satme også meget mellemtone.

Jeg har ikke nået at optage noget endnu, ej heller ikke lavet en video men nye og gode billeder er det da blevet til.

Enjoy..

 

 

Gryden.

 

 

IMG_8124.jpg

 

 

IMG_8131.jpg

 

 

IMG_8133.jpg

 

 

IMG_8138.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Og et ægte gryde citat

 

Jeg ved det ;-) , jeg er også selv meget tilfreds, dog mangler det skide Vistalite i amber eller clear stadigvæk, men det kommer nok til at tage mange år før jeg finder et i samme størrelser som de to andre og så skal det jo være B/O fra 70'erne, men tålmodighed er en dyd (sagde en klog mand engang) :doo:

 

Hvor heldig har man lov at være -_-

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er det præcist for nogle slagskind du har på? (CS = Sound Controlled ik?) Men hvad gør det for lyden? Er det en afart pinstripe? Hvorfor lige dem?

 

Og den 14'er du nævner er det en snare, og var den med sættet eller kommer den fra dit stainless?

 

Og ikke for at snage i din handel, bare helt generelt, hvad er prislejet så'n et sæt 13, 16, 18, 24, 14 fra Ludwig 70'er b/o i fin stand. Helt generelt :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad er det præcist for nogle slagskind du har på? (CS = Sound Controlled ik?) Men hvad gør det for lyden? Er det en afart pinstripe? Hvorfor lige dem?

 

Og den 14'er du nævner er det en snare, og var den med sættet eller kommer den fra dit stainless?

 

Og ikke for at snage i din handel, bare helt generelt, hvad er prislejet så'n et sæt 13, 16, 18, 24, 14 fra Ludwig 70'er b/o i fin stand. Helt generelt :-)

 

 

Yep, slagskindene er Controlled Sound, deres egenskab er at fokusere lyden, de er super gode til netop Vistalite eller Stainless Steel da de to sæt nærmest ikke absorberer noget lyd, hvilket træ trommer gør, men de "dræber" ikke ligesom Pinstribe gør, CS er stadigvæk kun et enkelt lags skind men med en "dot" i midten.

 

14" er IKKE en snare, det er den tom der sidder på stativet, der er bare ikke taget noget billede af 13", jeg bruger aldrig de 13" der hører til mine sæt, grunden til at der er 13" med er at Ludwig solgte 13,14,16,18,24 i et setup de kaldte for "Pro-Beat".

 

For køb af sæt, fragt, told, moms og nye skind har det stået mig i lige under 16.000,- det kan godt være det lyder dyrt, men for lige præcis der her sæt, er det billigt, det er næsten umuligt at drive et Amber Vistalite op i de størrelser og hvis jeg spillede med en 26" BD så havde jeg ALDRIG fundet det (så er vi jo oppe i Bonhams eksakte setup )

 

Gryden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for ordene drenge.

Prisen er fornuftig syntes jeg selv, jeg har jo også været heldig med mine to andre sæt hvis vi skal snakke priser ;-)

Det sjove af det hele er at jeg faktisk ikke vinder auktionen på Ebay, jeg bliver kun nummer 3, selvom jeg sidder klistret til skærmen.

Gutten der vinder er fra Australien og nummer to er fra Italien, sælger har dog allerede skrevet til ham fra Italien at han ikke vil sende til ham og at han ikke skal byde.

Jeg er selvfølgelig irriteret over at jeg ikke vandt og vælger at skrive til sælger at hvis der skulle gå noget galt så er jeg stadigvæk klar til at købe det, dagen efter skriver sælger så til mig at gutten fra Australien ikke kan finde et fragtselskab der kan fragte det til ham, så sælger vælger at gi ham 3 dage til at finde ud af hvordan det skal sendes ellers går det til mig.

Efter 4 dage skriver jeg så til sælger, bare lige for at få bekræftet at det er røget til ham i Australien, sælger skriver tilbage at nu er gutten fra Australien ved at finde en fly billet så han selv kan hente det og få det med hjem ombord på et fly :argh:

Jeg hører så ikke noget i 2 dage fra sælger og tror at det er forsvundet, men da jeg så møder på arbejde og lige tjekker min mail ligger der følgende besked til mig: "Hey Jonas, god must be smiling down on you, my patience with the guy from Australia has run out, if you want the drums they're yours. You have in invoice in your paypall account, Dave"

50 mand undrer sig over en tosset tømrer der hopper rundt og råber i frokoststuen klokken 06.50 på en Mandag morgen.

 

Så som Niki pænt citerer: DET GØR SÅ GODT PÅ PIKKEN ;-)

 

Gryden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hold nu op, hvor er det et flot sæt! Og det gør det jo bare endnu bedre, når der knytter sig en god historie til det! Jeg glæder mig til at høre en optagelse - du plejer at spille fedt på det, du lægger ud!

Hvordan lyder sådan et 70'er Vistalite i forhold til de moderne Vistalite og/eller i forhold til andre moderne akrylsæt, ved du det?

Tillykke med sættet!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu