Speciel Yamaha Snare?


Mads Pedersen

Recommended Posts

hey drenge og piger!

 

Jeg har denne Yamaha Custom Snare Drum i str. 14x8"

kan intet finde om den på nettet, den er fra England,

By the way, den lyder latterligt godt!

 

Håber virkeligt at i kan hjælpe mig :)

 

Mvh. Mads

 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/13131160/IMAG0325.jpg

 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/13131160/IMAG0326.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Update!

Det svar her fik jeg fra et engelsk tromme site :

 

That's a "Rock Tour" Custom snare - can't read the id tag, but the model number should RSD-088. Even though the badge is not consistent with the Rock Tour Custom kits of the early 90's, it's one of two snares made to complement the short-lived line -the other is 14x6.5 shell. RTC's are birch/mahogany shells; I think the snares also had the "phenolic" resin wrap like with the toms and bass drums. Hardware is the same as the Recording Customs, though the snares did not have the full head contact snare strainer & butt system. Your drum is rather rare, the RTC guys (like me) are often looking for the Custom snares. This big 14x8 is occasionally paired with the 24" bass drums and "Turbo" toms in square dimensions, e.g. 12x12, 13x13... You can check out all the drum's specs at yamaha's drum vault.

 

Nice snare!

 

Mangler stadig svar fra Yamaha :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Endnu en update :)

 

Det er fra Lars ved yamaha danmark:

 

Hej Mads

 

her er den info jeg kan finde.

 

trommen er produceret i maj, 1991. Kedlen er: Phenolic + 8ply Meranti + Birch Den originale reife er Yamahas Power hoop, på billedet er det en støbt reife. Den er fra tiden da Yamaha fik produceret trommer på Premier fabrikken i england.

 

Så er alle med, så det er altså sådan en lilletromme jeg har, det skal lige siges at trommen er lakeret black sparkle! hvad tror i sådan en kan indbringe? Hvad kan den være hver?

Redigeret af Mads Pedersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Spændende! Ved desværre ikke hvad den er værd - men hvis du får fat i en samler lyder det til, at du kan få en hel del for den.

 

Hvor har du den fra? Og hvor længe har du haft den?

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er i hvert fald ingen tvivl om den ikke skal sælges herhjemme. Du vil slet ikke få det for den som den er værd.

Hvis den skal sælges, så gå efter ebay.com.

 

Du har nok ret, det er bare mere hvad jeg kan pris sætte den efter og hvad jeg skal sammenligne den med? Jeg er virkelig i vild rede her :/

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu