Lækkert Nyt Gammelt Klip Med Simon Phillips I Studiet L.a - Smooth&#33


Thrane

Recommended Posts

Må dele dette klip med jer, da det er lækkert.

Det er fra en studio session i L.A på The Corrs debutplade. SP blev hyret til at indspille trommer på 2 Irish folk pop/rock tracks. Hitmaskinen David Foster er producer.

 

Han spiller begge tracks i videoen her. Det swinger virkelig, specielt 4.21.

 

Bandet + teknikere i teknikrummet, er enormt imponeret over Simon.

 

- En lille detalje er et mindre fuck up, hvor han falder ud i groovet samt det efterfølgende fill. Lidt befriende at se dette glorificerede monster faktisk kan faile. Han redder den selvfølgelig godt ;-)

 

 

God fornøjelse,

Johan.

Redigeret af Thrane
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg husker godt i hvert fald det første nummer. Den eneste gang jeg har lyttet mere end en gang til et Corrs-nummer (tror endda, at jeg lånte cd´en på biblioteket). Simons lyd er, efter min mening virkelig lækker og hans spil ikke mindre end fantastisk. Og ja, "rart" at høre at selv "guderne" kan lave svipsere. Så går det nok også næste gang man selv laver en.... eller fem :tu: .

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmmm... Simon er sku god, men er det ikke lidt overkill at stille hele setup'et op til en gang irsk folkrock musik? :hmm:

 

Jeg ved selvfølgelig godt, at hans signatur lyd ligger i det setup, men alligevel... :gross:

 

/Gandrum

Redigeret af Gandrum
Link til kommentar
Del på andre sites

Man har vel netop specifikt bedt om Simon Phillips pga. hans stil og sound. Den hænger jo meget med hans specielle set-up. Det er totalt gennemført med mic's på bundskind osv. Så der har helt sikkert været tid og penge til at "kæle" med detaljerne.. Og dermed også Simon Phillips, med alt hvad det indebærer. Synes forøvrigt hans toms lyder ret godt i klippet!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu