Ludwig Jazzette 1978/79 - 12X8,14X14,18X12


yes

Recommended Posts

Jo men det foto han postede senest er en 3 Ply :-)

 

Ok.. Har ellers den modsatte erfaring.. De er nok lige ringe!

 

Ja, men der nævner han at det er de samme ben der sidder på hans eget som er 6-ply.

Jeg tror faktisk at de tykke ½" er mest ringe. Men det er desværre dem der ser bedst ud. Og så fungerer de super godt, bortset fra risikoen for at de flækker i beslaget.

 

Hvorfor ikke bare montere nogle ordentlige ben?

 

Fordi ordentlige ben er grimme :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

du kender mig.. Er til trommer der kan tåle at blive brugt :-)

 

Ikke pynte genstande jeg ikke kan stole på.

 

Er det en 18" Gulvtom du bygger om?

 

Ja, det er den ene af mine tre 18'ere som jeg allerede har konverteret, men med foldeben som hverken fungerer ordentligt eller ser særligt godt ud. Og jeg kan bruge LC1308 benene i de gamle huller, men er dog nødt til at bore to nye så benene kan gå igennem kedlen.

 

Og jeg tænker at når nu jeg har tre 18'ere kan jeg lige så godt gå all in og lave den så tæt på en fabriks stortromme som muligt.

 

Og så overvejer jeg faktisk lidt om den skal skæres ned så den bliver 12" eller 13" i dybden i stedet for de 16

Redigeret af Dennis Hentrich
Link til kommentar
Del på andre sites

Der er nemlig allerede foldeben på, men jeg synes det ser ualmindeligt grimt og kikset ud, og samtidig fungerer det af hø. De trommer du viser er så vidt jeg kan se født som stortrommer, og beslagene er derfor placeret højere oppe end på denne.

10850164_10152560856675197_4310212161701

 

Der synes jeg personligt at det ser bedre ud med disse ben, som så også vil passe nogenlunde med hullerne fra de oprindelige beslag. De oprindelige sidder dog stadig lidt længere ned end her:

Ludwig.png

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg mener bestemt at spændehuset på nye 1308 er forstærket mht. godstykkelsen på de kritiske punkter.

 

Jeg ville til hver en tid vælge dem, fremfor de lige ben. Men det er jo smag og behag.

Redigeret af UlfN
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu