Ludwig Element Trommesæt


DRUMMAKER

Recommended Posts

hej jeg er ny her på slageren og har læst alle de gode tråde her inde . jeg har trommet lidt til husbehov gemmen flere år .på et trax kina sæt.der lød som lort

.et jeg købte til 500 kr godt brugt ,,

Men er stadig på begynder stadige..jeg har i flere år drømt om at købe et noget bedre sæt .. det har jeg så gjort ,og det blev så til et ludwig Element som jeg fik til 4800 .. hos 4sound .. med alle stativer ..4 tammer 1 trælille tromme 1 stortromme ..og det skulle også være birketræs kedler ,, jeg har jo kikket lidt rundt og finder ud af der jo er flere modeller af element ,, mit er ikke larkeret det er codet ..eller hvad den nu hedder .. og så står der made i china aaaaaaaaaaaakkkkkkkk .. har de taget røven total på mig ??????????

Link til kommentar
Del på andre sites

mener ikke det er birk, men det vigtigste er vel: lyder de godt?

 

at de er lavet i kina skal du ikke tænke så meget over.. mange dyre sæt (alle nye yamaha serier er ved at blive flyttet til kina f.eks) laves der alligevel.

 

kan ikk forestille mig 4sound vil risikere at ta røven på nogen.. har du en kvittering eller nærmere beskrivelse af sættet ?.. link til fotos eller andet?.. element findes i flere udgaver nemlig.

 

men igen: hvis det lyder godt så er der vel ikke så meget at ærgre sig over.. jeg ville måske ha peget på noget andet (10 trommeslagere =10 forskellige bud ;-).. men det er ikke et ringe sæt!

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg er faktisk også ganske godt tilfreds ,,, med sættet .. jeg er ikke helt tone døv og har stemt og stemt sættet og syntes jeg er nået der til hvor kun noget gaffa kan tage de sidste ringe toner .. ok hvordan man godt kan lide lyden .. jeg kan faktisk godt li den mere åbne lyd .. jojo philips .. som alt andet ,smag og behag .. og så kommer det med skind .. en videnskab for sig selv ,, skal jeg ikke satse på nogle andre skind for at få det til at spille max .. gode råd vil være gud

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du stadig spiller de på fabriksmonterede skind, så ville det være et skridt op, at sætte andre skind på. Og en god start er Remo´s clear Emperor på toppen og clear Ambassador på bunden. Og prøv lige uden gaffa i starten. Det er ikke meningen, at trommer slet ikke må give resonans fra sig. Mine synger i ét væk og jeg elsker det.

Link til kommentar
Del på andre sites

jep det var faktisk også min plan at sætte netop de skind på ..Men hvad er det for nogle skind der bliver sat på fra fabrikken.. der står remo på dem .. og ludwig for oven .. jeg har jo også hørt rundt omkring at de er begynt at montere nogle ordenlige skind fra fabrikken .. ved så ikke om det gælder de billige sæt som ELEMENT sættet .. den er svær den med trommer. For et billigt sæt kan godt komme til at lyde som et sæt til mange gange prisen for det billige ,, nu er det jo et billigt sæt sådan set

 

Men det er kraftige stativer ,,der er ikke noget der dingler rundt .. tror faktisk ikke der er den store forskæld på hardwaren .. alt virker bundsolid .. der står ludwig på alle stativer ,,ja alle de steder der kan stå ludwig

Jeg var jo lidt bange for at jeg var blevet snydt godt og grundig ..

 

Men ville så anderkent et mærke som ludwig . tillade et kopi sæt lavet af værste skuffe i kina eller hvor den nu kunne være?? ..Hermed mener jeg en sæt .som bare er kopieret lige som der sker med de dyre mærkevarer,, tøj ,sko ,tasker, kopieret af nogle banditter eller er det normalt at der er kopier rundt omkring, der er det rene skrammel lavet er noget gammelt driv tømmer :argh: jeg spørger af uvidenhed .. ellers syntes jeg faktisk at Element sættet virker ret godt lavet ok til den pris .. såvidt jeg kan bebømme ..

 

der ud over har jeg faktisk tænk mig at lave en træ lilletromme da min bror og mig har maskiner til at fræse og dreje .. bore .o.v.s maho 400.. cnc fræser og en waipart drejebænk ,svejser .søjleboremaskine .vi har alt , og det er metal maskiner .så det er ikke problemet .. jeg har jo det gamle trax sæt .. det kunne jo skrælles ,, men er det ikke mere fornuftig at købe noget nyt ..men har i noge gode råd om hvor man kan købe løsdele i danmark - til rimelige priser

 

mvh GK ps og tak for den fine respons alle sammen

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Når Ludwig og andre mærker får produceret de billigere serier i Kina (eller Filippinerne) er det ikke som kopivarer, men helt åbenlyst. De billigere serier er også andet træ og ofte også anden hardware.

 

Så der er ikke som sådan noget snyd over det - blot en brug af mærkets tiltrækningskraft til også at afsætte billigere varer.

 

 

Hvis du vil bygge din egen lilletromme, er det alletiders idé.

 

I Selvbygger-forum kan du se hvad andre har gjort og hvordan. Det billigste er afgjort at skrælle en billig tromme - ofte vil vi bare selv bestemme udseende på lugs med videre, og så køber vi dele. Det kan gøres flere steder, Modern Drums/Netto Drums er ét - men vi er mange der bruger STdrums i Tyskland. Super service og godt udvalg.

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu