Sjælden Ludwig Acrolite


Beechcraft

Recommended Posts

Faldt over denne lilletromme, fra Ludwig. I følge det jeg kan snuse mig frem til på nettet, så er det en prototype af Acrolite snaren. Keystone pre-serial.

 

Alt er i aluminium, keddel, lugs og reifer, den vejer intet ! Desværre er er dæmperen ikke den originale, det burde være en "baseball" type.

 

Den er faktisk utroligt velholdt, og står rigtigt pænt i sin org. lakering.

 

Er der nogen som kan fortælle mere om sådan en fætter?? Alder ? Værdi ?

 

 

 

//Jan

 

pics:

DSC07252_zpsf3a2c768.jpg

DSC07251_zps2f1b9142.jpg

DSC07250_zps42aaa9f7.jpg

DSC07249_zps0063a78f.jpg

DSC07248_zpse96148f3.jpg

DSC07247_zpsd6bf0256.jpg

DSC07246_zpse845dff5.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Yep

 

Kendt som prototype acroer

 

Lavet i såvidt jeg husker kun200 eksemplarer.. De var samlet vha en plade istedet for den senere svejsning

 

De kendes på den prikkede finish og havde p-83 strainer.. Og så på at de er samlet med pladen

 

De er meget efterspurgte pga deres sjældenhed .. Et mint eksemplar går for ca. 4000kr (mere hos en samler).

 

alle er lavet i 1962-63 (no serial)

 

De var en test produktion som blev sendt ud som demoer hos forhandlere

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis din har alu lugs og reifer (de allerførste proto havde dette!) så pas godt på den!.. De fleste blev nemlig returneret til ludwig da reiferne nemt blev bukkede/skæve.. Og lug KUNNE flække

Alu er ikk stærkt i den tykkelse og form

 

Hvis du vil bruge den så find nogle moderne krom lugs og reifer og gem de originale..

 

Rens den nænsomt .. Find dæmper.. Og du har en tromme i nærheden af 4000 i værdi

 

Går for 4-600$ på ebay.. HVIS dæmper med rød filt er på og alt er originalt.. Ingen ekstra huller, inden moderne seiding osv

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Men sådan en dæmper er jo ikke umulig at finde. Utroligt, at en sådan er endt i Danmark på det tidspunkt - men den er måske ankommet senere?

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det ikke en lidt speciel snarebed - ift. en almindelig supra?

 

ps. Den er skide flot!!

 

Jo den er mere som en slingerland eller lign.. Den rettede de senere.. Det var jo kun en prototype.. Som så bare blev legendarisk fordi den er sjælden og har en cool finish

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

de lyder nu egentlig som alm. acroer.. lidt dybere i lyden synes jeg.. men ikk noget voldsomt anderledes..

 

 

Der er 200 i verden - og ikke desto mindre har du hørt en af dem! TS er s´gu et fedt sted!

 

:-)

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Snarebed er ikke så speciel i forhold til alder. De første Supra'er er jo også med 'crimped' snarebed, altså hvor kanten er bøjet.

Den er fra et sted mellem 1960-1962.

 

Flot eksemplar!

Link til kommentar
Del på andre sites

Der var ingen som var fristet over evne ... den bliver nu sat tilbage til org. stand med "base ball" muffler og bliver hængt op på væggen til min hustru's store fortrydelse ;-)

 

Der kommer billeder af det færdige resultat.

 

// Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu