Mine Trommer


Mark

Recommended Posts

Det er vidst et stykke tid siden jeg har vist grejerne frem herinde, så det må hellere finde sted nu:-)

 

Jeg har to trommesæt, som jeg begge er superglad for, så nu skal de tråd-fremvises... dog uden udendørsbilleder:-D

 

Først mit Yamaha Birch Custom Absolute - vintage natural.

2013-04-19231104.jpg

Størrelserne er 12"x8", 13"x9", 16"x16" og 20"x16". Jeg er helt vild med størrelserne. Det er ikke så tit man finder 12-13-16 tammer til en 20" stortromme, medmindre man spiller på et vintagesæt. Jeg er glad for den lidt "nyere" vintagelyd i de her kedler, samt for en hardware, som bare virker! Masser af bund i tammerne... jeg mener, VIRKELIG meget bund!

 

Lige et billede fra drivers seat.

2013-04-19231133.jpg

 

Snares fra venstre mod højre:

14"x5,5" Yamaha André Cecarelli snare - lånt til dagens anledning.

14"6,5" Yamaha Paul Leim snare - fantastisk lilletromme.

 

Bækkener fra venstre mod højre:

12" Paiste Twenty Splash - bruges mest på lilletrommen til "hiphop-snare"

18" Paiste Dimensions Thin China

16" Istanbul AGOP Traditional light hihat

19" Zildjian Avedis Armand "Beautiful Baby" ride - jeg elsker det bækken!

20" Paiste Traditionals Medium Light Ride

16" Masterwork Resonant Crash

 

Coated Remo Emperor på tammer, PS3 på stortromme og Evans Genera Dry på snare.

 

Dernæst mit andet sæt og setup, som jeg bruger i min rockabilly-trio The Billiteers.

 

Kawai & Sons

image.jpg

 

Stortrommen er 20"x16" og gulvtammen er 16"x16", og farven er black oyster... Hvem sagde Beatles-wannabe?

Lilletrommen er en no name, som bare lyder vanvittig godt til rockabilly. Gad godt vide, hvad det er for en...?

 

Coated Remo Emperor på gulvtam, PS3 på stortromme og Evans Genera Dry på lilletromme.

 

Bækkenerne i dette setup er min 16" Istanbul hihat og mit 19" Zildjian Beautiful Baby ride.

 

Småt, lækkert og skramlet på den fede måde:-)

 

 

 

Hvad synes I?

Smid gerne en kommentar.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for de pæne ord.

 

Vil lige knytte en kommentar til Yamaha-setuppet, hvor der er to rides, hvis nogen undrer sig. Begge min rides er fantastiske crash-bækkener, så derfor spiller jeg også ofte bare med de to bækkener og hihat. Det er altså ikke for at jeg er jazz'er at der er to rides - det er bare fordi jeg godt kan lide store crashes, som også kan crashe:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Jeg tror din no name - er en Peace snare , ligesom min

 

Den ligner meget, den lyder godt trods pris!

 

Men det kan være jeg er helt ude i sumpen... det kan være et bud ..

 

Det er jeg sikker på, at den er for gammel til. Men tak alligevel:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Er disse Agop light hihat's fede? Står selv og leder rundt efter noget i den dur, og har ikke kigget på Agop endnu. Sorry for OT.

 

Det er en VANVITTIG fed hihat. Enormt let at kontrollere trods størrelsen. Dejligt chick, masser af krop.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu