Hjælp Til At Gøre Stortromme Mindre Buldrende


Drummer1998

Recommended Posts

Hej, jeg har en 24' jomfru-stortromme, som jeg synes er meget buldrende, høj og markant til min smag. Er der noget jeg gøre med hensyn til stemning, dæmpning osv. for at gøre den mindre heavy-rocket?

Redigeret af Drummer1998
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg købte Ddrum Dominion sættet :)

 

Skindene er de originale skind, men jeg overvejer at skifte dem.

 

Der er ikke noget dæmpning i bd'en, men det er jo ikke overtonerne jeg vil have væk.

 

Der er ikke hul i frontskindet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Nu ER en 24" stortromme - især en lidt dyb én, og det går jeg ud fra at din er? - en ret voldsom ting, så at den er noget buldrende kan ikke undre.

 

Du kommer nok til at dæmpe den en del, for eksempel med den skindkombination som Dan foreslår, ellers vil den lyde som John Bonham med oktaverpedal....

 

Ikke den mest alsidige stortromme at vælge.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

men du skal ha et 4" hul i fronten og et lille lagen foldet sammen inden i trommen der lige rører ved front og slagskind.. done..

 

men lad lige høre: det var da en 22" ??`!.. det stod der i hvert fald i annoncen og det lignede det også 100% på billeder??

Link til kommentar
Del på andre sites

En anden mulighed: Tag et smut i IKEA, køb sådan en billig skum madras til en baby seng.

Skær et stykke ud så der er 20x20", dvs. så det røre front og slag skind. Det ligger du så i bunden af trommen.

 

Skær så et 4" eller 5" hul som Henrik har foreslået.

 

Jeg er sikker på, at du vil få en endnu fedre lyd :)

 

På den måde har du også bedre feeling med skind vs. kølle, hvilket jeg godt kunne forestille mig din løsning lider under.

 

Men et 12 tal for den kreative løsning :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ikke så langt fra Remo Powersonic, vil jeg tro.

 

Dem, der har sådan en lille halvmåneformet pude af noget hammertungt gummi, der tryk-knappes på.

 

 

Psycho-Sonic, som en vittig hund herinde kaldte dem.

 

Men en 22x20 er sandelig da også en heftig sag - specielt hvis den står i et ikke-hangar stort rum.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med trommerne!

 

Jeg ville lave et hul i frontskindet, som beskrevet herover og så købe Remo Powerstroke eller Evans Emad til 22" når du på et tidspunkt skal øve med andre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med trommerne!

 

Jeg ville lave et hul i frontskindet, som beskrevet herover og så købe Remo Powerstroke eller Evans Emad til 22" når du på et tidspunkt skal øve med andre.

Men jeg troede det bare ville give mere bund og buldre endnu mere, hvis jeg skar hul i frontskindet :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu