Heel-Toe - Ondt I Hælen!


Recommended Posts

Hey folks!

Jeg har i nogle måneder øvet og spillet heel-toe teknikken uden problemer. Jeg udfører teknikken som den skal udføres og det har jeg gjort siden jeg begyndte at lære den.

Problemet: Her for 4 dage siden fik jeg lige pludselig ondt i hælen, da jeg spillede teknikken. Jeg får stadig ondt!

 

 

Nedenfor kan i se heel-toe teknikken, som jeg spiller den. Hvorfor får jeg pludselig ondt i hælen?

 

I kan se teknikken i rigtig aktion ved 6:03

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du vil have seriøse råd, ville det måske ha' været smartest, hvis du havde postet en video af din egen fod in action.

 

Men ellers vil jeg foreslå, at du istedet for at tænke hæl - tå, lægger vægten lidt længere frem på foden, og tænker fodflade - tå.

 

Og måske hjælper det også at bestille en fodmassage hos kæresten ;-)

 

Mvh. Peter S.

Redigeret af conguero
  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Enig med Peter

 

Skift lidt stilling da heel toe faktisk er mere "bagerste del af fod"- "spidsen af foden

 

OG helt seriøst så brug let fjedrende sko (gl billige løbesko er gode.. Hårde lædersko er ikk så gode.. Ikk hvis du giver den gas :-)

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Der er ingen regler!

Altså der findes kenyanere der kan løbe et maraton på asfalt i bare tæer!

 

Men det siger sig selv at dine fødder skal trænes op til det

 

Heel toe er i min erfaring noget hårdere for fodballerne... Nu ved jeg ikk hvor længe du har spillet på den måde?.. Det kan også bare være lidt overanstrengelse?.. Har du spillet mere end normalt i en periode?

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er ingen regler!

Altså der findes kenyanere der kan løbe et maraton på asfalt i bare tæer!

 

Men det siger sig selv at dine fødder skal trænes op til det

 

Heel toe er i min erfaring noget hårdere for fodballerne... Nu ved jeg ikk hvor længe du har spillet på den måde?.. Det kan også bare være lidt overanstrengelse?.. Har du spillet mere end normalt i en periode?

Jeg øvet Heel-toe teknikken ca. 20 minutter hver anden dag i 2 måneder (Give or take). Det er først kommet nu hvor jeg lige pludselig kunne mærke det, ellers har jeg aldrig følt det før.

 

Nu prøvede jeg i går at spille den for første gang med sko på og det gik rigtig fint. Jeg kunne ikke mærke så meget;)

 

Men det er bare optræning eller hvad?

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes lige så godt du kan øve den med sko på, medmindre du aldrig spiller med sko på? Jeg spiller altid med sko på, og vil altid gøre det. Fx. så for mig ville det ikke give mening at begynde at øve mig på noget teknik, under nogle omstændigheder jeg aldrig ville blive udsat for.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Det tror jeg også

 

Jeg har stor respekt for at folk vil spille i bare fødder.. Og hvis det er det du vil så må du simpelthen øve det op langsomt.. Langsomt!.. Tar tid

 

Men heel toe er altså nemmere i sko .. Så gør det kun i bare tæer hvis du bare VIL spille i bare fødder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror grunden til at Jared overhoved smider skoene på videoen, er for bedre at vise arbejdet med foden inde i skoen.

det er jeg godt klar over:)

Jeg spiller egentlig bare uden sko, da jeg normalt ikke har sko på indenfor:)

 

Tror højst sandsynligt at jeg begynder at spille med sko på:)

Redigeret af Tobynygaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Aha.. Ok.. Jamen sko på vil jeg så anbefale

 

Brug gerne nogle indendørs sportssko (feks håndbold sko eller lign).. Så generer du ik nogen med det :-)

 

Jeg har særlige sko jeg kun bruger til at spille i af samme grund men også fordi skoenes vægt, form og affjedring betyder meget for dit spil. Find nogle du synes er nemme at spille i., prøv nogle forskellge!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu