Advarsel, "gator" Cases


Beechcraft

Recommended Posts

Hold da helt k... hvor er det bittert. Jeg kom så lige i tanke om at jeg har en 70´er Supra liggende i en Gator softbag. Det gør den ikke mere :hmm: Men der er heldigvis ikke sket noget, de har åbenbart ikke brugt deres helvedes lim til isoleringen i softbags......pyha

Link til kommentar
Del på andre sites

Har udfyldt formularen, men har ikke høje forventninger. Det er et forsikringsselskab som forestår sagsbehandling og evt. Erstatninger.

 

Undre mig over, at vi ikke har modtaget en "advarsel" fra Gator forhandlere her på TS, det ville ellers pynte på deres omdømme.

 

Jeg skal nok holde jer orienteret om evt. Udvikling i sagen.

 

måske de ikke vidste det.. det er jo svært at sige..

 

jeg ved godt at det "kun" er den serie jeg har nogle af der er katastrofer med, men må indrømme at Gator må have vidst dette i LAAAANG tid, så at de først reagerer nu gør at jeg aldrig mere køber Gator.. kald mig bare nærtagende.

Link til kommentar
Del på andre sites

OK GODE NYHEDER !!

 

.. har mailet og FB'et med lederen af sitet..

 

se her:

  • Henrik Rathje okay.. well i will try then.. there is of course a LOT of anger in the community about this.. som very expensive drums have been damaged by this..Do you know if anyone with no receipt got any money back for repairs?.. i dont care about new cases, i just want my drums repaired.. if possible.. some might be impossible to repair.
    13 minutes ago · Like
  • 211125_161264773936875_276889_q.jpg
    Drum Rust/Corrosion - stored in Gator Cases yes, many people without receipts are being looked after. Direct all your people with this issue to this site. Its a simple process to make the claim, then its just a waiting game, but you will be sorted. Im dealing with people on this page everyday from all corners of the globe. The mere fact youve posted on here means I imagine you hear from Alex Fedele from Gator in the very near future. He has been great at dealing with this, and is quick to communicate. Just follow the process on the about section. Be sure to send the pics to the addresses specified. My name is yanya, youll see my address there.

 

vejledning står i "about" delen på Fb siden.. poster den lige her også!

 

"Just to be clear, this page has no official affiliation with Gator at all. This page was started and run by 2 drummers who have never met and are located on opposite sides of Australia.

 

1. Got to http://www.gatorcase...rrantyClaimForm and fill it out accordingly.

 

2. Take a series of photos of the damage on your kit and the damage on your cases (rusted rivets/peeling foam)

 

3. Email these pics along with a brief description of where and when you purchased your cases as well as all your contact details to:

gatorwarranty@gatorcases.com (Gator)

yanya@yanyaboston.com (administrator of this page)

 

 

From there its basically a waiting game. You will be contacted by someone from Gators insurance company who will take care of your claim. They are handling a LOT of claims from this Gator issue, so be patient. So far many claims have been paid out, and there are still more to come, and we can only assume there will be more and more to to be discovered in the future.

 

 

4. Regarding having your cases replaced. If you are in Australia you need to email Troy Steele tsteele@jands.com.au who is the customer support manager for Jands PTY LTD who are now handling gator distribution in Australia. Once your claim has been approved by Gator, they will let you and Troy know that your claim has been signed off, at which point he has approval to replace your cases.

 

Im not entirely sure what the process in other countries other than Australia is regarding the replacement of cases, but a simple email to alex@gatorcases.com will provide you with the answer pretty quick

 

If any of your colleagues are effected by the Gator Case issue, send them to this page so they too can get the info.

 

Photos of your affected kit will most likely appear on this Facebook page. The more kits we have represented, the better."

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

ja.. også jeg.. men på den anden side sagde jeg intet til mine, da det faldt sammen med det store skybrud.. mine 2 snares lå i gator cases i et rum der blev oversvømmet, og selv om de ikke var i vand kontakt, så tænkte jeg at fugten derfra havde gjort noget..

 

jeg opdagede først skaden efter 1 md. ude i øveren hvor de blev lagt ud efter oversvømmelsen... men der var det for sent.. tilskrev det ikke lige kasserne i første omgang.

 

men da jeg så senere så at nitterne var rustede meget inde i kassen så blev jeg mistænksom og fjernede kasserne.. de har så ligget siden da, i mit værksted.. ville egentlig prøve at reparere dem.

 

nu vil jeg i aften ta en masse billeder, og så sende det hele til Gator.. kan jo højest ske at jeg intet får.. så er det bare status quo... men DAMN det bliver dyrt for dem bare med de 2 snares..

 

dvs. har lige opdaget en 3 ply 12" ludwig fra 71 har samme problem efter en tur i en 13" Gator kasse...

og 2 af minen selvbyg også...ARGHHHH!!

 

så 4 snares og én tom... det bliver dyrt for dem.. meget dyrt.

 

sådan en Gretsch alene er vel 2-3000kr i ødelagte dele (seidin system, 2 støbte reifer og alle lugs).

Link til kommentar
Del på andre sites

fik dette svar tilbage, efter at jeg havde udfyldt fomularen til Gator.

 

Hello Jan Christian

Your warranty claim has been successfully submitted. For U.S.A. claims, please allows 24-48 hours for a response from our Warranty department with further instructions.

If you are contacting us with a warranty claim outside the U.S.A., your claim will automatically be forwarded to the Gator distributor in your country. The Distributor will follow up with you directly regarding your claim.

Please do not reply. this is an automated message.

Thanks!

Gator Cases Staff

Det virker som om man vil sende beskeden til den danske distributør. Der der nogen som ved hvem der er ?

// Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

vi prøver lige i stor størrelse..

 

 

Hello Jan Christian

 

Your warranty claim has been successfully submitted. For U.S.A. claims, please allows 24-48 hours for a response from our Warranty department with further instructions.

 

If you are contacting us with a warranty claim outside the U.S.A., your claim will automatically be forwarded to the Gator distributor in your country. The Distributor will follow up with you directly regarding your claim.

 

Please do not reply. this is an automated message.

 

Thanks!

 

Gator Cases Staf

 

virker som om den bliver sendt videre til den danske distributør. Er der nogen som ved hvem det er ?

 

// Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Hvor ER det vildt!

 

Ingen Gator-cases i dette hus.....men hvor er det dog trist, at I bare har villet passe på jeres trommer, og så kommer der dét der ud af det....

 

Sindssygt!

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor ER det vildt!

 

Ingen Gator-cases i dette hus.....men hvor er det dog trist, at I bare har villet passe på jeres trommer, og så kommer der dét der ud af det....

 

Sindssygt!

 

 

Jon

 

Fuldstændig sindssygt.

 

Jeg har ingen tasker købt endnu, men det bliver ikke fra Gator.

Link til kommentar
Del på andre sites

vi prøver lige i stor størrelse..

 

 

Hello Jan Christian

 

Your warranty claim has been successfully submitted. For U.S.A. claims, please allows 24-48 hours for a response from our Warranty department with further instructions.

 

If you are contacting us with a warranty claim outside the U.S.A., your claim will automatically be forwarded to the Gator distributor in your country. The Distributor will follow up with you directly regarding your claim.

 

Please do not reply. this is an automated message.

 

Thanks!

 

Gator Cases Staf

 

virker som om den bliver sendt videre til den danske distributør. Er der nogen som ved hvem det er ?

 

// Jan

 

næh, men post det gerne til FB gruppen som jeg linkede til.. de reagerer PROMPTE .. og! der er min. 1-2 Gator folk der jævnligt scanner sitet for nye cases kan jeg se, og de svarer også i trådene derinde.. så det KAN måske speede ting op.. jeg har tænkt mig at gøre det sådan i hvert fald.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tjekkede lige FB gruppen. Hold nu kæft et "horror" kabinet, af skader..... jeg har været pokkers heldig. Tror det hele kan reddes med. 4-6 lugs og et nyt BD ben. Måske et par claws også. Smurte alt hardware med WD-40 med det samme og det har kvikket noget op på udseendet.

 

Jeg må lige rode med det FB, på et andet tidspunkt.

 

// Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er noget af en skrækfilm!

 

Men det er her FB har sin styrke.. Pga denne gruppes arbejde gennem næsten 1 år (tilbage i 2011-2012) fik de råbt Gator "op" og så skete der noget.. Så meget at en af deres folk kommenterer ret meget derinde.. Så respekt for Gator på nuværende tidspunkt.. De burde ha reageret MEGET før men bedre sent end aldrig.

 

Har lige hentet mine 2 værste tilfælde hjem til fotografering.. Så ka jeg jo håbe de tar sagen alvorligt.. "Desværre" fjernede jeg de væste spor da det skete fordi det ikke skulle brede sig.. Så det ser pænere ud end det er nu...vi får se

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay.. De ER altså ikke så ligeglade som jeg troede!

 

Foreløbig må jeg tage mine ord i mig igen!

 

Jeg er lige blevet kontaktet af chefen for reklamationer hos Gator!

Han har givet mig sin direkte email adresse og siger at det skal han nok ordne!

 

Så jeg tar fotos om lidt og så vil han ta affære.. Jeg er imponeret!!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay.. De ER altså ikke så ligeglade som jeg troede!

 

Foreløbig må jeg tage mine ord i mig igen!

 

Jeg er lige blevet kontaktet af chefen for reklamationer hos Gator!

Han har givet mig sin direkte email adresse og siger at det skal han nok ordne!

 

Så jeg tar fotos om lidt og så vil han ta affære.. Jeg er imponeret!!

 

Det er bare fordi han ikke ved hvad han skal erstatte ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ved han nu

 

2009 14x6,5 Ludwig Black Beauty

2010 14x4 Gretsch Prototype (3ply maple)

 

Har sendt 20 fotos.. Så må vi se.. Som minimum skal jeg bruge nye reifer og lugs.. Og seiding system på Ludwig.

 

Jeg skal nok opdatere tråden når jeg ved mere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Og så har han allerede svaret og sendt sagen videre!.. Most impressive!

 

Han beskrev også lige nogle flere detaljer om hvad der gik galt

 

"If you are unaware what the problem was, we had one production run of these cases where the factory worker mixed a bad batch of glue that contained some sort of chemical that reacts in a negative way with metal. The entire line of cases were not affected and it took a while for Gator to realize what happened because we had so many of these cases distributed and sold with very few reports of this incident. Once it became a larger issue we did some research and released this official statement:

 

http://www.gatorcases.com/support/gpr-drum-case-statement.aspx"

 

Han nævner også at de nye kasser i samme serie som sælges via Thomann m.fl. IKKE er af det barch der er noget lort.. De har simpelthen skiftet fabrik!

 

Den arbejder der fuckede op er nok ret arbejdsløs nu!

Link til kommentar
Del på andre sites

OBS!! Jeg har fået en mail fra Gator som siger at de cases i den serie der sælges FRA NY nu er IKKE behæftet med den fejl. Fabrikken der lavede dem er fyret, og en ny blev hyret til produktionen.

 

hvis du køber brugte Gator i den serie, så CHECK at der ikke er den mindste rust på nitterne på indersiden!

 

det ser sådan ud når den er gal:

 

den værste (Ludwig kassen)

P1170566.JPG

 

Gretsch kassen.. ikke helt så slem MEN DER MÅ INTET RUST være på de nitter.. hvis der er så køb dem IKKE

P1170552.JPG

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad hvis man har sådan en kasse, men der ikke er sket noget med trommerne der har ligget i? (Jeg ved faktisk ikke om der er sket noget med de trommer jeg har haft i, men jeg må nok hellere lige tjekke).

Min kasse har nemlig også rustne nitter. Kan man få den erstattet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad hvis man har sådan en kasse, men der ikke er sket noget med trommerne der har ligget i? (Jeg ved faktisk ikke om der er sket noget med de trommer jeg har haft i, men jeg må nok hellere lige tjekke).

Min kasse har nemlig også rustne nitter. Kan man få den erstattet?

 

jeg er ret sikker på du kan få en ny kasse men det kræver nok en kvittering på kassen... ved feks ikk om jeg får nye kasser, da jeg ikke har kvit på dem... men trommerne burde være dækket.

 

men check dine trommer!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Min sag: Jeg er i løbende kontakt med Gator.. De er virkelig på!

 

Deres forsikringsmand har kontaktet mig!

 

De venter pt på mig, da jeg er ved at skaffe priser på dele.. Har aftale med Drumstick på tirsdag da vi ska finde priser på de ret specielle lugs den ene tromme har.. Jeg sender så det hele til forsikringen tirsdag aften tænker jeg.

 

Skriver når jeg ved mere

 

Men altså.. Det ka nemt ta måneder inden sagen er slut.. Gator siger selv at deres forsikring ikke altid er ligefrem hurtig MEN jeg skal bare skrive til dem hvis der går uger uden nyt

 

Så vil de presse på

 

Indtil videre har jeg kun godt at sige om det.. Så må vi se om de ryster ud med pengene :-)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu