Ørepropper


Mathias

Recommended Posts

Hej.

 

Er der nogen herinde der spiller med ørepropper?? Hvilke? Lige nu spiller jeg med disse juletræer, men i dag skal jeg have lavet nogle af de formstøbte Rexton.

 

Hvis der er nogle der har såden nogle; Er der stor forskel på dem og juletræerne, udover at man ikke ligner en idiot med juletræerne?? Har du dem med 15 eller 25db? (lige nu tror jeg, jeg skal have mine med 15db).

 

Nogle råd?

 

Hilsen Mathias

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har altid spillet med de billige fra Apoteket til 2,50,- pr. par. De kan vaskes og de er langt bedre end de der juletræer.

Men, selvfølgelig holder det ikke altid. Jeg skal også have nogle formstøbte på et tidspunkt men det bliver ikke lige nu.

Hvad giver du for dine?

 

M

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har altid spillet med de billige fra Apoteket til 2,50,- pr. par. De kan vaskes og de er langt bedre end de der juletræer.

Men, selvfølgelig holder det ikke altid. Jeg skal også have nogle formstøbte på et tidspunkt men det bliver ikke lige nu.

Hvad giver du for dine?

 

M

Langt bedre.......???? :o

 

Det er da det værste lort, de fjerner jo næsten aæt diskanten. Jeg spiller med juletræer (de der til 250 kr) og de er meget bedre.

Men der er selvfølgelig ikke nogen der kommer op på siden af de formstøbte.

 

VH Gorm Dannesboe

Link til kommentar
Del på andre sites

Formstøbte er toppen! Jeg bruger selv med 15 db - der er altså forskel på 15 og 25!!

Men det afhænger lidt af, hvilken slags musik, du spiller. Jeg spiller jazz, blues, soul, funk osv. Det klarer 15 db fint.

Hvis du derimod skal spille hård rock med de store guitarracks - ja, så tror jeg du skal op på 25 db ørepropper.

Jeg gav 16-1700 for mine for et lille års tid siden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa

 

Jeg spiller med formstøbte, og har nu haft dem i ca. 8 år. I starten havde jeg 15db filtre, men opdagede, at når jeg skulle spille med folk hvor vi spillede akustisk, og altså for mit vedkommende uden probber, så kunne jeg slet ikke spille så lavt. Altså fik hele mit dynamikområde et hak op! Det var et problem. Derfor fik jeg købt nogle 9db filtre. De er langt bedre, da man ikke "forsvinder" så meget fra virkeligheden.

 

Nu er der jo ingen tvivl om, at det altid vil være fedest at spille uden...sådan rent lyd- /feelmæssigt. Derfor ville jeg også gerne have nogle 3 db filtre til lige at tage det værste, men de laves ikke. Faktisk kunne man kun få 15/25 db i starten, da alt under 15 db ikke kunne godkændes til høreværn! Nu har de heldigvis opdaget er der og folk som bruger høreværn, som ikke bare skal have det dæmpet så meget som muligt.

 

Så må jeg på det kraftigste anbefale 9 db. Det er langt mere musikalsk at spille med, og du kommer ikke til at spille SÅ tordenene højt som med 15/25 db.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for rådet Gunnar! (flink fyr).

 

Damen sagde at hvis de dæmpede for meget eller for lidt kunne jeg bare få filtrene skiftet ud til noget andet! Nå, men jeg starter lige med 15db, så må vi se om tingene ændre sig!

 

Hilsen Mathias

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe, jeg har prøvet de der "Juletræer" og synes overhovet ikke de tog noget af lyden. Jeg kunne også godt tænke mig nogle formstøbte, for mine ører lider helt sikkert under det, når man er ude og spille live.

 

Øver jeg hjemme, bruger jeg altid høreværn til teknisk træning. Når jeg skal lære et kopinummer bruger jeg gerne mine lukkede Senheiser HD-200 og spiller til(faktisk meget godt, når man skal lære en ny sang eller specielt rytme).

 

En jeg spiller i band med fik det lavet og klynkede noget så grundigt. Er det sandt, at man får hældt noget varm stadt ned i ørerne og at det gør pænt nas? :blink:

Link til kommentar
Del på andre sites

NEJ!! Det er næsten dejligt (?) at få dem lavet. Først får man noget beskyttelse for trommehinden (gør slet ikke ondt). Så blander han/hun noget hvidt og grønt voks-agtig noget, i hænderne. kommer det ned i en monstersprøjte (ikke såden en med en slags nål i, den er lavet af plastik), og kommer det ind i ørene. Det er en smule klodt det første sekund, men så bliver det tilpas (kropstemperatur?). Så sidder man i nogle minutter med det der stads i ørene, og det er ret stille. Så hiver hun dem ud, og vupti så har hun aftykket!

 

ham bandmedlemmet må vidst lige tage sig sammen... :tu:

 

Hilsen Mathias

Link til kommentar
Del på andre sites

Og forresten Sonor: du skulle vel ikke hedde Rune rigtig?? Jeg mødte engang en til en konfirmation der spillede trommer, der kun spillede Sonor.

Faktisk ikke! jeg hedder Simon Mark og er ikke i den forstand besat af kun at spille med Sonor. Har brugt "Sonor" som gamer-nick nærmest inden jeg fik et trommesæt, så så........

 

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey!

 

Slagtøjscentret sælger nogle hørebøffer (vic firth, røde) som jeg faktisk synes dæmber skide godt! Har aldrig prøvet de øreformede, men de her ørebøffer er markant bedre end juletræerne!

 

 

Nu er det imidlertid sådan at Vic Firth tager ca 1200 kr for de her bøffer! Men jeg fik listet ud af en medarbejder dernede at det faktisk bare er direkte opkøbt af et svensk firma, hvorefter de sætter et klistermærke på, og fordobler prisen! Kan desværre ikke huske hvilket firma det er, men jeg kan finde ud af det hvis folk evt vil prøve et alternativ til 1200 kr! Jeg fik mine for ca 600 kr, og jeg har ikke haft behov for at købe øreformede - jeg klare mig særdeles fint!

 

 

 

Prøv dem engang i slagtøjscentret, og så kan I altid bestille de orginale (ikke Vic Firht) hjem fra Sverige....

 

 

Venlig hilsen, :tu:

 

Mads Valther

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg gik bare ned til et sted, hvor de sælger værktøj og lignende og spurte om de ikke havde nogen høreværn, så fik jeg et par "3M-hørebøffer" for den nette sum af 195 Kr, hvilket jeg synes er meget fair! :tu:

 

Jeg ved ikke om der er forskel på den lyd de tager, men lyden med dem på er faktisk mega fed, da de høre toner mere eller mindre fjernes. Ikke altid lige praktisk, når man øver med sang, da den til tider kan være lidt svær at høre....

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har altid spillet med de billige fra Apoteket til 2,50,- pr. par. De kan vaskes og de er langt bedre end de der juletræer.

Men, selvfølgelig holder det ikke altid. Jeg skal også have nogle formstøbte på et tidspunkt men det bliver ikke lige nu.

Hvad giver du for dine?

 

M

Ved det ikke helt, min mor gir'. Jeg tror det er 1500,-. Der omkring ihvertfald. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu