Raslende Snare/seiding


Petroleum

Recommended Posts

Hey!

 

Har lidt problemer med, at min lilletromme rasler en del - altså seidingens raslen ved bass, guitar etc. Den lyder ellers helt som den skal...

 

Kan man gøre andet, end at sikre sig bundskindet stemmer??

 

Håber nogen har lidt ekspertise derude!

 

// Simon.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ja - du kan sikre dig, at seidingen ikke har tråde, der er bøjede eller strakte, så de rasler mere end de skal. Alle tråde skal ligge lige - og være lige stramme, hvilket bedst checkes visuelt med lidt løs seiding.

 

Og så kan du eksperimentere med forskellige stemninger af skindet og stramheder af seidingen.

 

Og placeringer af basanlægget.

 

 

Helt væk går det aldrig.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Det skal heller ikke helt væk, men syntes det godt måtte træde lidt mere i baggrunden - det har jo også sin charme... Men tak for svarene!

Jeg kan lige dobbelt-tjekke, at seidingen sidder helt midtfor.

 

// Simon.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan også eksperimentere med stemningen af bundskindet

 

Et trick jeg ofte bruger er at stemme bundskindet ret højt, men bagefter stemme de 2 skruer i hver side, som sider lige ved siden af seidingen, 1/2 omgang ned igen.. Det tvinger seidingen lidt længere ned i skindet.. Hjælper ofte 10-30% afhængigt af bas kabinet placeringen..

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak, Henrik! Har faktisk selv brugt den procedure efter bedste evne (er ikke den store stemmer) - tror til gengæld, at du har ret i, at baskabinettet kunne stå mere optimalt... Men det er et heeelt tight øvelokale!

 

// Simon.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu