Afstemning - Hæl


cypress

spiller du med hælen nede eller løftet hva angår din bd pedal  

68 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

hey...

 

synes det kunne være sjovt at høre. det har sikkert været oppe før, men en frisk afstemning skader vel ik... :D

 

hvis i lige gider skrive hva i har stemt og hvilken stilart i spiller ville jeg blive glad....

 

hyg jer!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller for det meste med hælen oppe... Dette giver mig mere styrke og hastighed, og dette er fedt til det meste af det musik, jeg spiller.. Hvis jeg skal bruge dobbeltpedalen, så er der slet ingen tvivl - der er hælen sku oppe :D

 

Til gengæld skifter jeg til heel-down metoden, hvis jeg skal spille jazz f.eks...

 

Men jeg må indrømme, at det ikke er noget, jeg tænker meget over. Det er kommet ganske naturligt for mig at gøre, som jeg nu engang gør.. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller for det meste med hælen oppe... Dette giver mig mere styrke og hastighed, og dette er fedt til det meste af det musik, jeg spiller.. Hvis jeg skal bruge dobbeltpedalen, så er der slet ingen tvivl - der er hælen sku oppe :tu:

 

Til gengæld skifter jeg til heel-down metoden, hvis jeg skal spille jazz f.eks...

 

Men jeg må indrømme, at det ikke er noget, jeg tænker meget over. Det er kommet ganske naturligt for mig at gøre, som jeg nu engang gør.. :D

For mange er det egentlig meget naturligt at have hælen nede så man vipper med foden.. Det gjorde jeg også i starten ag min karriere :tu::D

Men den bedste måde at spille med BD pedal på er at løfte hælen.. Som sagt får man mere power i sine slag, og det kan gå hurtigere, og man har bedre kontrol..

Så er der også den metode hvor man skifter mellem hæl oppe og hæl nede.. Ved ikke hvad det hedder? :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nu bedre kontrol over pedalen når min hæl følger sin egen rytme.. Nede når jeg presser på pedalen og løfter hælen når slaget er overstået.. Man kan godt sige at jeg spille med hælen nede.. Nok derfor jeg aldrig bliver god til dobbeltpedalen..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har altid spillet med heel-down, men burde nok tage at se lidt mere ind i heel-up hvis det er så godt. Synes bare at det er svært at vænne sig til, men vil gerne igang med noget dobbeltpedal snart og har fundet det lidt ukontrolleret med heel-down, kan også være det bare er noget man bare lige skal vænne sig til selvfølgelig..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller altid med hælen oppe. jeg har prøvet lidt med heel-down, men det virker unaturligt, og jeg kan ikke få nok fart og kraft på slaget... det må være noget af det der jazz-noget med teknik og den slags :tu::) .

Link til kommentar
Del på andre sites

Da jeg startede spillede jeg med hælen nede, men skiftede på et tidspunkt, aner ikke hvornår, ha' hælen oppe... Hvorfor...?

Fordi det er det der virker bedst.... :tu:

Det gi'r mig mere punch, mere speed og mere kontrol...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller rigtigt mange slag med enkeltpedal (180 slag i minuttet ca, dvs 6 slag i sekundet) i de fleste grundbeats i vores slags musik, så jeg finder det nemmest at spillet med løftet hæl og så glide foden frem og tilbage ved hvert dobbeltslag. Mine sko bliver også pænt hurtigt slidt op under sålerne :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tommy the cat

det er jo en meget personlig smag.. som der blev nævnt før sværger weckl til heel up og jeg har læst et interview med dennis chambers som siger det bedste er heel down, jeg tror ikke det er noget der er et endegyldigt svar på.. lidt ligsom traditionel grip vs matched.. :)

 

btw. spiller jeg opppe med hælen når der skal power på og nede i jazzede situationer..

Link til kommentar
Del på andre sites

Spiller altid med heel-up..

 

Men jeg spiller stort set også kun rock og funk..

 

Men hvis der skal power på giver det da meget god mening at man kan slå hårdere ved hjælp af lårmusklen end med læggen..( eller hvad fanden det er man bruger.. :argh: )

 

Hilsen Jonathan

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg gør også begge dele.

Igen kommer det an på hvor hårdt og højt jeg spiller, og skal jeg lave en serie af hurtige slag, foregår det med hælen oppe, men da jeg som hovedregel ikke har hul i frontskindet, skal jeg sørge for at få køllen væk fra skindet med det samme, og ikke hvile den mod skindet, og så er det lidt svært at sidde med knæene oppe i lang tid af gangen, så ryger hælen ned igen. Måske lidt i retning af det Porcaro demonstrerer i sin video.

 

Vh

René

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu