Rust På Mit Bækken (?)


Bækkenbrageren

Recommended Posts

Kære TSere

 

I januar købte jeg et spritnyt 18" Sabian APX O-Zone crash, som jeg er blevet rigtig glad for. I går i øveren opdagede jeg til min skræk, at der to steder på bækkenet er opstået en form for rust. Men da bækkener jo ikke indeholder jern, kan det vel umuligt være rust. Mit spørgsmål er derfor:

 

- Hvad er det?

- Er "skaden" omfatten af købsgarantien?

 

Det skal hertil tilføjes, at bækkenet kun har befundet sig i øvelokalet, hvor det i lighed med mine andre bækkener er blevet passet godt på.

Billede1.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Til gengæld synes jeg at rådet med at vokse bækkener er helt gak - især på bækkener med traditionel finish, som er ret porøs og åben og derfor kan rumme ret store mængder voks.

 

Voks holder selvfølgelig bækkenet pænt - men hæmmer svingninger ligeså meget som en masse andet fedt og snavs vil gøre, og dét er jeg ikke interesseret i.

 

Væk med det!

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alle jeres svar. Men hvad skal jeg konkret gøre for at mindske det? Vil yoghurt kunne anvendes, ligesom mår man vil rense for fedt og snavs?

 

Jeg ville forsøge mig med youghurt ja.. Men tror ikk det forsvinder

 

Derefter ville jeg prøve med noget lakrens til biler

 

Derefter hvis det ikk er væk ville jeg ta noget slipoline (vær obs på ikk at så det i nærheden af logoer for de modstår det ikk).. OBS!.. Slipoline tar ved så det vil sikkert blive blankere der end på resten af skiven.. Så måske det næsten er værre?

 

Hvis det stadig ikk er væk.. Så ville jeg lade det være..

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Og bare lige for at tage den med Youghurt - Youghurt fjerner ikke fedt og snavs. Der skal man bruge opvaskevand.

 

Youghurt tager ir - oxydering.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu