Yndlings Snare


jensen

Recommended Posts

Puh

 

Sorry

 

Der er mange der er på samme yndlings niveau

 

Kan skrue ned på 3?.. Kan det tillades :-/

 

* Gretsch 14x4 prototype - 3 ply dampbøjet ahorn - 10 mm tyk:

Utrolig bund for størrelsen.. Tør og sprød men samtidigt med solide men korte toner kontrollerbare i toppen.. Utrolig tromme især i studiet.. Kunne jeg kun tage EN med i studiet så var det den.

 

* Ludwig Black Beauty 14x6,5 Supra

Bund, saft og kraft.. Verdens bedste rock tromme.. Basta..

 

* Ludwig COA Supra 1964 14x5

Haft den siden 1991, og er stadig den mest alsidige.. Kan jeg kun tage én tromme med på et job så er det den der ville komme med.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Lige i denne uge:

 

- Min 14x6½" Echo Custom kobber - kan rigtigt meget, og jeg bliver stadig klogere på den herhjemme.

 

- Min 14x5" Premier alu - fed live i akustisk form - har et dejligt "Pop!"

 

- Min hjemmelavede 14x4" - jeg har leget med lidt optagelser i sidste uge, og det kan den altså. Den lyder sikkert ikke helt (så godt) som Henriks Gretsch - men jeg hugger hans beskrivelse alligevel: "10 mm tyk: (1 lag 2 mm 3 lags birkefinér, 2 lag á 4 mm poppel.) Utrolig bund for størrelsen.. Tør og sprød men samtidigt med solide men korte toner kontrollerbare i toppen.. Utrolig tromme især i studiet.. Kunne jeg kun tage EN med i studiet så var det den."

 

 

Men det er i denne uge....

 

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja, det kommer vel ikke som nogen overraskelse for NOGEN, at min er min elskede supraphonic LM 402 B/O, men jeg har også en march snare fra samme årgang og i samme materiale med 10 lugs og også i B/O i 14x10 og den sidder også meget på mit sæt efterhånden.

Har stadigvæk en Premier (Olympic) i fuldstændig samme model, men når man nu kan købe en Ludwig B/O for 650 kr i USA og er en luder når det gælder dt badge, tjaaaa, så gør man det :-)

 

Folk der søger efter J.J. Johnson's lyd i "Where the light is" burde eje en alu snare i 14x10, et coated dot skind på toppen med en klat moongell og du har lyden.

 

MEEEEN........ Når jeg sætter min 402 på og gir den det første rimshot, så stritter pjorten bare mest.

 

Gryden

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kommer vel heller ikke bag på nogen når jeg er forbavsende enig med Grydens valg. Det der stykke 14x10 march helvede han har fundet, kender jeg så til gængæld ikke. Men jeg gad godt høre den engang.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lyder satme godt !

Indtil videre af de lilletrommer jeg har prøvet er det en ludwig supra 14x5 eller en drumgear 14x5 messing, den syntes jeg siger ligesom en Black beauty.

- legolas, jeg får snart en Beverly 21 ind af døren, fik overtalt Jon. Håber godt nok den siger lidt allá supra.

- mvh Tobias :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er i en Sonor-lilletromme periode. Jeg er vild med dem. Sprøde og lækre i mine ører. De to trommer der kommer meget med for tiden er:

 

Sonor 14 x 5 artist snare til lettere og akustiske jobs

 

Sonor Danny Carey 14 x 8 til lidt mere hårdtslående jobs

 

God Sommer!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er umanerlig gode venner med min Ludwig BB med støbte messing reifer (6,5"x14"). Den er blød og dyb samtidig med at den trænger fedt igennem - bla. på grund af reiferne. Det er fantastisk men også ret pebret.

 

Er også virkelig glad for min Gretsch Mark Schulman (6"x13") ahorn tromme. Jeg bruger den som 2'nd snare i mit setup. Den har en fed sprød trælyd og et fedt rimshot (har også støbte reifer). Den er funky på den fede måde og så er prisen virkelig overkommelig.

 

Hilsen Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enormt glad for min Simon Phillips Tama signature snare "The Monarch".

En 6,5 x 14" hvor kedlen har 3 inderlag maple, 3 midterlag bubinga og 2 yderlag maple igen.

Reiferne er 8 huls Brass Mighty, modificerede Triple Flange og alt hardware er i Brushed Nickel Plated.

 

Det er en meget alsidig snare med masser af attack og en dejlig rund og fyldig lyd.

 

.....og så er den en fryd for øjet :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu