"hader Dba"


bcdrum

Recommended Posts

Hej alle sammen

Lige et frustrations indlæg.

Her tror man at man har solgt noget på DBA.

Men så springer køber fra, og det er sket to gange indenfor 1 md.

Kæft hvor er jeg sur, og træt af at jeg nu ikke kan købe den lilletromme jeg har haft for øje.

Ja, jeg ved godt det ikke er DBAs skyld men nogen skal have skylden.

Har i andre også oplevet at tennisen for handler på DBA er: handle men ikke fuldende.

 

Nå, så har jeg vist dampet af.

PS Gunnar du sletter bare dette indlæg hvis det går over stregen;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Sådan er spillet...

 

Hvis man vil sælge ting på dba, skal man være klar på at bruge tid på (mulige og mere eller mindre seriøse) kunder. Hvis man ikke gider det, må man smide tingene ud til storskrald... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg ved godt det er "the game", men det er sku trælst.

Syntes ikke det er så slemt på TS, men har heller ikke solgt så meget herinde.

Jeg er også faldet lidt ned fra i går, så det er bare op på hesten igen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syndes det er godt og vel det samme herinde...

 

Det er virkelig tit at man får denne smøre , det/det vil jeg gerne købe, og så tænker man dejligt....men så kommer den.

 

KUNNE DU TÆNKE DIG AT BYTTE MED ECT.

Mener det er jo næsten dagligt....

 

Samt at flok "løber" fra deres bud, folk må være super presset...lysten til at købe nyt må være STOR, når man byder på ting man ikke har råd til.

 

Og der er jo pt igen der vil gi en fair pris for noget, og en fair pris må i mine øjne være 50% af ny prisen på de fleste ting...og visse ting måske lige derover...

 

Man kan bare se hvor mange handler der bliver lukket herinde, det er virkelig ikke mange i forhold til de "gamle" dage..

Kan selfølgelig være at de bliver lukket over PM.

 

Nå... nu skal jeg ha mere kaffe....slut på sur opstød fra mig, Ha en super dag'

 

Jesper

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

1: Her tror man at man har solgt noget på DBA.

 

2: Kæft hvor er jeg sur, og træt af at jeg nu ikke kan købe den lilletromme jeg har haft for øje.

 

Der skal en vis portion mental styrke til at handle brugt, ikke mindst på Dba.

Jeg har lige nappet de, efter min mening, vigtige ting i dit indlæg.

 

1: Man skal ikke kaste armene i vejret og juble før pengene står på ens konto.

2: Det er ikke hensigtsmæssigt at planlægge nye indkøb for penge man TROR man har.

Det var dagens morale, fortsat god søndag.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Kæft hvor er jeg sur, og træt af at jeg nu ikke kan købe den lilletromme jeg har haft for øje.

 

 

Hvis det er min lilletromme, du stadig har for øje, ligger den og venter på dig,

og den har det godt, og kan sagtens vente på, at du vil ha den :-)

 

Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes generelt folk er mere seriøse på dba end her... Men der er tosser begge steder..

 

?? a hvad?... seriøst?...

 

det er fandme trist du har den oplevelse... :-(

 

har kun meget så gode oplevelser på dba... men næsten kun gode her på ts..

 

måske du har været uheldig?

Link til kommentar
Del på andre sites

?? a hvad?... seriøst?...

 

det er fandme trist du har den oplevelse... :-(

 

har kun meget så gode oplevelser på dba... men næsten kun gode her på ts..

 

måske du har været uheldig?

Jeg har ikke (endnu, 7-9-13) oplevet at nogen trak sig fra et bud på dba, men det sker regelmæssigt her..

 

Desuden er det meget nemmere at finde noget på dba, der rent faktisk stadig er til salg...

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg har stadig ikke mange dårlige oplevelser - hverken her eller på DBA, men jeg er da meget mere vagtsom på DBA.

 

Men der er da sket noget med markedet herinde - det er efter min opfattelse blevet umuligt at sælge high-end udstyr, det være sig vintage eller nyere. Det sælger bedre på DBA eller på Facebook.

 

Se Mikas fantastiske Pearl eller Erges Rogers som 2 nyere eksempler.

 

Herinde er der - synes jeg - efterhånden en tendens til at skidt og kanel skal koste det samme.

 

 

Vi er ganske enkelt for få, og vi kan jo ikke sælge til hinanden hele tiden.

 

 

Og det er måske også meget godt, der er jo så meget andet (og vigtigere) at hente herinde.

 

 

Så lad markedet (herinde) dø lidt. Det giver også anledning til for mange sure miner efterhånden, synes jeg.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har faktisk kun oplevet folk der ikke er dukket op til at besigtige ting. Men nu bruger jeg altså også lidt krudt på at vejlede folk, og jeg har mange gange frarådet at købe det jeg har til salg simpelthen fordi jeg var sikker på at det ikke var det rigtige valg for vedkommende. Jeg sælger 90% af mit grej på Dba.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg sælger alt mit overskydende gear på dba, og jeg synes, det fungerer fint nok. Jeg skriver næste altid i annoncerne at priserne er faste og tingene kan afprøves ved afhentning på adressen.

 

Det reducerer antallet af ligegyldige bud og bemærkninger :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Nå men, nu samler jeg lige op på hvad jeg har fået ud af alle jeres gode indlæg. Jeg tror at jeg har været uheldig med de "købere" som gerne ville købe af mig.

Der er mange af jer som ikke har haft problemer med DBA`s brugere og det er dejligt. Jeg tror at jeg efterfølgende vil pointere i mine annoncer vil være lidt skrappere, men man kan aldrig gardere sig helt.

 

Nu er jeg jo sønderjyde, så det er selvfølgelig ikke fordi jeg tror tingene er solgt før pengene er på kontoen og deraf så køber jeg heller ikke noget før jeg har pengene. Men det er da trælst hvis man liiiige troede at man kunne få enderne til at passe sammen og det hele klapper så man kunne få det man ønsker sig.

 

Men nu har i alle denne tråd til at rase af i hvis der kommer nogle dårlige oplevelser på DBA eller TS.

 

Tak for input.

 

PS: Jeg har solgt lidt af mit grej og lige om lidt så skriver jeg til Torben Skou for at handle en Premier lilletromme hjem til Vojens ;-)

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har kun gode erfaringer fra Ts, og hvad trommer angår også rimelig fine fra dba, men når man snakker andet end trommer synes jeg tit at købere på dba sjældent læser hele annoncen og så springer fra efter de har spurgt om ting det allerede står der.

 

Men alt i alt tror jeg at grunden til dette lettere useriøse handleri skyldes at det simpelthen er købers marked:).

 

Skal dog også siges at jeg skambyder Hele tiden på dba modsat Ts (selvfølgelig på en høflig måde).

Link til kommentar
Del på andre sites

Her tror man at man har solgt noget på DBA.

Men så springer køber fra, og det er sket to gange indenfor 1 md.

Kæft hvor er jeg sur, og træt af at jeg nu ikke kan købe den lilletromme jeg har haft for øje.

 

På DBA (og alle andre steder - inkl. TS, hvor der handles brugt) skal man ikke tro! Man skal vide. At sælge brugt kræver benarbejde og tålmodighed - fuldstændigt de samme vilkår, som gælder for de, der sælger nyt i en forretning. Køber har "ret" til at springe fra lige indtil handelen er gennemført. Et ord bør selvfølgelig være et ord, og det oplever jeg heldigvis, det er i langt de fleste tilfælde, både her og der.

 

Og der er jo pt igen der vil gi en fair pris for noget, og en fair pris må i mine øjne være 50% af ny prisen på de fleste ting...og visse ting måske lige derover...

 

Jesper

 

"Fair pris" findes ikke. Handels- eller markedspris findes. Om den er 50%, 80% eller 5% kommer an på de konkrete omstændigheder i forbindelse med hver enkelt handel.

 

Man kan (og må) som sælger beslutte, hvor smertegrænsen går. Måske kan man så bare ikke sælge. Som køber har man fuldstændigt frit slag i sine prisforslag og må så bare acceptere, at ikke alt kan købes superbilligt.

 

Herinde respekterer jeg som udgangspunkt et HBO. Hvis jeg mener, at sælger har en urealistisk prisforventning, kan jeg godt efter nogen tid give et lavere prisforslag på PM. Det sker der vel egentlig ikke noget ved - det skulle da lige være at der afsluttes en handel. Sælger kan blot sige "nej tak" på samme høflige måde, som jeg foreslår en lavere pris.

 

Jon har iøvrigt ret i, at markedet herinde er for lille, hvorfor der er grænser for, hvad der kan sælges til høje priser. Eller hvad der kan sælges i det hele taget.

 

God handel!

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er rigtigt at man ikke skal tro, man skal vide.

Og det er også derfor jeg først køber noget når jeg har pengene.

Men når jeg handler og har handlet så springer jeg ALDRIG fra når jeg skal til at betale, men jeg kan selvfølgelig ikke forvente at andre gør som mig.

Og folk har da ret il at skambyde hvis de vil og dem afviser jeg også på venlig vis.

Min pointe er: Byd kun hvis du har pengene.

 

Benny

Link til kommentar
Del på andre sites

Og folk har da ret il at skambyde hvis de vil og dem afviser jeg også på venlig vis.

 

Hvorfor kalde det "skambyde"? Det lyder så grimt! Lad os kalde det "at komme med et lavere forhandlingsudspil".

 

Men når jeg handler og har handlet så springer jeg ALDRIG fra når jeg skal til at betale, men jeg kan selvfølgelig ikke forvente at andre gør som mig.

 

Nej, du står - som heldigvis de fleste andre - ved dit ord. Det gør jeg skam også, både som køber og sælger. Men min pointe er, at man ikke har handlet før der er betalt. Altså ikke alt det der snak med: "Vi havde en handel, men køber ville ikke alligevel." Så havde I netop ikke en handel men en (for køber) uforpligtende aftale.

 

Lad mig lige slå fast, at der i min verden ingen vej er tilbage for køber i en auktion, hvor vedkommende har højeste bud - hverken undervejs i auktionen eller efter at auktionen er sluttet.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Er desværre nødt til at tilslutte mig de personer der mener at "værdien" og "normerne" på TS ikke mere er hvad de var for blot et/to år siden.

 

Jeg har f.ekks et par uheldige oplevelser med 2 af de "gode" gamle medlemmer bare inden for de sidste 2 måneder ( I ved selv hvem I er ......) og den ene har jeg endda lavet flere gode gensidige aftaler/handler med gennem tiderne, men solgte en vare som han TROEDE var en bestemt størrelse .....men viste sig rent faktisk at være en anden størrelse og kun bøvl med returneringen og denne handel som jo så ikke blev til noget kostede mig en gang forsendelse.

 

Den anden solgte en vare som viste sig IKKE at leve op til beskrivelsen og vedkommende lovede at tage det solgte retur og jeg tilbød endda selv at betale returfragten. Det er nu 5 uger siden og medlemmet reagerer nu hverken på mails, SMS'er eller PM men skylder mig stadig penge, som blev lovet returneret 01.08. Virkelig god stil.

 

 

Nu er et ord ikke engang et ord mere - ikke engang blandt jyder...............

 

/BRJ

Redigeret af BRJ
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu